Przetarcie izolacji zwykle jest spowodowane tarciem przewodu o inne przedmioty, niekoniecznie tylko o ostre elementy nadwozia
i podwozia. Żeby do tego nie dopuścić wiązki lub pojedyncze przewody przechodzące przez otwory w blachach nadwozia umieszcza się w dodatkowych osłonach. Inny sposób polega na montowaniu osłon (przeważnie w postaci gumowych pierścieni, zwanych potocznie przelotkami) na krawędziach tych otworów. Ponadto stosuje się cały system mocowania przewodów, żeby nie mogły się poruszać i stykać z innymi elementami pojazdu podczas jazdy lub pracy silnika na postoju.
Podczas różnego rodzaju napraw, często zachodzi konieczność rozmontowania tych punktów mocowania. Niestety czasami dochodzi do ich całkowitego uszkodzenia.
Pozbawiony mocowania przewód (lub wiązka) nie przetrze się natychmiast. Wymaga to czasu. W niektórych przypadkach może nawet nigdy do tego nie dojdzie, ale nie ma takiej pewności. Dlatego uszkodzone mocowania przewodów należy wymienić, najlepiej na identycznego rodzaju.
Zdarzyć się mogą i takie sytuacje, kiedy fabrycznie ułożony przewód znajdzie się w niebezpiecznie bliskim sąsiedztwie innych przedmiotów. W takim przypadku warto zastosować dodatkowe mocowanie, choćby tylko prowizoryczne polegające na umocowaniu tego przewodu do innego przewodu samoprzylepną taśmą.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?