Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ofensywa świec żarowych

(ip)
Fot. Mercedes. 3-litrowy silnik diesla V-6 o mocy 190 kW (258 KM) korzysta z technologii zimnego startu opracowanej przez NGK.
Fot. Mercedes. 3-litrowy silnik diesla V-6 o mocy 190 kW (258 KM) korzysta z technologii zimnego startu opracowanej przez NGK.
NGK na drugim miejscu największych światowych dostawców świec żarowych na wyposażenie oryginalne.
Fot. NGK. Świece żarowe NHTC NGK (New High Temperature Ceramic)
Fot. NGK. Świece żarowe NHTC NGK (New High Temperature Ceramic)

NGK Spark Plug Europe po raz pierwszy dostarczyła świece żarowe na oryginalne wyposażenie dla Mercedes-Benz. Od tego czasu NGK stała się wyłącznym dostawcą świec żarowych dla Mercedesa. Dzięki takim sukcesom na rynku wyposażenia oryginalnego NGK Spark Plug Europe zajęła drugie miejsce wśród największych dostawców świec żarowych dla producentów samochodów.

Produkcja Mercedesa S350 BlueTec ruszyła w roku 2010, a waz z nim silnik, który już dziś spełnia wymogi emisji spalin EURO6, które zaczną obowiązywać dopiero w roku 2014. 3-litrowy silnik diesla V-6 o mocy 190 kW (258 kM) korzysta z technologii zimnego startu opracowanej przez NGK i - jak praktycznie wszystkie silniki diesla w modelach osobowych oraz w małych samochodach dostawczych Mercedesa - ma zamontowaną świecę żarową typu NHTC NGK (New High Temperature Ceramic).

Świeca żarowa NHTC z ceramicznym elementem grzejnym jako pierwsza zaczęła być stosowana na wyposażeniu oryginalnym ze względu na bezsprzeczne zalety, jakie oferuje: osiąganie temperatury pracy 1000°C w niespełna 2 sekundy oraz utrzymywanie temperatury po zapłonie na poziomie 1350°C. Dzięki temu świeca ta gwarantuje szybki start zimnego silnika nawet w najniższych temperaturach. Zapewnia także przyjazne dla środowiska spalanie poprzez redukcję wydzielania szkodliwych spalin, co znacząco przyczynia się do spełnienia normy EURO6.

Fot. Mercedes. 3-litrowy silnik diesla V-6 o mocy 190 kW (258 KM) korzysta z technologii zimnego startu opracowanej przez NGK.
Fot. Mercedes. 3-litrowy silnik diesla V-6 o mocy 190 kW (258 KM) korzysta z technologii zimnego startu opracowanej przez NGK.

To kolejne zastosowanie świecy NHTC przez producenta samochodów jest kontynuacją sukcesów świec żarowych NGK na rynku wyposażenia oryginalnego, rozpoczętej w roku 2004 jako "ofensywa świec żarowych". Sukces ten obejmuje np. świece żarowe z metalowym prętem grzewczym, które są zainstalowane w najlepiej sprzedających się samochodach Volkswagena. FIAT z kolei stosuje w swoich najpopularniejszych modelach wyłącznie świecę typu AQGS NGK (Advanced Quick Glow System). Liczne zastosowania świec żarowych przyczyniły się do tego, że wiodący na rynku producent świec zapłonowych oraz sond lambda znacznie zwiększył udział w rynku silników diesla, stając się drugim na świecie największym dostawcą świec żarowych dla producentów samochodów.

"Dzięki naszej innowacyjnej technologii i niezmiennej najwyższej jakości naszych świec żarowych spełniliśmy oczekiwania wielu producentów samochodów i pozyskaliśmy ich zaufanie" - mówi Toru Matsui, dyrektor zarządzający NGK Spark Plug Europe.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty