Ofiara wypadku nie jest już konsumentem! UOKiK alarmuje

(kr)
Fot. Archiwum
Fot. Archiwum
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zwraca uwagę na orzeczenie Sądu Najwyższego, który stwierdził, że poszkodowany w wypadku komunikacyjnym nie jest konsumentem. Zdaniem UOKiK stracą na tym ofiary wypadków.
Fot. Archiwum
Fot. Archiwum

9 września Sąd Najwyższy wydał uchwałę, w której zapisano, iż poszkodowana osoba w wypadku komunikacyjnym nie jest konsumentem. Oznacza to, że UOKiK nie będzie mógł wstawić się za osobą, która chce dochodzić odszkodowania z tytułu obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej.

Urząd twierdzi, że każda osoba fizyczna, która działa w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, powinna mieć status konsumenta.

W swoim oświadczeniu UOKiK napisał: "Zwracamy także uwagę na cel ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, którym jest ochrona słabszych, nieprofesjonalnych uczestników rynku przed naruszającymi ich interesy działaniami przedsiębiorców - profesjonalnych podmiotów".

Statystyki pokazują, że najczęstszą przyczyną skarg i sporów z zakładami ubezpieczeń, są ubezpieczenia komunikacyjne. Prawie połowa skarg, które trafiły do Rzecznika Ubezpieczonych, dotyczyła właśnie tego typu przypadków.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty