Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ograniczą swobodę urzedów celnych

(ks)
fot. M. Piasta / FORUM
fot. M. Piasta / FORUM
Czy przywożony z zagranicy dwumiejscowy Mitsubishi Pajero z paką ładunkową to samochód osobowy czy ciężarowy? A jak traktować Peugeota Boxera o nośności do 2 ton?

Do tej pory decydowały o tym urzędy celne. Dokonując swobodnej interpretacji ten sam pojazd raz uznawały za ciężarówkę, by

fot. M. Piasta / FORUM
fot. M. Piasta / FORUM

innym razem potraktować go jako auto osobowe.
 
Od takiej swobody uznania zależało czy trzeba było zapłacić akcyzę: 3,1 proc. albo 18,6 proc. wartości auta w zależności od pojemności silnika.

Ta dowolność urzędników skończy się jeśli w życie wejdą propozycje resortu gospodarki. Otóż w ramach akcji porządkowania kilkudziesięciu ustaw, znalazła się też i ta o wiążącej informacji akcyzowej (WIA).
 
Nastąpi urzędowe potwierdzenie klasyfikacji danego towaru do określonego kodu, tzw. nomenklatury scalonej, czyli klasyfikacji towarowej stosowanej do celów akcyzy. I choć takie rozwiązanie nie zakończy sporów przedsiębiorców z urzędami celnymi, to na pewno zmniejszy ryzyko biznesowe tych pierwszych.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty