Ograniczą swobodę urzedów celnych

(ks)
fot. M. Piasta / FORUM
fot. M. Piasta / FORUM
Czy przywożony z zagranicy dwumiejscowy Mitsubishi Pajero z paką ładunkową to samochód osobowy czy ciężarowy? A jak traktować Peugeota Boxera o nośności do 2 ton?

Do tej pory decydowały o tym urzędy celne. Dokonując swobodnej interpretacji ten sam pojazd raz uznawały za ciężarówkę, by

fot. M. Piasta / FORUM
fot. M. Piasta / FORUM

innym razem potraktować go jako auto osobowe.
 
Od takiej swobody uznania zależało czy trzeba było zapłacić akcyzę: 3,1 proc. albo 18,6 proc. wartości auta w zależności od pojemności silnika.

Ta dowolność urzędników skończy się jeśli w życie wejdą propozycje resortu gospodarki. Otóż w ramach akcji porządkowania kilkudziesięciu ustaw, znalazła się też i ta o wiążącej informacji akcyzowej (WIA).
 
Nastąpi urzędowe potwierdzenie klasyfikacji danego towaru do określonego kodu, tzw. nomenklatury scalonej, czyli klasyfikacji towarowej stosowanej do celów akcyzy. I choć takie rozwiązanie nie zakończy sporów przedsiębiorców z urzędami celnymi, to na pewno zmniejszy ryzyko biznesowe tych pierwszych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty