Opel Agila 1.2

(JGK)
Mały samochód o dużych możliwościach

Samochód o małych rozmiarach zewnętrznych, ale o przestronnym wnętrzu, oszczędny, tani - to chyba ideał pojazdu miejskiego. Do tego ideału dąży opel agila. Podczas testu jeździliśmy oplem agilą wyposażoną w jednostkę napędową o pojemności 1,2 litra i mocy 75 KM.

Opel Agila 1.2

Stylistyka
Opla agilę wyróżnia dość specyficzny kształt nadwozia. Auto jest stosunkowo krótkie i wąskie, a przy tym dość wysokie. Przy tym jego nadwozie jest zwartą bryłą niemal pozbawioną płynnych linii. Nie znaczy to, że mały opel jest nieładny. Po prostu taka stylistyka musi mieć swoich zwolenników, aby agila się podobała.
Stylizacja wnętrza jest równie prosta, jak linia nadwozia. Brak tu specjalnych ozdobników. Jednak wnętrze kabiny jest zaprojektowane przyjemnie, a przede wszystkim funkcjonalnie. Jedyne, do czego można mieć zastrzeżenie, to nie najlepsza jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza.
Silnik i skrzynia biegów
Silnik o pojemności 1,2 litra, to najmocniejsza jednostka montowana w agili. Motor ten ma moc maksymalną 75 KM, rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 13,5 s, a zużywa średnio 6,5 litra benzyny na 100 km.
Silnik ten jest dość mocny do agili. Auto przyspiesza dość szybko, a elastyczność na wyższych biegach jest zadowalająca. Niestety wrażenie psuje dość głośna praca. Do 2500 obr./min praktycznie nie słyszymy pracy silnika, jednak powyżej tej granicy do wnętrza dochodzi znaczny hałas.
Praca skrzyni biegów budzi mieszane uczucia. Z jednej strony dźwignia zmiany biegów ma przyjemny, krótki skok, a przy tym jest dość precyzyjna. Z drugiej strony przełożenia biegów są zbyt krótkie, co podczas jazdy miastem zmusza nas do stałego sięgania do dźwigni i zmiany przełożeń. Konsekwencją tego jest także nieprzyjemna praca silnika przy większych prędkościach. Na przykład na piątym biegu powyżej 120 km/h silnik osiąga zdecydowanie zbyt wysokie obroty.
Układ jezdny
Trudno cokolwiek zarzucić pracy zawieszenia i układu hamulcowego.
Agila ma sztywne zawieszenie, co jest uzasadnione znaczną wysokością samochodu. Dzięki temu mały opel pewnie prowadzi się nawet w ciasno pokonywanych zakrętach. Oczywiście poprawa bezpieczeństwa odbywa się kosztem zmniejszenia komfortu jazdy - zwłaszcza na wrocławskich dziurawych ulicach.
Na pochwałę zasługuje wspomaganie układu kierowniczego w agili. Jego siłę dobrano w odpowiednich proporcjach. Przy niewielkich prędkościach wspomaganie pomaga nam prowadzić pojazd, natomiast przy większych nie utrudnia kierowania autem.
Wyposażenie
Nawet w podstawowej wersji agila jest całkiem dobrze wyposażona. W standardzie otrzymujemy między innymi poduszkę powietrzną kierowcy (niestety brakuje airbagu pasażera), wspomaganie układu kierowniczego, obrotomierz, elektrycznie sterowane lusterka, dzieloną tylną kanapę czy relingi dachowe.
Fot. Tomasz Gola

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty