Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 31742 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Opel Astra II kombi 1.8 16V

Data publikacji: Autor: Witold Blady

Kombi to jedna z pięciu wersji nadwozia Opla Astry II, może nie najładniejsza, za to z pewnością najbardziej uniwersalna.

Na polskim rynku auto jest dostępne w sześciu wersjach silnikowych.

Kombi doskonale sprawdza się w roli auta rodzinnego, można także używać go jako... małego samochodu dostawczego.
Mieliśmy okazję wypróbować auto ze 115-konnym silnikiem (ta wersja została zastąpiona niedawno odmianą mocniejszą o 10 KM). 115 KM to moc bardziej niż wystarczająca dla ważącego 1220 kg kombi. Dzięki temu osiągi Astry są na dobrym poziomie - prędkość maksymalna to 195 km/h, sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 10,5 sekundy. Podczas testu Astra kombi zużyła nieco ponad 9 litrów benzyny na 100 km.

Nadwozie
Astra II kombi nie różni się od pozostałych modeli: hatchbacka czy sedana, przynajmniej do środkowego słupka. Kombi jest najdłuższe w całej rodzinie, Astra z tym nadwoziem mierzy 429 cm. Niby niewiele więcej niż w przypadku hatchbacka, ale powoduje zwiększenie pojemności bagażnika z 370 do 480 dm sześc. A to wynik, który pozwala zaliczyć Astrę do najlepszych w klasie, a przecież bagażnik można jeszcze znacznie powiększyć (do 1500 dm sześc.) składając tylne siedzenie.

Wnętrze
Deska rozdzielcza Astry jest często krytykowana za zbyt spokojną stylistykę. Na szczęście wszystkie przełączniki są na swoim miejscu, choć do umiejscowienia włączników świateł przeciwmgielnych i halogenów trzeba się przyzwyczaić. Niezbyt wygodne są także dwa małe przyciski klaksonu. Jakby dla równowagi umieszczone przy kierownicy przyciski sterujące radiem są ogromne. Radioodtwarzacz należy zresztą do wyposażenia seryjnego modelu z silnikiem 1.8. Poza radiem w standardzie są także m.in. wspomaganie układu kierowniczego, ABS, system kontroli trakcji, poduszki gazowe dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, centralne ryglowanie zamków, elektrycznie podnoszone szyby w drzwiach przednich i aluminiowe felgi.

Jazda
Osiągi Astry z silnikiem 1.8 są na dobrym poziomie, za to zawieszenie jest zbyt miękko zestrojone do szybkiej jazdy. Samochód jest więc raczej przeznaczony dla zwolenników komfortu niż sportowego stylu jazdy. Jednak auta kombi z reguły pełnią rolę auta rodzinnego, więc miękkie zawieszenie jest w tym przypadku zaletą. Skrzynia biegów pracuje precyzyjnie i nie ma problemów ze znalezieniem właściwego przełożenia. Korzystanie z pełnej mocy silnika powoduje dość gwałtowny wzrost zużycia paliwa, jednak przy nieco delikatniejszym obchodzeniu się z pedałem gazu bez trudu można uzyskać spalanie na poziomie 8,5 a najwyżej 9 l benzyny na 100 km.

Podsumowanie
Astra w wersji kombi jest dobrą propozycją dla klientów szukających auta rodzinnego, a przy tym nie potrzebujących tak dużego auta jak większa Vectra. Niestety, w porównaniu z konkurentami cena Astry jest wysoka, wyższa nawet od Volkswagena Golfa. Astra ma jednak mocniejszy od konkurencji silnik i bardzo bogate wyposażenie, a to usprawiedliwia różnicę w cenie.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Opel Astra Cena

Części dla marki Opel

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

350 zł

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Opel Astra opinie

Oceń swoje auto

Opel Astra zdjęcia

Opel Astra dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z moto.gratka.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.