Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opel Astra IV

Tadeusz Belerski
Pod Budapesztem grupa dziennikarzy miała okazję zobaczyć najnowszy model Opla – Astrę IV. Oficjalna premiera przewidziana jest na wrześniowy salon we Frankfurcie. W Polsce auto ma być dostępne na przełomie 2009 i 2010 r.

Pod Budapesztem grupa dziennikarzy miała okazję zobaczyć najnowszy model Opla - Astrę IV. Oficjalna premiera przewidziana jest na wrześniowy salon we Frankfurcie. W Polsce auto ma być dostępne na przełomie 2009 i 2010 r.
 

 

Astrę IV zaprojektowano opierając się na nowej filozofii stylistycznej, zastosowanej po raz pierwszy przy tworzeniu modelu Insignia. Przypomnijmy, iż został on wybrany Samochodem Roku i znalazł uznanie u kierowców, takie, iż fabryki nie nadążają z  produkcją.

Fot. Opel
Fot. Opel

 

Nowa generacja Astry ma powtórzyć sukces większego modelu i stać się znaczącym graczem w trudnym segmencie C. Na samochodach kompaktowych bowiem opiera się wielkość sprzedaży, a zatem zyski większości firm samochodowych.

 

Oferta jednostek napędowych nowej Astry obejmować będzie osiem silników spełniających wymogi normy Euro 5. Poza jednostkami o najniższej mocy, wszystkie silniki wyposażono w sześciobiegowe skrzynie biegów.

 

Obok 1,4-litrowego motoru i 1,6-litrowego, 180-konnego silnika turbo z Insigni, oferta napędów benzynowych ma obejmować nową jednostkę konstrukcji General Motors. 1,4-litrowy motor wyposażono w nowoczesne turbodoładowanie gwarantujące wysokie osiągi i niskie zużycie paliwa. Silnik oferowany będzie w wariantach mocy od 120 do 140 KM i momentu obrotowego od 175 do 200 Nm. Dla zwolenników jednostek wysokoprężnych przygotowano turbodoładowane silniki 1.3, 1.7 oraz 2.0. W przyszłym roku do oferty ma dołączyć wersja Ecoflex zapewniająca niską emisję CO2 oraz niewielkie spalanie.

 

Astra IV wyróżnia się mocno zmodernizowaną linią nadwozia. Nowoczesna stylistyka nawiązująca

Fot. Opel
Fot. Opel

do większej Insigni zapewnia autu  elegancję, a przede wszystkim sportowy charakter..

 

Najpierw w ofercie pojawi się 5-drzwiowa Astra. Pod koniec roku 2010 lub na początku 2011 gama odmian nadwoziowych ma powiększyć się o 3-drzwiową wersję GTC Coupe oraz wariant kombi. W kolejnych latach na drogi wyjedzie sedan oraz kabriolet.

 

27 proc. europejskiego rynku samochodowego przypada na samochody kompaktowe. Jednym z liderów tego segmentu, od lat utrzymującym się w pierwszej trójce, pozostaje Opel Astra. Sprzedaż tego modelu to blisko pół miliona rocznie.

 

Opracowana w niemieckim Rüsselsheim, Astra IV wyposażona została w zupełnie nowe podwozie. Większy rozstaw osi i kół oraz nowa konstrukcja osi tylnej mają dodatkowo zwiększać zwrotność i przestrzeń w kabinie. Pojazd wprowadzi do klasy samochodów kompaktowych wiele elementów wyposażenia zapewniających komfort i bezpieczeństwo, które zadebiutowały w klasie średniej w modelu Insignia.

 

Chodzi m.in. o takie rozwiązania jak: podwozie mechatroniczne całkowicie integrujące funkcje mechaniczne i sterowanie elektroniczne, zaawansowany system oświetlenia (nowa generacja

Fot. Opel
Fot. Opel

świateł biksenonowych, zmieniających natężenie i zasięg w zależności od stylu jazdy i warunków drogowych), czy przednia kamera rozpoznająca znaki drogowe. Samochód będzie mieć 4,42 m długości (hatchback trzeciej generacji ma 4,25 m).

 

Warto przypomnieć, że historia samochodów kompaktowych marki Opel sięga okresu przedwojennego, a dokładniej 1935 roku kiedy to niemiecki producent zaprezentował swój pierwszy samochód z nadwoziem samonośnym nazwany Olimpia, na cześć zbliżających się igrzysk olimpijskich w Berlinie. Rok później rozpoczęto produkcję zbliżonego konstrukcyjnie Kadetta, który pod nazwą - Moskwicz 400 -  wytwarzany był w Związku Radzieckim. Przez te lata sprzedano 21 mln tych kompaktowych aut.

 

Astra IV będzie produkowana m.in. w gliwickiej fabryce Opla. Pracownicy zakładu od kilku miesięcy ćwiczą montaż nowej Astry. W sierpniu zakończona zostanie produkcja Astry Classic II, a od początku ostatniego kwartału rozpocznie się seryjna produkcja jej następcy. W gliwickiej fabryce z tego powodu powiększono wydział tłoczni, gdzie zainstalowano całkowicie nową linię pras. Tutaj będą powstawały takie elementy jak dach, maska, panele drzwiowe. Na wydziale spawalni zostało zamontowanych 90 nowych robotów, w lakierni zainstalowano nowa stację robotów do uszczelnień karoserii.

 

Jak zapewniają przedstawiciele firmy cena nowej astry nie będzie zasadniczo odbiegać od auta trzeciej generacji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty