Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 34794 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Opel Astra Sports Tourer. Pakowne kombi z oszczędnym dieslem

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Opel Astra Spors Tourer

Pod maską testowanego auta pracował turbodoładowany silnik Diesla, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności 1,6 litra i mocy 136 KM. To wystarczy, aby auto ruszało z zaangażowaniem. Bojowy nastrój towarzyszy także jeździe poza miastem. Wyprzedzanie kolumny TIR-ów, jeśli pozwalają na to warunki drogowe, jest dla tego auta prostym zadaniem

Fot. Wojciech Frelichowski Opel Astra Sports Tourer pod kątem stylistyki zasługuje na swoją nazwę, gdyż łączy dynamiczny wygląd z funkcjonalnością przydatną w długiej podróży. Auto ma też kilka innych zalet, ale znaleźliśmy również parę minusów.

Opel Astra Spors Tourer

Pod maską testowanego auta pracował turbodoładowany silnik Diesla, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności 1,6 litra i mocy 136 KM. To wystarczy, aby auto ruszało z zaangażowaniem. Bojowy nastrój towarzyszy także jeździe poza miastem. Wyprzedzanie kolumny TIR-ów, jeśli pozwalają na to warunki drogowe, jest dla tego auta prostym zadaniem

Fot. Wojciech Frelichowski To już piąta generacja Astry, która na rynku jest od końca 2015 roku. Auto o tej nazwie jest na rynku od 1991 roku. Zaś od roku 1998 roku Astra jest produkowana w fabryce Opla w Gliwicach. Testowaliśmy wersję kombi w topowej odmianie wyposażeniowej Elite, którą napędzał czterocylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem o pojemności 1,6 litra i mocy 136 KM.

Długość nadwozia nowej Astry jest o 4 cm dłuższa od poprzedniczki i przekracza 4,7 metra. Za to wysokość jest aż o 57 mm mniejsza (wynosi 1,51 metra). Taki zabieg pozwolił na polepszenie aerodynamiki nadwozia, a także jego dopracowanie stylistyczne. Współczynnik oporu aerodynamicznego Astry V wynosi niespełna 0,30, co jest bardzo dobrym wynikiem w tej klasie samochodów. Co ciekawe, rozstaw osi uległ skróceniu o 23 mm. Nie wpłynęło to jednak na ilość miejsca w kabinie (o czym poniżej). Producent informuje także, że Astra piątej generacji ma niższą masę własną niż jej poprzedniczka. Stało się tak dzięki lżejszemu szkieletowi nadwozia (o 50 kg) oraz lżejszemu zawieszeniu (o 20 kg).

Redakcja poleca:

5 lat więzienia za jazdę bez prawa jazdy?
Fabryczna instalacja LPG. To trzeba wiedzieć
Punkty karne kierowcy sprawdzą w sieci

Wnętrze Astry prezentuje się okazale. Szczególnie ciekawie wygląda środkowa konsola z panelami audio i klimatyzacji. Testowy egzemplarz był wyposażony w multimedialny system IntelliLink, który integruje funkcje smartfona lub tabletu z interfejsem systemów sterowania auta. Centrum sterowania tego systemu jest 8-calowy wyświetlacz zlokalizowany na centralnej konsoli. System jest wyposażony w szereg aplikacji pozwalających przeskakiwać z jednej do drugiej bez konieczności posługiwania się ekranem głównym. Jednak obsługa tego urządzenia jest nieco zawiła.

Opel Astra Spors Tourer

Pod maską testowanego auta pracował turbodoładowany silnik Diesla, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności 1,6 litra i mocy 136 KM. To wystarczy, aby auto ruszało z zaangażowaniem. Bojowy nastrój towarzyszy także jeździe poza miastem. Wyprzedzanie kolumny TIR-ów, jeśli pozwalają na to warunki drogowe, jest dla tego auta prostym zadaniem

Fot. Wojciech Frelichowski Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, to w testach EuroNCAP Astra otrzymała maksymalną ocenę pięciu gwiazdek. W standardzie auto ma cztery poduszki powietrzne i kurtyny dla przednich siedzeń, układy ABS i ESP oraz asystenta ruszania na wzniesieniach HSA. W wersji Elite są jeszcze kurtyny dla tylnych siedzeń, a także kilka elektronicznych systemów wspomagających kierowcę, np. system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z układem utrzymania pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, a także wskaźnik odległości do pojazdu poprzedzającego z systemem ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach. Ten ostatni informuje kierowcę o przeszkodzie odpowiednio donośnym alarmem.

Ważniejsze od elektronicznych gadżetów jest to, iż wnętrze Astry jest przestronne i zapewnia dobry komfort jazdy dla kierowcy i pasażerów. Widoczność z fotela kierowcy jest dobra, a dostęp do poszczególnych urządzeń odpowiedni. Może nieco za daleko umieszczono włącznik świateł awaryjnych, bo znajduje się on niemal po stronie pasażera.

Opel Astra Spors Tourer

Pod maską testowanego auta pracował turbodoładowany silnik Diesla, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności 1,6 litra i mocy 136 KM. To wystarczy, aby auto ruszało z zaangażowaniem. Bojowy nastrój towarzyszy także jeździe poza miastem. Wyprzedzanie kolumny TIR-ów, jeśli pozwalają na to warunki drogowe, jest dla tego auta prostym zadaniem

Fot. Wojciech Frelichowski

Opel Astra Spors Tourer

Pod maską testowanego auta pracował turbodoładowany silnik Diesla, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności 1,6 litra i mocy 136 KM. To wystarczy, aby auto ruszało z zaangażowaniem. Bojowy nastrój towarzyszy także jeździe poza miastem. Wyprzedzanie kolumny TIR-ów, jeśli pozwalają na to warunki drogowe, jest dla tego auta prostym zadaniem

Fot. Wojciech Frelichowski

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Opel Astra zdjęcia

Opel Astra dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Opel Astra opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z moto.gratka.pl

Opel Astra Cena

Części dla marki Opel

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

350 zł

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.