Opel Corsa III 1.2 Easytronik

Zdzisław Podbielski
Corsa po ostatnim restylingu znacznie odmłodniała.
Opel Corsa III 1.2 Easytronik

Ostatnią modernizację Corsy przeprowadzono w końcu ubiegłego roku i w jej wyniku powstała III generacja. Corsa po restylingu znacznie odmłodniała. Jej wnętrze jest "pogodniejsze", np. ze wzorzystą tapicerką.
Samochód ten występuje w wielu odmianach. Jest też wersja, nazwijmy ją miejską, ze skrzynią Easytronic.**Wyposażenie**
Samochód występuje w dwóch odmianach nadwoziowych; 3- i 5-drzwiowej oraz w czterech wersjach wyposażenia. W podstawowym otrzymujemy poduszkę powietrzną kierowcy, napinacze pasów bezpieczeństwa, filtr przeciwpyłkowy, instalację radiową, immobiliser i składane siedzenie tylne w proporcji 60:40. Najmocniejsze silniki 90 i 125 KM montowane są w wersji "Sport".

Opel Corsa III 1.2 Easytronik

Dobry silnik
Jednostka 4-cylindrowa 1.2-litra jest blisko spokrewniona z 3-cylindrową 1.0-litrową, np. ma jednakową średnicę cylindrów i jednakowe materiały użyte do wykonania bloku cylindrów i głowicy.
Silnik ten pracuje bardzo cicho, np. na biegu luzem po prostu nie słychać go. Spełnia wymagania z zakresu ograniczenia zanieczyszczeń, które będą obowiązywały od 2005 r., jednocześnie nadaje pojazdowi dobrą dynamikę.
Easytronic
Tylko z silnikiem 1.2 16V zestawiana jest skrzynia nazwana Easytronic. Ma budowę skrzyni mechanicznej, z dołączonymi trzema elektrycznymi silniczkami, wykonującymi zadania, które zazwyczaj wykonywane są przez kierowcę, operowanie sprzęgłem, wybieranie biegu i jego włączanie. Jest to więc skrzynia o działaniu automatycznym, ale z możliwością przejścia na ręczną zmianę biegów.

Opel Corsa III 1.2 Easytronik

Prowadzenie
Skrzynia Easytronic jest bardzo pomocna zwłaszcza w jeździe miejskiej. Dźwignię zmiany biegów ustawiamy w położenie oznaczone literą N i przesuwamy w lewo, do pozycji A (automat). Wtedy nie zajmujemy się już biegami (chyba, że chcemy włączyć bieg wsteczny R). Urządzenie zmienia je za nas.
Jeśli nam nie odpowiada automatyczny tryb pracy, korzystamy z położenia M (manual) i lekko dźwignię popychając do przodu lub do tyłu - sekwencyjnie zmieniamy biegi. Nawet w trybie ręcznej zmiany biegów elektronika "myśli" za nas. Przy zbyt niskiej prędkości obrotowej silnika następuje automatyczna redukcja biegów i w ten sposób silnik nie zostanie zdławiony, nie zgaśnie. Informacje o tym, na jakim biegu jedziemy podawane są na wyświetlaczu wbudowanym w deskę rozdzielczą.
Wygoda prowadzenia Corsy nie ogranicza się do skrzyni Easytronic. Pomagają nam w tym jeszcze m.in.: elektryczne wspomaganie kierownicy oraz dobra widoczność z miejsca kierowcy.
Zawieszenie samochodu jest nieco twarde, odczuwa się to podczas jazdy na nierównej nawierzchni. Kierowca natomiast może być zadowolony z dobrej stateczności pojazdu.
Dane techniczne

Pojemność silnika (cm3
)
1199
Moc maks. (KM-obr./min)75-5600
Moment obr. (Nm-obr./min)110-4000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)13,0
Prędkość maks. (km/h)170
Zużycie paliwa średnie (l/100 km)6,5
Pojemność bagażnika (l)260/1060
Cena (zł)45 950-49 900*

*) zależnie od nadwozia 3- i 5-drzwiowy oraz wyposażenie Comfort i Elegance
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty