Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 33672 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Opel Corsa kontra Toyota Yaris Hybrid

Data publikacji: Autor: Dariusz Dobosz

Opel Corsa 

Historia tego modelu sięga 1982 r., obecnie jeździ po drogach już piąta generacja Corsy, zaprezentowana w 2014 r. W najnowszym wydaniu Corsa nie zyskała szczególnie rewolucyjnych zmian w nadwoziu.

Fot. Dariusz Dobosz Czy samochód miejski w wersji hybrydowej może realnie konkurować z rywalem o napędzie konwencjonalnym ? Sprawdzimy to na przykładzie dwóch popularnych modeli.

Opel Corsa 

Historia tego modelu sięga 1982 r., obecnie jeździ po drogach już piąta generacja Corsy, zaprezentowana w 2014 r. W najnowszym wydaniu Corsa nie zyskała szczególnie rewolucyjnych zmian w nadwoziu.

Fot. Dariusz Dobosz Auta hybrydowe dorobiły się etykietki pojazdów drogich, na zakup których decydują się tylko ekologiczni maniacy albo zamożni ekscentrycy. Ale rzeczywistość wyraźnie już przeczy temu stereotypowi. Wożą nas hybrydowe taksówki i autobusy, hybrydy trafiają do służb miejskich. Także prywatni użytkownicy w coraz większej liczbie decydują się na jazdę z udziałem dwóch silników – spalinowego i elektrycznego. Konwencjonalne auta nie oddają łatwo pola, bo wciąż są jednak tańsze. Tylko jakie naprawdę są różnice w kosztach, gdy przestaniemy patrzeć jedynie na cennik i dokonamy kompleksowego porównania.

Reprezentantem tradycyjnej motoryzacji został u nas Opel Corsa, samochód doskonale znany i ceniony na polskim rynku. Historia tego modelu sięga 1982 r., obecnie jeździ po drogach już piąta generacja Corsy, zaprezentowana w 2014 r. W najnowszym wydaniu Corsa nie zyskała szczególnie rewolucyjnych zmian w nadwoziu. I choć doczekała się poważnych modyfikacji zachowała swą charakterystyczną bryłę i płytę podłogową poprzednika. Nową wartością w wyglądzie Corsy są elementy stylizacyjne z innych modeli Opla (Adam, Insignia), dzięki którym może pochwalić się nowym stylem.

Toyota Yaris nie ma tak długich tradycji jak Corsa. Debiutowała na rynku w 1998 r. i doczekała się jak na razie trzeciej generacji. W 2014 r. Yarisa zmodernizowano, zmieniając mu przede wszystkim przód. Teraz trudno pomylić ten model z jakimkolwiek innym samochodem konkurencji, bo ogromna osłona chłodnicy i kształt litery X tworzony przez jej obramowanie oraz wlot powietrza łączący linię reflektorów daje niepowtarzalny efekt. W porównaniu z poprzednimi generacjami Yaris jest dłuższy i niższy, a to nadaje jego sylwetce bardziej dynamiczny wygląd. Wersję hybrydową wyróżniają jedynie dodatkowe napisy „Hybrid”.

Redakcja poleca:

Zmiany w prawie dla kierowców. Jakie i od kiedy?
Volvo V90 Cross Country. Kombi na każdą drogę
Na co diagności kładą nacisk na przeglądzie?

Toyota Yaris Hybrid 

Porównanie zespołów napędowych wykazuje przewagę hybrydowego Yarisa. Silniki pracują spokojnie i bez wibracji, poza momentami przyspieszania i jazdy z wysokimi prędkościami powstaje wrażenie, że Yaris Hybrid w ogóle nie ma napędu, słychać jedynie szum opon.

Fot. Dariusz Dobosz 

Trzeba przyznać, że oba auta prezentują się interesująco. Podobnie jest z wnętrzami. Choć estetyka desek rozdzielczych nie jest może porywająca, to jednak widać w nich jakiś pomysł i próbę przełamania przeciętności kształtów. W Corsie rażą nieco za małe i banalne w formie dwa okrągłe wskaźniki umieszczone przed oczami kierowcy. Podobać może się reszta kokpitu, a zwłaszcza urozmaicona centralna konsola. Szkoda tylko, że jej dolna część z pokrętłami systemu przewietrzania nie została zintegrowana z całą resztą i wygląda jak „doklejona”.

W hybrydowym Yarisie kokpit wygląda skromniej i nie ma tak eleganckiego wykończenia jak w Oplu. Wyróżnia się w nim pokaźnych rozmiarów zestaw trzech wskaźników, z wyraźnie wyeksponowanym, dużym prędkościomierzem. Po jego prawej i lewej stronie kierowca może sprawdzać informacje dotyczące trybu jazdy auta (elektryczny, spalinowy, strata energii, odzysk energii itp.). Poza tym trudno doszukać się elementów, które mówiły by, że mamy do czynienia z wersją dwusilnikową. Ot, samochód jak każdy inny. We wnętrzu Yarisa jest nieco mniej miejsca niż w Corsie, ale nie jest to różnica znacząca. Za to Yaris ma wyraźnie większy bagażnik.

Opel Corsa 

Historia tego modelu sięga 1982 r., obecnie jeździ po drogach już piąta generacja Corsy, zaprezentowana w 2014 r. W najnowszym wydaniu Corsa nie zyskała szczególnie rewolucyjnych zmian w nadwoziu.

Fot. Dariusz Dobosz

Opel Corsa

Historia tego modelu sięga 1982 r., obecnie jeździ po drogach już piąta generacja Corsy, zaprezentowana w 2014 r. W najnowszym wydaniu Corsa nie zyskała szczególnie rewolucyjnych zmian w nadwoziu.

Fot. Dariusz Dobosz

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • jarek (gość)

    Miałem przyjemność jeździć dwoma modelami. Aktualnie mam Toyotę Yaris 1,0 z 2002 roku i prędko jej nie zmienię. Zero awarii ekonomiczny , i wszędzie się zmieści. Plus za deskę rozdzielcza wszyscy się dziwią gdzie jest licznik.

  • Społ.EkoRzecznik (gość)

    żadne z tych aut nie jest modelem miejskim bo nie są optymalizowane do prędkości miejskich

  • hajsik (gość)

    obydwa auta to purchlo - pierdzidełka, produkty samochodopodobne...

  • michał (gość)

    Żona jeździ yarisem i na miejskie auto nadaje się bardzo. Jak tu ktoś już wyżej wspomniał, z parkowaniem nie ma najmniejszych problemów, a i spalanie to duża zaleta. Jak żonka ma go 4 rok, tak jeszcze nic nie musieliśmy naprawiać, rdza też nie wyłazi.

  • Sebo (gość)

    TYLKO Vw w tdi'ku.!!!

  • Piniu (gość)

    Miałem przyjemność przez rok użytkować firmowego Yarisa. To samochody, które zupełnie nie sprawiają żadnych kłopotów są bardzo ekonomiczne i całkiem przyjemnie się nimi jeździ. Szkoda, że nie miałem jeszcze okazji sprawdzić jak sprawuje się hybrydowa wersja, ale jeśli jest tak przyjazna jak konwencjonalna to z pewnością będzie hitem.

  • ugo (gość)

    Dla mnie wybór byłby prosty - Toyota Yaris hybrid. Fajnie, że teraz dołożyli hybrydową wersję. Z pewnością wiele osób weźmie ją pod uwagę, bowiem spalanie tego modelu to wg katalogów coś. ok. 3,5l/100km

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Opel Corsa zdjęcia

Opel Corsa dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Toyota Yaris dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Opel Corsa opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z moto.gratka.pl

Opel Corsa Cena

Części dla marki Opel

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

350 zł

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.