Opel Insignia z nowym silnikiem Diesla

(mm/ip)
Dzięki sekwencyjnemu, dwustopniowemu turbodoładowaniu nowo zaprojektowany diesel o pojemności 2 litrów rozwija moc 210 KM przy 4000 obr./min oraz moment obrotowy 480 Nm od 1500 obr./min Fot. Opel
Dzięki sekwencyjnemu, dwustopniowemu turbodoładowaniu nowo zaprojektowany diesel o pojemności 2 litrów rozwija moc 210 KM przy 4000 obr./min oraz moment obrotowy 480 Nm od 1500 obr./min Fot. Opel
Ruszyła produkcja nowego flagowego silnika do Opla Insignii Country Tourer. Właśnie teraz, pod koniec lata, pierwsze silniki wysokoprężne 2.0 BiTurbo opuszczają fabrykę. Są to jednostki zaprojektowane przede wszystkim z myślą o wersji Country Tourer, ale będą montowane także w innych odmianach flagowego Opla.
Dzięki sekwencyjnemu, dwustopniowemu turbodoładowaniu nowo zaprojektowany diesel o pojemności 2 litrów rozwija moc 210 KM przy 4000 obr./min oraz moment
Dzięki sekwencyjnemu, dwustopniowemu turbodoładowaniu nowo zaprojektowany diesel o pojemności 2 litrów rozwija moc 210 KM przy 4000 obr./min oraz moment obrotowy 480 Nm od 1500 obr./min

Fot. Opel

Dzięki sekwencyjnemu, dwustopniowemu turbodoładowaniu nowo zaprojektowany diesel o pojemności 2 litrów rozwija moc 210 KM przy 4000 obr./min oraz moment obrotowy 480 Nm od 1500 obr./min (oficjalne zużycie paliwa w wersji Grand Sport 2.0 BiTurbo zgodnie z nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC): 8,7 l/100 km w cyklu miejskim, 5,7 l/100 km poza miastem, 6,9 l/100 km w cyklu mieszanym; oficjalna emisja CO2w cyklu mieszanym: 183 g/km). Nowa Insignia BiTurbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,9 sekundy, a prędkość maksymalna samochodu wynosi 233 km/h.

Flagowemu silnikowi zawsze towarzyszy ośmiobiegowa przekładnia automatyczna oraz zaawansowany napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego. Oprócz mocy wzrosła także wygoda prowadzenia (dostępność turbodoładowania w każdej sytuacji) oraz kultura pracy nowego silnika z układem common rail w porównaniu z dotychczasową bardzo popularną jednostką 2.0 z jedną turbosprężarką (125 kW/170 KM; oficjalne zużycie paliwa w wersji Grand Sport z napędem na przednie koła wg NEDC: 6,7 l/100 km w cyklu miejskim, 4,3 l/100 km poza miastem, 5,2 l/100 km w cyklu mieszanym; oficjalna emisja CO2 w cyklu mieszanym: 136 g/km).

Zobacz także: Ateca - testujemy crossovera Seata

Jak sprawdza się Hyundai i30?

Dodatkowo do wymaganych przepisami wartości zużycia paliwa i emisji zmierzonych według NEDC, firma Opel określiła także analogiczne wartości zgodnie ze światową zharmonizowaną procedurą badania pojazdów lekkich (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure, WLTP), których podawanie jest urzędowo wymagane od jesieni bieżącego roku dla nowo opracowanego czterocylindrowego silnika BiTurbo. Wartości WLTP (Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo — zużycie paliwa wg WLTP: 12,2–6,2 l/100 km; 8,0–7,5 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 209–196 g/km) są znacznie bardziej realistyczne niż podawane wcześniej wartości zmierzone według NEDC (oficjalne zużycie paliwa w wersji Grand Sport 2.0 BiTurbo wg NEDC: 8,7 l/100 km w cyklu miejskim, 5,7 l/100 km poza miastem, 6,9 l/100 km w cyklu mieszanym; oficjalna emisja CO2 w cyklu mieszanym: 183 g/km). W przypadku wartości WLTP uwzględniane są także różne style jazdy, co pozwala klientom lepiej oszacować zużycie paliwa w konkretnym przypadku.

Insignię drugiej generacji w wersjach Grand Sport, Sports Tourer i Country Tourer z nowym najmocniejszym silnikiem Diesla można będzie zamawiać już w bieżącym roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty