Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 34439 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Opel Insignia z nowym silnikiem Diesla

Data publikacji: Autor: (mm/ip)

Dzięki sekwencyjnemu, dwustopniowemu turbodoładowaniu nowo zaprojektowany diesel o pojemności 2 litrów rozwija moc 210 KM przy 4000 obr./min oraz moment obrotowy 480 Nm od 1500 obr./min 

Fot. Opel Ruszyła produkcja nowego flagowego silnika do Opla Insignii Country Tourer. Właśnie teraz, pod koniec lata, pierwsze silniki wysokoprężne 2.0 BiTurbo opuszczają fabrykę. Są to jednostki zaprojektowane przede wszystkim z myślą o wersji Country Tourer, ale będą montowane także w innych odmianach flagowego Opla.

Dzięki sekwencyjnemu, dwustopniowemu turbodoładowaniu nowo zaprojektowany diesel o pojemności 2 litrów rozwija moc 210 KM przy 4000 obr./min oraz moment obrotowy 480 Nm od 1500 obr./min 

Fot. Opel Dzięki sekwencyjnemu, dwustopniowemu turbodoładowaniu nowo zaprojektowany diesel o pojemności 2 litrów rozwija moc 210 KM przy 4000 obr./min oraz moment obrotowy 480 Nm od 1500 obr./min (oficjalne zużycie paliwa w wersji Grand Sport 2.0 BiTurbo zgodnie z nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC): 8,7 l/100 km w cyklu miejskim, 5,7 l/100 km poza miastem, 6,9 l/100 km w cyklu mieszanym; oficjalna emisja CO2w cyklu mieszanym: 183 g/km). Nowa Insignia BiTurbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,9 sekundy, a prędkość maksymalna samochodu wynosi 233 km/h.

Flagowemu silnikowi zawsze towarzyszy ośmiobiegowa przekładnia automatyczna oraz zaawansowany napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego. Oprócz mocy wzrosła także wygoda prowadzenia (dostępność turbodoładowania w każdej sytuacji) oraz kultura pracy nowego silnika z układem common rail w porównaniu z dotychczasową bardzo popularną jednostką 2.0 z jedną turbosprężarką (125 kW/170 KM; oficjalne zużycie paliwa w wersji Grand Sport z napędem na przednie koła wg NEDC: 6,7 l/100 km w cyklu miejskim, 4,3 l/100 km poza miastem, 5,2 l/100 km w cyklu mieszanym; oficjalna emisja CO2 w cyklu mieszanym: 136 g/km).

Redakcja poleca:

Kiedy policjant zatrzyma dowód rejestracyjny?
Najpopularniejsze auta ostatniej dekady
Kontrole kierowców bez zatrzymywania pojazdów. Od kiedy?

Zobacz także: Ateca - testujemy crossovera Seata

Jak sprawdza się Hyundai i30?

Dodatkowo do wymaganych przepisami wartości zużycia paliwa i emisji zmierzonych według NEDC, firma Opel określiła także analogiczne wartości zgodnie ze światową zharmonizowaną procedurą badania pojazdów lekkich (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure, WLTP), których podawanie jest urzędowo wymagane od jesieni bieżącego roku dla nowo opracowanego czterocylindrowego silnika BiTurbo. Wartości WLTP (Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo — zużycie paliwa wg WLTP: 12,2–6,2 l/100 km; 8,0–7,5 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 209–196 g/km) są znacznie bardziej realistyczne niż podawane wcześniej wartości zmierzone według NEDC (oficjalne zużycie paliwa w wersji Grand Sport 2.0 BiTurbo wg NEDC: 8,7 l/100 km w cyklu miejskim, 5,7 l/100 km poza miastem, 6,9 l/100 km w cyklu mieszanym; oficjalna emisja CO2 w cyklu mieszanym: 183 g/km). W przypadku wartości WLTP uwzględniane są także różne style jazdy, co pozwala klientom lepiej oszacować zużycie paliwa w konkretnym przypadku.

Insignię drugiej generacji w wersjach Grand Sport, Sports Tourer i Country Tourer z nowym najmocniejszym silnikiem Diesla można będzie zamawiać już w bieżącym roku.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • 8piotr (gość)

    To może być na prawdę świetne połączenie. Już kilka razy pożyczałem w Panek nowe modele Opal i zawsze byłem bardzo zadowolony. Jako auta do miasta i na dłuższe wyjazdy nadają się idealnie. Komfort jazdy zawsze jest wysoki

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Opel Insignia zdjęcia

Opel Insignia dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Opel Insignia opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z moto.gratka.pl

Opel Insignia Cena

Części dla marki Opel

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

350 zł

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.