Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opel osiąga 7,7 procent udziału w rynku niemieckim i 9,2 procent w Polsce

(ip)
Opel osiąga 7,7 procent udziału w niemieckim rynku samochodów osobowych i 9,2 procent w Polsce. Szczególnie dużą dynamikę wzrostu odnotowała Mokka – miejski SUV Opla Fot: Opel
Opel osiąga 7,7 procent udziału w niemieckim rynku samochodów osobowych i 9,2 procent w Polsce. Szczególnie dużą dynamikę wzrostu odnotowała Mokka – miejski SUV Opla Fot: Opel
W ubiegłym miesiącu producent po raz kolejny odnotował znaczną poprawę wyników na niemieckim rynku samochodów osobowych. W tym czasie zarejestrowano tam 21 040 nowych pojazdów marki Opel, a więc 9 procent więcej niż w maju ubiegłego roku. Dzięki temu wynik Opla jest znacznie lepszy niż 5‑procentowy wskaźnik wzrostu dla całego rynku. Według wstępnych danych marka Opel zwiększyła udział w rynku do 7,7 procent, czyli o 0,3 punktu procentowego w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy bieżącego roku Opel zdołał poprawić swój udział w niemieckim rynku do 7,2 procent (w 2013 r. udział wynosił 7 procent).

O dynamice wzrostu zadecydowały głównie nowe modele, w tym Adam i Mokka. Kompaktowy SUV Mokka był najchętniej

Opel osiąga 7,7 procent udziału w niemieckim rynku samochodów osobowych i 9,2 procent w Polsce. Szczególnie dużą dynamikę wzrostu odnotowała Mokka –
Opel osiąga 7,7 procent udziału w niemieckim rynku samochodów osobowych i 9,2 procent w Polsce. Szczególnie dużą dynamikę wzrostu odnotowała Mokka – miejski SUV Opla Fot: Opel

kupowanym pojazdem tego typu w maju, a także w ciągu pierwszych pięciu miesięcy bieżącego roku. Również inne modele Opla, takie jak Corsa i Zafira, obecne od dłuższego czasu na rynku, plasowały się w czołówce samochodów swoich kategorii. Corsa, która odnosi rynkowe sukcesy już od ośmiu lat, była w maju najpopularniejszym modelem w segmencie małych samochodów. W tym samym miesiącu, a także przez pierwsze pięć miesięcy 2014 r., Zafira zajmowała drugie miejsce w rankingu minivanów.

Jürgen Keller, dyrektor ds. sprzedaży, marketingu i obsługi w niemieckim oddziale firmy Opel powiedział: „Klienci nie tylko wyrażają pozytywne opinie na temat marki Opel i naszych reklam. Oni rzeczywiście kupują więcej samochodów. To zasługa między innymi naszych nowych modeli, takich jak Mokka, na którą przyjęliśmy już ponad 240 000 zamówień z całej Europy”.

Opel Mokka zanotował bardzo duży wzrost sprzedaży także na polskim rynku. Wg danych IBRM Samar model ten w maju zajął pierwsze miejsce w segmencie miejskich SUVów klasy B. Opel notuje również świetny wynik udziału w rynku samochodów osobowych w Polsce. W maju udział Opla wyniósł 9,2 procent, czyli aż o 2,9 punktu procentowego więcej niż rok wcześniej. „Pod względem udziału w rynku jest to rekordowy maj od 8 lat i najlepszy miesięczny wynik Opla od listopada 2012 roku, kiedy to przeprowadziliśmy spektakularną akcję marketingową „150 godzin” – powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny GM Poland. – „Szczególnie cieszy duże zainteresowanie Oplem klientów indywidualnych. Potwierdzeniem popularności Opla wśród tej grupy klientów jest  wysokie drugie miejsce Corsy oraz trzecie miejsce Astry w rankingu sprzedaży w maju. M. in. dzięki temu, Opel zajął w ostatnim miesiącu drugie miejsce w ogólnym rankingu sprzedaży samochodów osobowych w Polsce” – dodał. Narastająco od stycznia do maja 2014 roku udział Opla w polskim rynku samochodów osobowych wyniósł 7,3 procent, i jest to najlepszy wynik od 2011 roku.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty