Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opel Tigra Twin Top kontra Peugeot 206 CC

Zdzisław Podbielski
Fot. Opel: Opel Tigra Twin Top ma nowoczesną linię nadwozia, które mieści 2 osoby.
Fot. Opel: Opel Tigra Twin Top ma nowoczesną linię nadwozia, które mieści 2 osoby.
Na naszym rynku są dostępne różnego rodzaju samochody, nawet unikatowe, do których zaliczamy Opla Tigrę Twin Top i Peugeota 206 CC.

Na kupno modelu francuskiego trzeba złożyć zamówienie i trochę poczekać, podobnie jak na Tigrę, zwłaszcza wtedy, gdy chcemy mieć wymarzoną kompletację.

Fot. Opel: Opel Tigra Twin Top ma nowoczesną linię nadwozia, które mieści 2 osoby.
Fot. Opel: Opel Tigra Twin Top ma nowoczesną linię nadwozia, które mieści 2 osoby.

 

Zwolennikami i nabywcami takich aut są przede wszystkim młodzi ludzie, którzy chcą się wyróżnić. W obecnej postaci konstrukcyjnej Tigra pojawiła się w ubiegłym roku, natomiast Peugeot 206 CC debiutował w 2001 r.

 


Fot. Peugeot: Peugeot 206 CC jest odmianą coupe-cabriolet jednego z najpopularniejszych hatchbacków w Europie. W wersji CC może nim podróżować 2 osoby
Fot. Peugeot: Peugeot 206 CC jest odmianą coupe-cabriolet jednego z najpopularniejszych hatchbacków w Europie. W wersji CC może nim podróżować 2 osoby dorosłe i 2 dzieci na tylnej kanapie.


Nadwozie

 

Oba pojazdy są przedstawicielami rozwiązania nadwozia, które w krótkim czasie można zmienić z coupe w kabriolet lub odwrotnie. Na zamianę nadwozia w przypadku francuskiego samochodu potrzeba 25 sekund, a w Tigrze - tylko 18 sek. Odbywa się to bez najmniejszego wysiłku i jest proste: należy zaciągnąć hamulec postojowy, włączyć zapłon, zwolnić dwie blokady dachu umieszczone przy słupkach przednich i nacisnąć przycisk. Resztę wykonają elektrycznie sterowane hydrauliczne siłowniki.

Fot. Opel: Tigra oferowana jest z benzynowymi silnikami 1,4 l/90 KM i 1,8 l/125 KM.
Fot. Opel: Tigra oferowana jest z benzynowymi silnikami 1,4 l/90 KM i 1,8 l/125 KM.

 

W Peugeocie i w Oplu dach chowa się w bagażniku i wówczas musimy się liczyć ze znacznym zmniejszeniem objętości przestrzeni bagażowej. W Tigrze przestrzeń bagażowa zmniejsza się z 440 l do 250 l, ale jeszcze pozostaje nam 70 litrowy schowek za fotelami, bo samochód ten jest tylko 2-osobowy. Pod względem liczby miejsc Peugeot 206 CC ma przewagę, gdyż za przednimi fotelami jest ławeczka dla dwojga dzieci lub osoby dorosłej siedzącej poprzecznie.

Fot. Peugeot: Peugeot sprzedawany jest z silnikami benzynowymi 1,6 l/109 KM i 2,0 l/136 KM. Latem dołączy diesel – 1,6 HDI/110 KM.
Fot. Peugeot: Peugeot sprzedawany jest z silnikami benzynowymi 1,6 l/109 KM i 2,0 l/136 KM. Latem dołączy diesel – 1,6 HDI/110 KM.

Oba samochody mają wzmocnienia chroniące jadących w razie przewrócenia się kabrioletu.

Nadwozia obu aut zbudowano z wykorzystaniem płyt podłogowych wcześniej istniejących pojazdów bazowych: Tigrę na płycie Corsy, a 206 CC na płycie hatchbacka 206. Warto dodać, że w wersji coupe oba nadwozia są bardzo szczelne - przydatne na wszystkie pory roku.

 

Silniki

 

Na polskim rynku oba pojazdy oferowane są z dwoma benzynowymi silnikami do wyboru. W przypadku Opla Tigry są to jednostki o pojemności skokowej 1,4 l i mocy 90 KM lub 1,8 l/125 KM. Obie pochodzą z rodziny Ecotec, mają po dwa wałki rozrządu umieszczone w głowicy

Fot. Opel: Tablica przyrządów Tigry pochodzi z Corsy.
Fot. Opel: Tablica przyrządów Tigry pochodzi z Corsy.

wykonanej ze stopów lekkich. Wałki sterują 4-zaworami przy każdym z 4 cylindrów.

Nowoczesne są również dwa silniki stosowane do napędu Peugeota 206 CC: 1,6 l/109 KM i 2,0 l/136 KM. Oba mają po dwa wałki rozrządu sterujące 16 zaworami przy 4-cylindrach. Głowice obu silników wykonano ze stopów lekkich, z

Fot. Peugeot: Deska rozdzielcza Peugeota podobna do tej z hatchbacka 206.
Fot. Peugeot: Deska rozdzielcza Peugeota podobna do tej z hatchbacka 206.

podobnego materiału w silniku 2-litrowym odlano też blok cylindrów. Silniki 206 CC mają większą pojemność skokową, wyższą moc i rozwijają większy moment obrotowy.

 

Wrażenia z jazdy

 

Pomimo wykorzystania podwozia z bazowych modeli Corsa i 206 hatchback w wersjach coupe-kabriolet poczyniono zmiany

Fot. Opel: W wersji coupe Tigra ma bagażnik o pojemności aż 440 l.
Fot. Opel: W wersji coupe Tigra ma bagażnik o pojemności aż 440 l.

w zawieszeniu kół. Zmieniono charakterystykę zawieszenia na bardziej twardą i zmniejszono prześwit. Dynamika jest lepsza w Peugeocie, ze względu na lepszy dobór silników. Tigra i 206 CC mają niewielkie wymiary zewnętrzne i dość małą średnicę zawracania: Tigra - 10,6 m, 206 CC - 10,8 m. Oba auta są zwrotne i łatwo nimi manewrować.

Fot. Peugeot: Składanie lub wyjmowanie dachu w Peugeocie trwa nieco dłużej niż w Tigrze.
Fot. Peugeot: Składanie lub wyjmowanie dachu w Peugeocie trwa nieco dłużej niż w Tigrze.

Jazda po schowaniu dachu do bagażnika dostarcza wielu przyjemności. 

 

Podsumowanie

 

Tigra wygląda bardziej agresywnie, a jej nadwozie ma ostre linie, natomiast w 206 CC jest więcej łagodnych, zaokrąglonych kształtów. Wnętrza obu pojazdów opracowano w stylu sportowym. Świadczą o tym metalowe pedały, kształt foteli, kolorystyka deski rozdzielczej i tapicerki. O wyborze samochodu może decydować sympatia do marki, wygląd zewnętrzny nadwozia i cena porównywalnego wyposażenia.

 

Nasza ocena (+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

Samochód

Opel Tigra 1.4

Peugeot 206 CC 1.6

Przestronność wnętrza

 

+

Silnik

 

+

Poziom hałasu (odczuwalnego)

Remis

Hamulce

Remis

Dynamika

 

+

Zużycie paliwa

+

 

Nowoczesność konstrukcji

+

 

 

Wybrane dane techniczne

 

Samochód

Opel Tigra 1.4

Peugeot 206 CC 1.6

Rodzaj silnika

benzynowy

Liczba cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3
)

1364

1587

Moc maksymalna (KM-obr/min)

90-5600

109-5750

Maks. moment obr. (Nm-obr/min)

125-4000

147-4000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

12,4

11,2

Prędkość maksymalna (km/h)

180

185

Długość/szerokość/wysokość (cm)

392/169/136

384/167/137

Rozstaw osi (cm)

249

244

Pojemność bagażnika (dm3
)

440/250

320/150

Pojemność zbiornika paliwa (dm3
)

45

50

Zużycie paliwa trasa/miasto (dm3
/100 km)

5,0/8,1

5,7/9,5

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

Cena brutto (zł)

68 950

73 200

 

Wybrane wyposażenie podstawowe

 

Samochód

Opel Tigra 1.4

Peugeot 206 CC 1.6

Poduszki powietrzne

2

2

Układ przeciwblokujący hamowanie (ABS)

s

s

Dynamiczna kontrola stateczności (ESP)

o

o

Wspomaganie układu kierowniczego

s

s

Centralny zamek

s

s

Elektrycznie sterowane szyby

s

s

Klimatyzacja

o

o

Radioodtwarzacz

o

s

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie opcyjne (za dopłatą)

Fot. Opel: Składanie dachu Tigry trwa tylko 18 sekund.
Fot. Opel: Składanie dachu Tigry trwa tylko 18 sekund.
Fot. Opel
Fot. Opel
Fot. Opel: W Tigrze wykorzystano płytę podłogową Corsy.
Fot. Opel: W Tigrze wykorzystano płytę podłogową Corsy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty