Opel Vectra B (1995 – 2001)

Samochody / Testy

Autor: Jerzy Kozierkiewicz

Liczba odwiedzin: 569415

Opel Vectra jest samochodem praktycznym, o przyjemnej ponadczasowej sylwetce. Wciąż cieszy się sporym zainteresowaniem, choć nie należy do aut bezawaryjnych.

 

Model Opla Vectry B miał swą premierę w 1995 r. w dwóch wersjach nadwoziowych – sedan i liftback. W następnym roku do sprzedaży wprowadzono kombi. Fot. Stanisław Orzechowski: Ponadczasowa sylwetka Vectry B może się podobać

Vectra B dość gruntownie różniła się od poprzedniego modelu. Wnętrze auta jest przestronne i daje poczucie luksusu. To drugie – dzięki zastosowaniu elementów z wyższej o klasę Omegi. Wyprofilowane fotele zapewniają przyzwoite trzymanie ciała kierowcy i pasażerów. Za to umieszczenie przycisków do otwierania okien przy dźwigni biegów może sprawiać kłopot. Inne przyciski i dźwigienki rozmieszczono już bardziej „normalnie”.

CZYTAJ TAKŻE

Ford Mondeo kontra Opel Vectra

Opel Vectra 1.9 CDTI


Dzięki zwiększonemu rozstawowi osi więcej miejsca mają pasażerowie tylnej kanapy.

Układ niezależnego zawieszenia wszystkich kół – z przodu na podwójnych wahaczach poprzecznych i stabilizatorze, z tyłu na wahaczach wzdłużnych i poprzecznych oraz stabilizatorze – bardzo dobrze tłumi nierówności i zapewnia komfort podróżowania. Precyzyjny jest również układ kierowniczy, również przeniesiony z Omegi.

 

Vectra może pochwalić się dużymi bagażnikami we wszystkich wersjach nadwoza. Kufer sedana ma pojemność 500 l, liftbacka 480 l, a kombi 460 l. Po złożeniu oparć tylnej kanapy pojemność powiększa się odpowiednio do: 790 l, 790 l, 1490 l.

W 1999 r. Vectra przeszła gruntowny face lifting. Miedzy innymi zmieniono kratkę wlotu Fot. Stanisław Orzechowski: Bagażnik sedana ma pojemność 500 l powietrza, nadano nowy kształt zderzakom i reflektorom. Zamontowano nowe przednie fotele z zagłówkami chroniącymi przed urazami  w czasie kolizji, dokonano modernizacji zawieszenia oraz lepiej zabezpieczono auto przed korozją. Wzbogacono też kolorystykę tapicerek i wnętrza oraz podwyższono standard wyposażenia.

 

Silniki

 

Opel Vectra miał bogatą ofertę jednostek napędowych, które wraz z upływem lat systematycznie modernizowano. Po face liftingu silniki wykonane w technice ośmiozaworowej wzbogacono szesnastozaworowymi. Najpopularniejsze to benzynowe 1,6 l/ 75 i 101 KM, 1,8 l/ 116 KM, 2,0 l 16V/ 136 KM oraz diesel 2,0 l TDI o mocy 82 i 101 KM.

 

Najekonomiczniejszym, choć może mało dynamicznym jest 75-konny o pojemności 1.6. W opinii użytkowników i serwisów uchodzi natomiast za najmniej awaryjny. Jednostka dwulitrowa jest zdecydowanie lepsza dla tych, którzy lubią szybszą jazdę. Lepiej też pasuje do cięższego kombi. Fot. Stanisław Orzechowski: Umieszczenie przycisków do otwierania okien przy dźwigni biegów może sprawiać kłopot

Dwulitrowy turbodieseldiesel z bezpośrednim wtryskiem zalicza się do silników ekonomicznych, ale jest mało dynamiczny.

 

Dużo więcej energii ma diesel 2,2 l DTI o mocy 125 KM, choć oczywiście zużywa trochę więcej paliwa.

W wersji specjalnej Vectry i500 montowano sześciocylindrowy silnik o pojemność 2498 cm³ i mocy 195 KM. Samochód osiągał prędkość maksymalną 236 km/godz., a do 100 km/godz. przyspieszał w 7,9 sek. 

 

W opinii serwisów silniki szesnastozaworowe zużywają więcej oleju, awaryjny jest osprzęt, psują się czujniki położenia wałka rozrządu i wału korbowego. W turbodieslach psują się m.in. pompy wtryskowe, przepływomierze powietrza oraz elementy osprzętu. Najlepiej sprawują się podstawowe wersje silników.

Przed kupnem Vectry należy też wiedzieć, że w samochodach z silnikami benzynowymi 16V wymiana rozrządu następuje co cztery lata lub po przejechaniu 60 tys. km. W wersjach ośmiozaworowych czynność tę należy wykonać po 120 tys. km lub ośmiu latach.

 

Eksploatacja

 

Po premierze w 1995 r. Vectra B przez kilka lat była liderem klasy średniej. Opinie użytkowników o tym modelu są podzielone. Więcej niezadowolonych znajdziemy wśród Fot. Stanisław Orzechowski: Dzięki zwiększonemu rozstawowi osi więcej miejsca mają pasażerowie tylnej kanapy właścicieli modeli z roczników przed face liftingiem. Auto po 1999 r. zbiera już dużo więcej pochwał.

 

Wśród najczęściej wymienianych usterek występuje korozja układu wydechowego, drobne awarie elektroniki, wycieki oleju z przekładni kierowniczej, zatarcie linki hamulca ręcznego, uszkodzenia siłowników zamka centralnego. W zawieszeniu, z przodu zbyt często zużywają się łączniki i gumy stabilizatora oraz poduszki górnego mocowania kolumn resorujących. Z tyłu natomiast wybijają się gumy stabilizatora.

CZYTAJ TAKŻE

Opel Vectra Kombi 3.0 CDTI

Opel Vectra kontra VW Passat

 

Opel Vectra to bardzo dobry samochód rodzinny. O powodzeniu w jego zakupie decyduje kondycja techniczna pojazdu. Najpewniejsze auta, to pochodzące z polskiej sieci sprzedaży Opla – nie są zajeżdżone i najczęściej mają znaną historię. Na rynku jest dużo aut pochodzących z rynku niemieckiego. Mają one bogatsze wyposażenie, ale większe przebiegi i często przed sprzedażą były naprawiane przez krajowe warsztaty.

           

Wady

- korozja w modelach produkowanych do 1999 r.

- silniki o niskiej kulturze pracy

- zbyt delikatne zawieszenie na polskie drogi

 

Zalety

- przestronne wnętrze

- dobre właściwości jezdne

- komfortowe zawieszenie

 

Ważniejsze daty z historii modelu

1995 – debiut Vectry B w wersji sedan i liftback,

1996 – na rynek wchodzi model kombi (sierpień),

1997 – rozszerzenie oferty o silniki 2.0 TDI i benzynowy 2.5V6 w wersji specjalnej Vectry i500,

1999 – gruntowny face lifting modelu,

2000 – nowe silniki: 1.8 16V/125 KM, 2.2/147 KM i 2.2 TDI/125 KM,

2001 – debiut nowego modelu Vectra C

 

Orientacyjne ceny wywoławcze (w tys. zł)*

 

 

1995

1996

1997

1998

1999

2000

2001

1.6

10,5-15,1

11,9-15,9

12,8-16,9

16,2-20,9

16,2-21,0

21,9-25,8

20,9-26,6

1.8

12,3-15,3

12,0-16,5

14,9-21,9

15,9-18,9

18,9-23,9

20,9-27,9

24,4-32,9

2.0

10,9-13,9

11,5-18,5

14,5-19,9

15,8-20,3

17,9-23,9

19,2-25,9

25,9-29,9

2.0TDI

-

-

13,7-18,9

15,5-20,8

19,9-24,9

22,9-27,2

26,0-31,9

* na podstawie ofert internetowych, bez wersji wyposażenia

 

Przykładowe dane techniczne wybranych silników*

 

Silnik

1.6

1.6 16V

1.8 16V

2.0 16V

2.0 TDI

Pojemność skokowa (cm³)

1598

1598

1796

1998

1995

Moc (KM/obr./min.)

75/5200

101/6000

116/5400

136/5600

82/4300

Maks. mom. obr. (Nm/obr./min.)

128/2800

150/3600

170/3400

188/3400

185/1800

Prędkość maks. (km/h)

175

193

203

215

 

Przyspieszenie 0-100 km (s)

15,5

12,5

11,0

10,0

 

Zużycie paliwa: wg EU (l/100 km)

5,7/10,4

5,5/9,5

5,8/10,6

6,3/12,2

 

Opony

180/70 R14; 195/65 R15

195/65 R15

205/55 R16

195/65 R15

Zbiornik paliwa (l)

60

Objętość bagażnika (dm³)

500/790

Rozstaw osi (cm)

263,5

Rozstaw kół przód/tył (cm)

146,5/147

Średnica zawracania (m)

11,3

Wymiary: dł./szer./wys. (cm)

449,5/171/142

Masa własna (kg)

1205

1215

1260

1325

1320

Masa całkowita (kg)

1785

1785

1800

1860

1880

* dane z 2000 r. modelu sedan.

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Zobacz także

Komentarze

    • helmunt
    • Jestem zainteresowany kupnem opla vectry b i interesuje mnie opinia na temat silnika disel w tym modelu
    • Rommie
    • Opel Vectra nie produkowal nigdy silnikow TDI a jedynie DTI mala pomylka sie wkradla ;)
    • szymonKacz
    • mam vectre 1.8 16v z95r.od dluzszego czasu prubuje wykryc usterke.strasznie skacza obroty na biegu jalowym,co robic?
    • dyzio2
    • Chcę kupić niedługo Vectre B .Słyszałem ,że najlepsze silniki do tego auta to 1.6 benzyna z ośmiozaworową głowicą i 1.7 TD Isuzu.Najgorsza jest korozja w tym samochodzie , lecz nie jest ona w stanie popsuć mi dobrego o nim zdania .
    • bagarmosen
    • szymon od dobrego warsztatu ale jest jeszcze cos -gdzie tankujesz?! i co :)) moze jezdzisz wiecej na zachodzie niz w Polsce -wiec sie nie dziwie obrotom!na polskich drogach wszystko wyjdzie!jednym slowem PALIWO!!
    • kulpa
    • Witam wszystkich. Mam Vectre 2001r 2.2dti i od kilku dni jak odpalkam auto (nie zawsze)zapala mi sie pomaranczowa kontrolka (chyba silnika) i gasnie kiedy przekrocze 2000 obr Czy moze ktos mi powiedziec co to moze byc bo slyszalem ze moze to byc po prostu informacja o mzlym spalaniu. Dzieki
    • sikora
    • pomaraniczowa kontrolka elektronika miałem ten sam problem przy 2,0 dti pojechałem do znajomego mechanika podłaczyl moja vectre pod kompa i wykrył jakies walniecie modułu co kosztuje 500 zł. ale to dobry mechanik nie kazal kupowac modułu tylko zajrzał do kolektora ssacego no i tu była ta usterka lampka juz sie nie zapala koszt naprawy 80 zl
    • kiwitom
    • witam,szymonKacz też niałem kłopot ze skaczącymi obrotami na biegu jałowym a mam viki 1.6 16v a problem rozwiązałem wymieniając przepływomierz powietrza (50 pln-zamiennik)i śmiga już 1,5 roku bez skaczących obrotów.
    • ptysiu
    • Mam,Vectre B 2.0 16V DTI i od jakiegoś czasu zapala sie kontrolka silnika,wyłącza się obrotomierz i czuć wyraźny spadek mocy.Czasem wystarczy troche dodac gazu i wraca do normy ale przeważnie nie udaje sie to. Jesli kltos mi pomoże ,bede wdzięczny.
    • sugier7
    • Mam Vectrę B z 99" 2.0 DTI.Po wymianie czujnika pedału hamulca na nowy mam problem z pomarańczową kontrolką silnika tzw.check.Komp wywala błąd P0703 czyli-nieodpowiednie ustawienie MOMENTU wcisku(skoku)grzybka względem pedału hamulca.Jak przytrzymam chwilę noge na hamulcu to "check" gaśnie.Zdarza się tak zarówno na postoju jak i podczas jazdy niezależnie od prędkości.Czy ktoś wie jak to ustawić.I czy można np.odłączyć(zaślepić)obwód czujnika który idzie do kompa aby nie wywalał błędu.CDN...
    • sugier7
    • C DN...Vectra B 99"
    • sugier7
    • CDN...Vectra B 99" CO CIEKAWE od pewnego czasu pojawiły się spadki mocy auta.Mianowicie przy ruszaniu jak i przy większych prędkościach tj.20-40,60-90 czy 100-130km/h auto nagle traci moc(nie ma siły ciągnąć),aż do chwili gdy nie wycisnę sprzęgła(tak jak do zmiany biegu)i wtedy wszystko wraca do normy i za jakiś czas znowu to samo.Nie wiem czy ma to coś wspólnego błedem P0703 opisanym w poprzednim poście,ale zdarzają się sytuacje (rzadko)gdy pali się "check"i gdy akurat auto straci moc to "check gasnie a auto jedzie normalnie bez potrzeby wyciśnięcia sprzęgła.Czyściłem zawór EGR i nie pomogło
    • gruby258
    • Mam vectre 1,8 combi nie ma swojej mocy jak jade to obroty nie przekraczają 3000 najgorzej jest przy wyprzedzaniu ,moze być przez to ze przed sondą jest nieszczelność prosze o pomoc
    • kucharini
    • chce kupić 0pla vectre z 1999 r, 1,8 16v benzyna w sedanie po liftingu, poprosze o opinie na ten temat
    • krzycho252
    • według mnie najlepszym silnikiem benzynowym w vectrze jest silnik 2.0i jest dynamiczny, a przy tym przy normalnej jeździe nie jest paliwożerny (sprawdzałem na trasie nie spalanie wyniosło lekko ponad 7 litrów) oraz przy normalnej eksploatacji nie jest to silnik awaryjny wystarczy poprostu trochę o niego zadbać
    • kucharini
    • dzięki za inf.ale mnie chodzi konkretnie o model z silnikiem 1,8 benzyna
    • jojo1
    • Mam Vectre 2,0 dti od 3 miesiecy i jeszcze mi sie nie wlaczyla kontrolka od swiec zarowych.Prosze o porade
    • jaros81
    • dla jojo1 jak ci sie moze zaswiecac kontrolka swiec zarowych jak nie bylo zimno to po co sie miala zapalac jak jest cieplo to swiece sie nie grzeja a co do obrotow dla innych kolesi powyzej to wystarczy wyczyscic silniczek krokowy chyba ze kupic nowy ale on kosztuje 300zl wiec wystarczy wyczyscic
    • słodziu
    • mam vectre b z silnikiem 1.6 benzyna ! wrążenie niezaciekawe!natomiast viki z silnikiem 1.8 benzyna to dopiero nadaje pociągu temu samochodowi!
    • słodziu
    • czy vectra 1.6 benzyna ma gażnik????
    • Piotrek0682
    • Mam problem z Oplem Vectrą B 1.6 16V. Mianowicie pali mi tylko na trzy tłoki, ostatnio wymieniłem świece, ale nic to nie pomogło. Proszę o pomoc
    • słodziu
    • moim zdaniem powinieneś sprawdzić przewody wysokiego napięcia czy przewodzą prąd lub taż sprawdzić ciśnienie na cylindrach gdyż może być za duże i świece nie mają iskry!!
    • sylwek3
    • elo ja tez mam problem w vectrze garznie obroty skaczą czasami prosze o pomoc co sie mogło spierdolić a silnik 1.8 16v rocznik 1996 sedan
    • Qbas1
    • cześć,mam od 2 miesięcy vectrę 1,6 16v,rok96,przejechane ma 190tyś.Wydaje mi się ze spala olej, lecz nie mam pojęcia jak i gdzie?na pewno nic nie wycieka,sprawdzadzano w serwisie,co to może być??? pomóżcie bo proponują mi naprawę silnika(1200zł) lub wymianę całego silnika:(,na 6 tyś km,dolałem prawie litr oleju.pozdrawiam i czekam:)Jak można to sprawdzić?
    • rosol210
    • czesc wydaje mi sie ze musisz wymienic silniczek krokowy masz w niej gaz?
    • rosol210
    • ople maj to do siebie ze lubia palic olej mam vectre 2,5v6 tez palila olej dobiero po wymianie panewek bo jedna byla uszkodzona przestal palic od wymiany do wymiany jest tyle samo
    • maciek86
    • witam mam vectre 2.0 dti z 98 roku. na kompie wyskakuje mi oleilstand prufen moze wiecie co jej dolega skoro olej był wymieniony i wszystkie płyny w silniku tez czyzby olej w skrzyni?? pozdrawiam
    • Zulus
    • Witam. Mam vectre B, przed liftingiem, 98r 1.8 benzyna. Parę uwag dla kupujących (mam ją już 4 lata). Nie jest w środku tak duża, jak tu opisują w artykule, z tyłu w zasadzie jest ciasno, tyle że jest miejsce nad głową, za to bagażnik daje radę. Wakacje z rodzin i pakunkami to nie problem (wózek, narty, sanki, 2 torby). Plusem jest silnik. 1.8 wystarczy, żeby sprawnie mijać TIR-y na trasie, i "zwykłe" auta. Na 3-ce można startować od 60 i naprawdę szybko pojawia się na liczniku 110. Zresztą nawet na 5-ce od około 140 wyraźnie czuć przyśpieszenie (ale to już na autostradzie oczywiście).
    • Zulus
    • Minusy. Niestety są. Praktycznie co roku wymieniam czujnik położeniu wału korbowego silnika. Usterka objawia się zapaleniem się pomarańczowego "check" na desce rozdzielczej. No i ni z tego, ni z owego silnik potrafi się zadławić, wskazówka obrotomierza lata w tę i z powrotem i jedyną radą jest wtedy wyłączenie i ponowne włączenie silnika (można to zrobić nie zatrzymując się). Jest jeszcze jeden objaw. graniczenie obrotów silnika do 4000 obr/min. To może być przykra niespodzanka zwłaszcza przy wyprzedzaniu, bo na 3-ce dociąga wtedy do niecałych 90, i wskazówka ani drgnie dalej.
    • Zulus
    • Załatwienie tej przypadłości kosztuje 100 za czujnik i 70 za jego wymianę. Poza tym nie kłamią, jeśli chodzi o zawieszenie. Poduszki górne z przodu już dawno są zużyte (przy większych prędkościach głośno dobija nawet na niewielkiej nierówności, jakby ktoś młotkiem w maskę walił), a z tyłu coś (gumy stabilizatora oczywiście) trzeszczy non stop. Poza tym koroduje (drzwi i błotniki z tyłu). No i spalanie. W mieście przy dynamicznej jeździe, jak sie da (Wrocław, korki) dociąga do 12l na setkę. Jeden bak wyjeździłem na próbę spokojnie, co pozwoliło mi osiągnąć 10,5l/100 km (ale fakt, że z klimą)
    • Zulus
    • Jednak wolę mieć trochę przyjemności z jazdy i dalej wlewam 12 na 100. Za to na trasie jadąc w dobrym tempie nie da się przekroczyć 9l, a wczoraj na zaśnieżonej autostradzie padł rekord - 6,5l/100. Ogólnie polecam. 4 lata temu sprowadziłem ją z Niemiec i było wszystko w porządku, wersja sport, z wyposażenia nie ma tylko podgrzewanych siedzeń i tempomatu. Części w miarę tanie, bo na wszystko są zamienniki. Jeśli miałbym ją wymieniać, to tylko na Vectrę C lub Signum. Aha, te psujące się siłowniki zamka centralnego, to niestety prawda, padł mi w klapce baku i w tylnych drzwiach. Mówi się trudno
    • tujo83
    • witam ,mam opla vectre 2.0 DTI 16v z 2000 roku . mam taki problem ze jak zamykam czy otwieram autko to zapalaja sie lampy awaryjne i nie gasna ,dopiero gasna jak odpale silnik. zamek jest centralny z pilotem.mogl by mi ktos pomoc co sie dzieje.
    • trusia
    • witam . Mam problem odnośnie opla vectry 1,8 16v tzn . jadąc autostrada przy osiągnięciu 135km\h kierownica oraz pedały gazu i sprzęgła zaczynają drżeć . Co to może oznaczać ? zaznaczam jestem świeżym kierowca i niemam pojęcia
    • Krzysiek23c
    • Witam.Panowie,mi nie pali Vectra 1.6 16v 2001 Z16XE poniżej 0 stopni, w tamtym roku nie paliła poniżej -10 stopni. Błedy jakie nie mogę skasować to P0650 i P0130.Również potrafi gasnąć na skrzyżowaniach.Może miał ktos coś podobnego i może pomóc.Pozdrawiam.GG 4251107.
    • rumcajs1
    • rumcajs 1 witam mam opla vectrę 1,8 benzyna z instalacją lpg od 1 miesiąca instalacja jest nowa mam problem raz na dwa dni skaczą obroty dzije się tak tylko przy ciepłym silniku proszę o radę co może być przyczyną zaznaczam że silnik krokowy i przepustnica są dobre i zapala się pomarańczowa kontrolka silnika
    • jarowrona
    • mam vectre 1,6 16v benzyne z 1995r. pali mi na trzy tloki świce wymienilem i nic a jeszcze na dodatek gasnie w czasie jazdy prosze o opinie.
    • grzegorz (gość)
    • witam wszystkich użytkowników opla Vectry..od roku czasu jestem właścicielem opla vectry 1.6 16v benzyna(1997rocznik) kombi o niższym zawieszeniu..jestem 2 właścicielem auta..niestety pomimo kontrolowanego zakupu muszę już dzisiaj zrobić gruntowny remont silnika, a najlepiej wymienić silnik..stąd też moje pytanie..miałem wcześniej opla vectrę 1.8 16v benzynę sedan, niesamowite auto ..dlatego zdecydowałem że wrzucę do mojego opla silnik 1.8 16v benzynkę a wcześniej go wyremontuję ale...no właśnie czy taki silnik będzie pasował do karoserii mojego opla ??? proszę o pomoc i ewentualną odpowiedż zanim dokonam zakupu silnika..informację proszę wysyłać na mój adres mailowy gfrost3@buziaczek.pl
    • Przemo (gość)
    • mam vectre od 4 lat silnik 2.0 16v falujące obroty silnika dławienie się żółta kontrolka silnika gaśnięcie silnika itp itd. wszystko przerobione. Ale od słowa do słowa i wiadomo co jest, zaolejony silniczek krokowy (odkręcić przeczyścić (WD 40) przedmuchać wysuszyć). kolejny ciekawy i słaby punkt ZAWÓR EGR (recyrkulator spalin) nigdzie to nie jest opisane ale jak poszukacie to znajdziecie mimi zawór a problemów uuuuu, ale spoko to samo odkręcić przeczyścić (WD 40) przedmuchać wysuszyć i mówię wam jak ręką odjąć i zero problemu Powodzenia
    • tomek (gość)
    • mam vectrę 1.6 16v silnik 16xel na 3,4,5 biegu ślizga się sprzęgło i to dosyć mocno silnik wchodzi na obroty a dopiero po kilku sekundach auto zaczyna iść jak trzeba powiedzcie kochani czy wystarczy tarcza i docisk?podejrzewam że stało się to przy wyjeżdzie pod górę z garażu tyłem.
    • mariusz (gość)
    • zulus wymienialem czujnik polozenia tez tak jak ty bo zawsze wyskakiwal blad az w koncu domyslilem sie zeby sprawdzic polozenie walkow gornych wedlog znakow i wlasnie sobie wyobraz ze mialem przestawiony pierwszy o zabek i z takim silnikiem pojechalem do chorwacji ale dzieki bogu nic sie nie stalo tylko czasem byl problem z odopaleniem i wyskakiwal blad ale wylaczalem silnik i od nowa odpalilem i problemy mijaly takze sprawdz ustawienie znakow od tej pory jak ustawilem jest wszystko oki..co do samochodu to powiem mam 2.0 16v 1997 r zero wkladu finansowego,tani w utrzymaiu tanie czesci i duzo zamiennikow zawieszenie wymieniam gdy stuka raz na jakies 2 lata robie ok 25000-30000 rocznie mam ja zgazowana w lato pali mi 10/100 z uwagi ze lubie czasem przycisnac zima wychodzi mi 12/100 no i oczywiscie paliwo do tego.bardzo tani samochod teraz moja viki jest pewnie warta z 5000 zl ale i tak szkoda mi ja sprzedac i zostawie ja a przymierzam sie do zakupu zafiry b 1.8 albo 2.0 spr maka opla:)
    • ...... (gość)
    • witam mam vectre 2.0 dti i mam taki problem ze czasem zapala mi sie pomaranczowa kontrolka no biegu jalowym ale tylko jak jest nagrzany a przy ruszaniu gaśnie,co to moze byc?a i nieraz mam tak ze samochód jak by pracowal bez turbiny ale tylko przy.ruszaniu np ze skrzyżowania ma takiego zamuła,po osiągnięciu wyższych obr juz odzyskuje kopa.
    • Hyperion (gość)
    • Witam serdecznie wszystkich )). Mam problem tego typu,a mianowicie na A4 pod Góre św.Anny nagle silnik stracił moc i dostał " padaczki" musiałem zredukować i jakoś po woli się dowlekłem do szteli.Dałem odpocząć "konikowi" i dalej śmigałem,lecz przy każdym wniesieniu problem się pojawiał. Po 100 km. włączyła się kontrolka :check:i po chwili zgasła. Na wolnych obrotch też maa "padaczke " Prosze o podpowiedż co można z tym zrobić .
    • Hyperion (gość)
    • PS. mam Vectre 1,6 16V kombi 97r.74kw. TO mój adres :hyperion22@wp.pl
    • grześ gość (gość)
    • mam vectre b 1,6 16v benzyna od dłuższego czasu mam problem ze skaczączymi obrotami na biegu jałowym wymieniłem silniczek krokowy ale to nie pomogło proszę o podpowiedż co może być za przyczyna ,
    • michus (gość)
    • ja mam od 4 lat vectre 1.6 75konną i nic się nie dzieje z tym autem pozdrawiam
    • opelik (gość)
    • ja tez mam problem z skaczacymi obrotami od 6oo-1500 i nie wiem co robic,moze ktos mi napisze mam 2.0b 16v
    • daro60 (gość)
    • mam vici b 2,0dti jak zapalam zimny silnik to zaświeca się kontrolka pomarańczowa na ok 20sek ,jak silnik jest ciepły to się nie powtarza pomocy co się dzieje.
    • daro60 (gość)
    • mam vici b 2,0dti jak zapalam zimny silnik to zaświeca się kontrolka pomarańczowa na ok 20sek ,jak silnik jest ciepły to się nie powtarza pomocy co się dzieje.
    • Komentarz usunięty
    • adam (gość)
    • mam vectre1.8 16v 1996r chciał bym zmienić silnik na więkrzy czy skrzynie też mam zmieniac czy pasue ?
    • Komentarz usunięty
    • Tomek (gość)
    • Vectra 1.6 jest na wtrysku wielopunktowym
    • Przemo (gość)
    • Z vectrą 2.0 16v już opisywałem problem z falującymi obrotami trzeba jeszcze odkręcić przepustnice i ją wyczyścić od nagaru najlepiej pastą polerską lekko ścierną
    • Komentarz usunięty
    • ciut (gość)
    • gotuje się woda w chlodniczym 2,0 16 v 95 r pomocy
    • Jarek (gość)
    • Mam vectre 95 rok 2 litry natrysku 8 zaworowa. Jest problem z obrotami największe obroty na biegu jałowym to 600 na benzynie i gazie. Proszę o pomoc z góry dziękuje.
    • Hopek (gość)
    • Witam. Mam Vectrę 2.0 16v 97r. Falujące obroty, pomarańczowa kontrolka, utrata mocy, wszystko przerobiłem w ciągu jednego roku. Jest na to lekarstwo. Jeżeli chodzi o falujące obroty, wystarczy przeczyścić silniczek krokowy, przepustnicę i zawór EGR (recyrkulacji spalin). A pomarańczowa kontrolka, utrata mocy, najczęstszą przyczyną jest walnięty komputer (jednostka sterująca). Koszt naprawy komputera (najczęściej wymiany) razem z programowaniem to czasami nawet 500zł. Mimo to auto rewelacyjne, wygodne, tanie w utrzymaniu, dynamiczne, jak na swoją pojemność i moc ekonomiczne. Polecam wszystkim :)
    • gonzo (gość)
    • ja mam 1,6 16v i nie nazekam, zero rdzy , problemow z odpalaniem itd. tylko wystarczy o nia dbac a wszystko bedzie ok:P polecam
    • DUDEK (gość)
    • Witam mam Vectre b 1.6v 16v 2000 r. Samochód gaśnie w czasie jazdy. Czy to może być wina systemu EGR ??
    • DUDEK (gość)
    • Oczywiście chodzi o silnik benzynowy i zawór EGR.
    • Vectra B 2.0 DTI 1998r (gość)
    • Witam. Mam vectre b 2.0 dti 98r. Jechalem ok 50km/h nagle obroty podskoczyly do max i nie spadaly , nie moglem zgasic silnika , chmura dymu z rury wydechowej, czarna plama oleju, samochod po chwili sam zgasl. Co moglo byc tego przyczyna? wczesniej samochod nie chcial odpalic a gdy odpalil strasznie dusilo go na niskich obrotach. Prosze o pomoc. Z gory dziekuje.
    • gogo (gość)
    • mam vectre b 2.0 dti 2000r. od roku jest w polsce i nic jej niedolega choć przy 101koniach zbiera sę słabo czy jest na to rada a może tak ma być .
    • vectra b 1.6 16 v benzyna (gość)
    • mam vectre b kombi 1.6 16 v i coś zaczeło sie tuc na dziurach okazało sie że to tulejki od stabilizatorów za dwie szt zapłaciłem 13 zł
    • kiki (gość)
    • mam vectre b 96r 1.6.16v jestem zadowolony jezdze nia 4 lata i ani grosza nie wlozylem ma drobne mankamenty typu nadkola rdzewieja popekane uszczelki i to ze biora olej niestety ale nie ma co narzekac auto pali w kazdej temperaturze -30to nie problem
    • vectra (gość)
    • witam wszystkich mam vectre z silnikiem 2.2dti jak sie zagrzeje do zapala sie check i wywala błąd p0400 co to jest za błąd czy to moze byc przepływka?
    • maro (gość)
    • a ja mam 1 .6 8 v i 300000 km i nie wiem co to dolewanie oleju silnik na 6 tylko korozja
    • kniaź (gość)
    • Mam vektre 1,6 16v z1998.Ostatnio przestał mi świecić ekran ciekłokrystaliczny na desce rozdzielczej.Jak zdemontować deskę żeby się do niego dostać?
    • ewa (gość)
    • witam mam opla vectre 1996 w kombi strasznie skacza mi obroty silnika niewiem co z tym zrobic,rownierz mam gaz przejedzie na gazie 1km i strzela i gasnie bylam w gazowni ale dalej jest tak samo prosze o informacje
    • mirek (gość)
    • w opel wektra 1/6 16v wersja b gdzie jest silniczek krokowy
    • miro (gość)
    • chce kupic vectre 2.o 16v i jest problem z silnikiem lub komputerem gdyż jest utrata mocy silnika , przy 4 tyś obrotów na 1 biegu odcina paliwo i nie chodzą zegary (obrotomierz i zegar od kilometrów)na komputerze sa znikome wyświetlenia. proszę o szybką radę
    • justek (gość)
    • Ratuuuunku! Vectra B 1.8 16v - 95r. w kwietniu zapaliła się kontrolka silnika, spadały obroty w czsie jazdy gasł - elektryk wymienił czujnik wału, w lipcu (tydzien temu) to samo - elektryk wymienił czujnik wałka, wczoraj to samo plus przy odpalaniu musiałam gazować - elektryk wymienił przewód (niby sparciały) od jakiegoś ciśnienia, dojechalam do domu jakies 500 metrów i zadzwoniłam na jutro umówic się z elektrykiem, to samo!!! jeżdzę nią od 8 lat, spalanie super - w trasie nawet 5,8l/100 w mieście w granicach 9-10. Autko super (minus duzy to korozja)ale te ostatnie miesiące dały mi w kość z wektrunię. Dajcie znać co sie dzieje!!!????
    • zebi (gość)
    • Niby tyle usterek ale te autko ma coś w sobie !!! moja vectra tez pije olej i nikt niewie dlaczego a jest po kapitalnym remoncie silnika. POZDRAWIAM WŁASCICIELI VECTRY B
    • samaja (gość)
    • witam od 2lat jestem posiadaczka opla vecktry b 2,0 16v ecotech z 2000roku.mam taki problem ze swieci mi sie kontrolka komput i jak sie juz silnik rozdrzeje zapalaja mi sie nastepne 2kont od trakcji i abs.przyczym nie pokazuje mi predkisci i odpowiedniego spalania...a na jałowym biegu gasnie...pomocy co tu robic? u mechanika na komp pokazał sie ze jest bład z czujnikiem połozenia wałka rozrzadu i czujnika predkosciomerza...przyznam sie ze nic technicznego nie było wymieniane w aucie od 2 lat po za płynami...czy fajtycznie moga to byc czujniki? prosze o rady na maila ninka11121983@hotmail.com
    • problem (gość)
    • mam problem z oplem vectra cieszko pali i srasznie dymi
    • driver40lm (gość)
    • Mam vectre B 2.0 DTI z 2000 r., od roku nią śmigam, też miałem problemy z kontrolką check, traciła moc, faktem było że jak się okazało poprzedni właściciel (niemiec) nie wymieniał oleju i filtrów. Kiedy wymieniłem olej, filtry i wyczyściłem węże w ktorych było błotko oleju z piaskiem, oraz wymianie czujnika położenia wału, autko zaczeło śmigać:) prawdą jest że zawieszenie się szybko zużywa, mnie całe przednie zawieszenie wyniosło ok 600 zł. I teraz oprocz rdzy na drzwiach i tylnych błotnikach nic jej nie dolega:) pozdrawiam
    • salo (gość)
    • ja posiadam vectre 1.8 16v 99r i jest super polecam jest to wersia po lifcie i bez gazu pozdrawiam
    • hey (gość)
    • broblem z abs
    • hey (gość)
    • problem z abs vectra 1999r
    • piotr (gość)
    • Witam posiadam vectre b 99 po lifcie zapaliła mi sie kontrolka check egine na kompie wyskoczył błąd 3 cylindra wymieniłem cewke zapłonową i wszystke świece dalej sie pali niewiem może coś z komputerem się dzieje moźe ktoś miał podobny problem prosze o porady
    • beny (gość)
    • powitac posiadam vectre z 1999r. i mam z nim problem po zapaleniu sie kontrolki abs. na wolnych obrotach gasnie ktoś mi doradził żebym wymienił silniczek krokowy wymieniłem na jakis mmiesiac był spokuj ale znów gasnie jak ktos wie co to może być niech pisze
    • krystian (gość)
    • mam problem z odpalaniem viki b 1.6 16v raz pali raz nie czy to może być wina stacyjki
    • krystian (gość)
    • mam problem z odpalaniem viki b 1.6 16v raz pali raz nie czy to może być wina stacyjki
    • kiki (gość)
    • mam vectre b 96r 1.6 16v bezyna auto bezawaryjne mam go 5 lat bierze troche oleju jak kazdy chyba pomimo to nie wlozylem ani grosza choc pomalu tulejki wachacza tylnego zaczynaja o sobie dawac znac koszt nie drogi no i uszczelki popekane na slupach bocznych tylniej szyby pszednia atrapa szyby auto polecam czesci sa tanie nowe czy uzywane
    • kiki (gość)
    • krystian raz pali raz nie pali podjec do mechanika ktorys kabel ci nie styka pod maska koszt jakis 20 do 30 zl
    • tomek (gość)
    • zepsol sie
    • tomi (gość)
    • mam problem z opel vectra 1,7 td isuzu !!! zwiększyły się obroty silnika powyżej 1000 i cały czas się utrzymują. czasami zakopci na biało przy odpaleniu i szarpie silnikiem przez kilka sekund potem chodzi normalnie. prędzej gotował się płyn w zbiorniczku wyrównawczym i wyrzucało go. a dzisiaj jechałem i nie wchodził silnik w wyższe obroty aż w końcu zgasł całkiem.pokręciłem trochę go zapalił i dojechałem do garażu ale trzymając go na wysokich obrotach spadają same po mału co może być przyczyną? czy mogą być takie objawy uszczelki pod głowicą?
    • ppp (gość)
    • stuka mi w silniku po wymianie oleiu kupilem tydzien temu czy to panewki na korbowodach i so opilki w oleiu prosze o pomoc jak najszybciej
    • grzes1990 (gość)
    • Man vectre b 1.8 16v Angola jest super autko ale bardziej mi pasował ford escort 2 bolero z silnikiem 1.6 16v
    • bobek (gość)
    • Witam też mam vectrę b 2.0 16v i jakoś ciężko ma się bujnąć,dodam też że mam instalację gazową i od jakiegoś czasu samochód zaczyna mi jakoś przerywać przeważnie jak jest zimny, a pózniej już jest wszystko ok. prosiłbym o pomoc
    • yoyo (gość)
    • Pojeździj na benzynie, wymień świece, czujnik położenia wałka rozrządu i sonda do sprawdzenia. Kody błędów sobie odczytaj i będzie wszystko jasne. Ja nie mam gazu i pomimo 17lat auta rwie aż miło :)
    • misiak15jc (gość)
    • witam, vectra 2000r diesel 2,0 centralny mi przestał działać, na desce rozdzielczej po przekręceniu kluczyka nic.. Komputer, pilot ..? Pomóżcie co to może być..
    • Tomasz (gość)
    • Posiadam Vectre 2.0 DTI z 2000r i mam ochotę jechać na złom i cieszyć sie widząc jak jest niszczona , same problemy wiecej stoi u mechaników niż jeździ . Nienawidzę tego auta nikomu nie polecam silnika DTI pompa wtryskowa to nieporozumienie..
    • dddd (gość)
    • tak diesel to nie udane silniki zawsze sie cos psuje co innego benzyna 1.6 16v bezawaryjne auto
    • rivet (gość)
    • Cześć wszystkim ja owiem wam tak. Wszystko zależy jak dbasz o swoje auto. Ja mam Vectrę 2.0 16V DTI 101 KM, silnik bezawaryjny, niezwykle ekonomiczny i wygodny przede wszystkim. Przejechałem moją vectrą juz ok. 120 tys. km i nie dotknąłem się do silnika oprócz sezonowych wymian co 15 tys. km tj. olej i filtry.Powiem wam jeszcze że na początku miałem problem z uruchamienaiem vectry na letnim silniku wszystkie problemy skończyły się po wmontowaniu w instalację elektryczną modułu za ok. 85 zł. Musicie wiedzieć że vectra nie grzeje świec gdy silnik ma powyżej 5 stopni cercjusza co bardzo osłabia pompę wtryskową przy odpalaniu. Po zamontowaniu tego modułu świeczki grzeją pali na cyka nawet w -30 stopniach. Radzę też użytkownikom przeczyścić kolektor ssący - nawet nie wyobrażacie sobie co tam może się znajdować masakra. Gdy to zrobiłem auto przeżywa drugą młodość.
    • rivet (gość)
    • Mam moją Viki już od ok. 3 lat, a w związku z tym że wersja kombi nie jest mi już potrzebna będe chciał ją zbyć gdzieś bliżej lata więc jak błłby ktoś zainteesowany to proszę o kontakt tel. 695704855. Na zakończenie powiem wam że jest to najlepszy samochód w ogłólnej ocenie jaki kiedykolwiek miałem. W nawiązaniu do postów Tomaszai dddd to jesteście w błędzie przerabiałem silnik 1,6 16V ecotec w domu i w pracy otóżnikomu nie polecam non stop ubytki oleju w ilości ok. 500 ml na 1000 km masakra co byś nie robił nie do uszczelnienia.
    • Opelman (gość)
    • Eksploatuje vektre B juz dziesiec lat bez problemow
    • dddd (gość)
    • olej to sobie moze brac nie jest drogi a po drugie olej kazdy bieze
    • opel vektra b 1,6 16v (gość)
    • mam problem zapalila mi sie zolta kontrolka i na luzie nie ruwno pracoie az caly samochod sie tszesie co mam zrobic
    • opel vectra a (gość)
    • WITAM MAM PYTANIE POSIADAM OPLA VECTRE A 1,7 TD ISIZU ,DO JAKIEGO AUTA PASOWAŁ BY TEN SILNIK
    • gibol (gość)
    • mam vectre b 1.6 16v z 98r. od niedawna zauwazylem ze coraz bardziej slabnie przy wiezdzaniu pod gore nie wiem co moze byc juz rozne rzeczy ogladalem i sprawdzalem ale nic w niej nie znalazlem a strasznie mnie to denerwuje jak kupilem ja to miala moc i zbierala sie pod kazda gore bez zastrzezen.
    • dertz (gość)
    • moze zawor egr
    • Rico.1 (gość)
    • Witam. Mój problem jest taki- posiadam Opel Vectra 2.0 TDI 2000r - od niedawna zczęłą zaświecać się kontrolka "check engine" i silnik w tym momencie "muliło" osłabł tracił moc .Po podpięciu do komputera wyskoczyl błąd -PO 703- (czujnik)- przetwornik momentu obrotowego - przełącznik B h-ca.Oprócz wymiany zaworu EGR i czyszczenia kolektora ssącego który był "zabity" mazią olejową jak do tej pory wszystko było OK .Pytanie moje jest takie - co dalej mam robić i gdzie to szukać. Pozdrawiam.
    • krzkol (gość)
    • witam,mam opla od 4 lat 2.0 16v rok 1999/2000 t d i straszny problem nie auto jak kupiłem to się nic nie działo a po roku to jakaś masakra tez mi zapala się pomarańczowa lampka z silniczkiem tak zw.''heck engine '' i w tym momencie spadają obroty silnika i nie ma mocy zapala się jak silnik jest ciepły jak byłem podłączyć go pod komp to wyszedł nr p-0400 wadliwe działanie układu wydechowego czy coś z tym związane ale mechanik przeczyścił mi ukł wyd. i po za tym wymienił mi przepływomierz powietrza i zawór recyrkulacji spalin, oraz EGR wymieniał tak po kolei a kontrolka jak świeciła tak dalej się zapala i auto nie ma mocy nie wiem co mam zrobić wydałem już trochę kasy a jeszcze go nie naprawiłem jest sens dalszego inwestowania w ten złom wiem że czytelnicy mieli podobne problemy ale ja wymieniłem większość tych części co powodowało taki problem i nic z tego pomóżcie co zrobić żeby można było jakoś jechać-pozdrawiam krzykol 1288@onet.pl
    • wojtek (gość)
    • witam mam opla vektre b silnik 1,7cm disel 1995rok i mam problem z podgrzewaniem swiec dalem nowy przekaznik i nadal niedziala nie zalancza sie kto moglby mi powiedziec co moge zrobic,i jeszcze jedno zgasla kontrolka ladowania nie zaswieca sie a akumulator laduje.pozdrawjam i prosze o porade, gorol49@onet.pl
    • wojtek (gość)
    • jeszcze jedno do tego komentarza zarowka jest sprawna a niedziala po przekreceniu stacyjki
    • Włodek (gość)
    • Witam mam opla vectre B 1.8 16v 97r w gazie.Auto nieodpala za pierwszym razem podpinam kable i tak samo nieodpala za pierwszym razem,wymienilem świece też to samo,wymieniłem rozrusznik z cewką bo okazało się że była do wymiany.A auto nadal ma problemy z odpalaniem.co to może być?Prosze o porade!!!
    • Andrzej (gość)
    • Mam problem ze sprzęgłem vectra B1.8 1997r 16.Po wymianie całego sprzęgła pedał jest twardy i wciska się tylko1/5.Niewiem czy mam składać do końca czy będzie sprzęgło działało.
    • roman (gość)
    • mam opla wersja b z 1997 r.od dluzszego czasu mialem problemy z jazda,tracil moc.wymienilem cewke zaplonowa ,ale po czasie znowu ulegla awarii.wymienilem,i znowu to samo.ostatnio znowu zaczal sie ten sam problem,me chanil powiedzial,ze awaria cewki zaplonowej.ale co moze byc problemem ze w ciagu roku poszly trzy cewki?elektryk nier wykryl zadnej przyczyny,silnik nie pracuje rownomiernie,z czasem w trasie zbiera sie dobrze i po chwili ponownie opeada jego moc,co moze byc przyczyna takiego stanu
    • zonia zła (gość)
    • witam wlasnie zafundowalam sobie wectre 2,2 dti i tez kupe nerwów po 4 dniu mi zdechła najpierw konie zamieniły sie na krowy czyli wczoraj a dzis mi zgasła bez zdnych oznak oprócz leciutkiego szarpniecia jakby zbrakło paliwa po godzinie chechlania odpalila nawet troche ujechala na miejszych biegach ale pszycisnełam troche wi ecej gazu i zdechła i dalej to już tylko cholowanie teraznie wiem czego moge sie spodziewac ani od czego zaczac szukac co wogóle mogło na dzien dobry pasc prosze pomózcie dodam tylko ze mechanik ktorego poprosiłam o pomoc pogratulował mi zakupu i powidziałze do tego ręki nie przyłoży to tyle dajcie mi jakies rady z góry dziekuje
    • Janki (gość)
    • Witam mam od roku vectre 1,6 16v,i świeci sie kontrolka poduszek.Jaka może byc przyczyna
    • roman (gość)
    • WITAM.MAM OPLA WECTRA WERSJA B ROCZNIK 1997.W TYM ROKU ZACZELY SIE DZIAC ROZNE RZECZY,GASLA .MECHANIK WYMIENIL SWIECE I PRZEWODY,ORAZ CZUJNIK WALKA ROZRZADU.PO MIESIACU ZNOWU TO SAMO,WYMIENILEM CEWKE ZAPLONOWA .PO PRZEJECHANIU JAKIES 200 KM,PONOWNIE TEN SAM PROBLEM..ZNOWU PALI NA DWIE SWICE.CO MOZE BYC PRZYCZYNA ?PO WYMIANIE CIAGLE SWICILA SIE KONTROLKA SILNIKA .
    • szymon (gość)
    • jaki olej kupywać do wektry 95
    • szymon (gość)
    • benzyna gaz
    • Dona (gość)
    • Mam Opla Astrę 1,7 disel.1995r.Po wymianie wkładki stacyjki mam problem z odpalaniem,nie chce odpalić,odpala i gaśnie.Jeżeli odpali kawałek przejadę,zgaszę,wracam i już nie chce odpalić! Bardzo proszę o jakąś wskazówkę i dziękuję! Pozdrawiam wszystkich!
    • rafal (gość)
    • mam vectre 1,6 z 96r benzyna,nic nie stuka,nic nie puka,polecam bo warto

Dodaj komentarz

MOTOINTEGRATOR Grupa Inter Cars

Znajdź części do swojego samochodu!