Pakiety pogwarancyjne. Czy warto dopłacać? Jakie usługi obejmują i co oznaczają w praktyce?

Wojciech Frelichowski; Cykl powstał we współpracy z marką Skoda
fot. Skoda
fot. Skoda
Każde nowe auto sprzedawane na polskim rynku jest objęte dwuletnią gwarancją. Jednak niektórzy producenci oferuję dodatkowe pakiety gwarancyjne. Co można w nich znaleźć, prześledziliśmy na przykładzie Skody.

W ofercie czeskiej marki jest dostępny pakiet pogwarancyjny. To program, który pozwala na przedłużenie serwisowania nowego samochodu na kolejne dwa lata lub do osiągnięcia określonego limitu kilometrów - 60 tys. km lub 120 tys. km. Klient, który zdecyduje się na skorzystanie z takiego programu wybiera jedną z tych opcji i opłaca określoną kwotę.

Ceny pakietów pogwarancyjnych w Skodzie zależą od modelu, którego mają dotyczyć. I tak, w przypadku Citigo pakiet na limit 60 tys. km kosztuje 600 zł, zaś na 120 tys. - 1100 zł. Dla modelu Fabia: 60 tys. km - 700 zł, 120 tys. km - 1300 zł. Dla modelu Rapid: 60 tys. km - 1100 zł, 20 tys. km - 2100 zł. Dla modelu Octavia: 60 tys. km - 1250 zł, 120 tys. km - 2400 zł. Dla modelu Yeti: 60 tys. km - 1300 zł, 120 tys. km - 2500 zł. Dla modelu Superb: 60 tys. km - 1400 zł, 120 tys. km - 2700 zł. Te limity dotyczą całkowitego przebiegu samochodu liczonego od daty sprzedaży pojazdu.

Jak informuje producent, pakiet pogwarancyjny działa podobnie jak fabryczna gwarancja i dotyczy całego samochodu oraz nie posiada ograniczeń wartościowych. Zatem de facto jest to gwarancja producenta na kolejne dwa lata. Przez cały czas trwania programu nabywca nowej Skody ma prawo do bezpłatnego usunięcia usterek samochodu wynikających z jego wad technicznych. Skoda odpowiada przed klientem (w 3. i 4. roku od daty zakupu auta) za wady techniczne nowego samochodu, które ujawnią się w trakcie obowiązywania tego programu. W czasie trwania programu pakietów pogwarancyjnych obowiązują te same terminy oraz warunki usuwania usterek, jak w ramach warunków podstawowej dwuletniej gwarancji.

Należy jednak wiedzieć, iż podczas trwania programu pakietów pogwarancyjnych wszystkie przeglądy oraz naprawy muszą być wykonywane wyłącznie u Autoryzowanych Partnerów Serwisowych Skody, a do ich wykonania muszą być użyte wyłącznie oryginalne części. Program nie obejmuje części poddanych naturalnemu zużyciu związanemu z osiągniętym przebiegiem. Poza tym program pakietów pogwarancyjnych nie dotyczy samochodów z instalacją LPG.

Bezpłatne usuwanie wad technicznych podczas trwania programu obowiązuje na terenie Polski. Jeżeli awaria nastąpi zagranicą, jej usunięcie musi być wykonane w autoryzowanym serwisie skody danego kraju. Co ważne, w zakres pakietu pogwarancyjnego wchodzi również m.in. bezpłatne korzystanie z usługi assistance.

Czy wykupienie pakietów pogwarancyjnych na kolejne dwa lata jest opłacalne? Wszystko zależy od tego, do czego potrzebny jest nam samochód. Na pewno takie program jest dobrym rozwiązaniem dla tych, którzy dużą jeżdżą lub dla których auto jest narzędziem pracy. Intensywnie eksploatują pojazd, zatem ryzyko wystąpienia uszkodzenia jest w ich przypadku większe. Mając wykupiony pakiet pogwarancyjny w razie awarii pojazdu nie muszą się kłopotać poszukiwaniem serwisu, czy nawet usługi assistance. To wszystko mają zapewnione.

Z kolei przeciętny użytkownik samochodu, który rocznie przejeżdża 10-20 tys. km, raczej nie będzie zainteresowany pakietem pogwarancyjnym. Co oczywiście nie oznacza, iż wśród takiej grupy kierowców nie ma osób, które chcą mieć spokojną głowę na kolejne dwa lata. Pewnym ograniczeniem dla takich klientów jest konieczność dokonywania wszystkich przeglądów w autoryzowanych stacjach obsługi.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty