Paryż 2016. Nowe Audi Q5

(mm) TVN/x-news
Audi Q5 Nowe Audi Q5, na początek wyposażane będzie w jeden z czterech silników, wśród których znajdują się trzy jednostki TDI i jedna jednostka TFSI. Mają one nawet o 20 kW (27 KM) większą moc, natomiast ich spalanie znacznie spadło. Wyjątkowo wydajne w nowym Audi Q5 są zwłaszcza silniki 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM) i 140 kW (190 KM). Fot. Audi
Audi Q5 Nowe Audi Q5, na początek wyposażane będzie w jeden z czterech silników, wśród których znajdują się trzy jednostki TDI i jedna jednostka TFSI. Mają one nawet o 20 kW (27 KM) większą moc, natomiast ich spalanie znacznie spadło. Wyjątkowo wydajne w nowym Audi Q5 są zwłaszcza silniki 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM) i 140 kW (190 KM). Fot. Audi
Audi prezentuje nową odsłonę swego popularnego modelu. Na początku roku 2017, rozpocznie się sprzedaż drugiej generacji Audi Q5.

Wymiary nowego SUV-a przedstawiają się następująco: długość 4,66 m, szerokość 1,89 m, wysokość 1,66 m i rozstaw osi 2,82 m. Nowe Q5 ma prawie wszystkie wymiary większe od swojego poprzednika. Równocześnie nastąpiła redukcja jego masy, w zależności od wersji silnikowej, aż do 90 kg. Kompozycja materiałów, z których wykonano karoserię, składa się ze stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie oraz z aluminium.

Nowy SUV Audi opuszcza fabrykę na 17-calowych kołach z metali lekkich. W ramach linii wyposażeniowej sport, dostępne są felgi 18-calowe, a w pakiecie sportowym S line i w linii wyposażeniowej Audi design selection – felgi o średnicy 19 cali. Opcjonalnie można również nabyć koła o średnicy 21 cali.

Wnętrze oferuje dużo miejsca dla pięciu osób, w wielu wymiarach przewyższając poprzednika i konkurentów. Przez całą długość tablicy rozdzielczej rozciąga się trójwymiarowo uformowana listwa dekoracyjna. Nowa koncepcja linii wyposażeniowych oferuje klientom szeroki wybór kolorów i materiałów.

Oparcie tylnych siedzeń podzielono na trzy segmenty. Na życzenie, tylne fotele można przesuwać do przodu i do tyłu oraz zmieniać kąt pochylenia oparć. Zależnie od pozycji oparcia, bagażnik ma pojemność podstawową od 550 do 610 l, czyli o dziesięć litrów większą niż w poprzednim modelu. Po złożeniu oparć, pojemność bagażnika wzrasta do 1550 l. Załadunek bagażnika ułatwiają inteligentne rozwiązania, takie jak standardowa, składana na różne sposoby mata, opcjonalne sterowanie sensoryczne eklektycznie poruszanej pokrywy bagażnika oraz manualne obniżanie poziomu pojazdu, przy użyciu systemu zawieszenia pneumatycznego.
 
Nowe Audi Q5, podobnie ja modele Q7 i A4, posiada „osobistego asystenta trasy”, uczącego się nowych informacji. Gdy klient aktywuje tę funkcję, to system nawigacji zapamiętuje regularnie pokonywane trasy i stałe cele podróży oraz zestawia te informacje z miejscem parkowania i porą dnia.

Bogaty zestaw najnowocześniejszych rozwiązań, plasuje nowe Audi Q5 w czołówce swojej klasy, również na polu systemów wsparcia kierowcy. Ich inteligentna współpraca, to kolejny krok w kierunku autonomicznej jazdy. Systemy zebrano w trzy pakiety: pakiet systemów asystujących w mieście, pakiet systemów asystujących poza miastem, pakiet systemów wspomagających parkowanie.

Nowe Audi Q5, na początek wyposażane będzie w jeden z czterech silników, wśród których znajdują się trzy jednostki TDI i jedna jednostka TFSI. Mają one nawet o 20 kW (27 KM) większą moc, natomiast ich spalanie znacznie spadło. Wyjątkowo wydajne w nowym Audi Q5 są zwłaszcza silniki 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM) i 140 kW (190 KM).

Dwa topowe silniki, to połączenie doskonałych osiągów i oszczędności. Ulepszony silniki 2.0 TFSI ma moc 185 kW (252 KM), jednak na 100 km zużywa zaledwie 6,8 l benzyny, emitując 154 g CO2 na kilometr. Również gruntownie zmodernizowana jednostka 3.0 TDI, ma teraz moc 210 kW (286 KM) i moment obrotowy 620 Nm.

Układ przeniesienia napędu tego średniej klasy SUV-a opracowano na nowo, podobnie jak sześciobiegową manualną skrzynię biegów, siedmiostopniową, automatyczną skrzynię S tronic i ośmiostopniową przekładnię automatyczną tiptronic (tylko w zestawieniu z silnikiem 3.0 TDI). Automatyczne skrzynie biegów wyposażono w funkcję wolnego biegu, pozwalającą zaoszczędzić paliwo. Kierowca przełącza biegi używając dźwigni zmiany biegów lub manetek przy kierownicy. W obu przypadkach sygnał przekazywany jest elektronicznie.

Nowy napęd na cztery koła quattro z techniką ultra, dostępny jest standardowo dla silnika 2.0 TDI o mocy 140 kW (190 KM) oraz dla silnika 2.0 TFSI o mocy 185 kW (252 KM). Dla podstawowego silnika TDI o mocy 110 kW (150 KM), Audi dostarcza go opcjonalnie. Napęd na cztery koła quattro z techniką ultra odłącza napęd tylnej osi zawsze wtedy, gdy ten nie jest potrzebny, a w razie potrzeby proaktywnie załącza go ponownie. Ta nowa koncepcja zwiększa efektywność, bez ujemnych skutków dla trakcji i dynamiki jazdy.

Zarówno w przypadku napędu na przednią oś, jak i w przypadku napędu na cztery koła quattro, selektywny rozkład momentu obrotowego miedzy osiami ułatwia prowadzenie pojazdu. To inteligentne oprogramowanie ma za zadanie zapewnić dynamiczną, precyzyjną, a zarazem kontrolowaną jazdę. Dla wersji z wysokoprężnym silnikiem V6, Audi na życzenie dostarcza sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi, który rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami zależnie od potrzeb, a tym samym oferuje najwyższą dynamikę jazdy – to kolejne novum w tej rodzinie i wśród konkurencji.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty