Paryż 2016. SsangYong pokazuje koncepcyjnego SUV-a

(mm)
SsangYong LIV-2Tak jak modele koncepcyjne SsangYong XIV (eXciting user-Interface Vehicle) i SIV (Smart Interface Vehicle) prezentowały pomysły firmy na subkompaktowe i kompaktowe SUV-y, tak LIV-2 ukazuje wizję SsangYonga w odniesieniu do SUV-ów średniej wielkości w segmencie D i dużej wielkości w segmencie E.Fot. SsangYong
SsangYong LIV-2Tak jak modele koncepcyjne SsangYong XIV (eXciting user-Interface Vehicle) i SIV (Smart Interface Vehicle) prezentowały pomysły firmy na subkompaktowe i kompaktowe SUV-y, tak LIV-2 ukazuje wizję SsangYonga w odniesieniu do SUV-ów średniej wielkości w segmencie D i dużej wielkości w segmencie E.Fot. SsangYong
Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu SsangYong prezentuje model koncepcyjny nowego luksusowego SUV-a o nazwie LIV-2 (Limitless Interface Vehicle) znany wcześniej jako projekt rozwojowy Y400.
SsangYong LIV-2Tak jak modele koncepcyjne SsangYong XIV (eXciting user-Interface Vehicle) i SIV (Smart Interface Vehicle) prezentowały pomysły firmy
SsangYong LIV-2

Tak jak modele koncepcyjne SsangYong XIV (eXciting user-Interface Vehicle) i SIV (Smart Interface Vehicle) prezentowały pomysły firmy na subkompaktowe i kompaktowe SUV-y, tak LIV-2 ukazuje wizję SsangYonga w odniesieniu do SUV-ów średniej wielkości w segmencie D i dużej wielkości w segmencie E.

Fot. SsangYong

Tak jak modele koncepcyjne SsangYong XIV (eXciting user-Interface Vehicle) i SIV (Smart Interface Vehicle) prezentowały pomysły firmy na subkompaktowe i kompaktowe SUV-y, tak LIV-2 ukazuje wizję SsangYonga w odniesieniu do SUV-ów średniej wielkości w segmencie D i dużej wielkości w segmencie E.

Na wygląd SUV-a największy wpływ mają matowo-białe wykończenia nadwozia i odcienie bieli we wnętrzu kabiny, które podkreślają futurystyczną wizję. Siatka maskownicy przywodzi na myśl rozpięte skrzydła ptaka. Po raz pierwszy podobny wzór – symbolizujący wolność i swobodę – zastosowano w modelu Tivoli, jednak stosowany on będzie we wszystkich przyszłych modelach SsangYonga, stając się ich znakiem rozpoznawczym. Dodatkowo, silnie zarysowane linie boczne, szczególnie w tylnych rejonach samochodu, gdzie wznoszą się wzwyż ku tylnemu zderzakowi i które także pojawiły się już w Tivoli, również staną się kolejnym elementem wyróżniającym modele SsangYonga.

Nowe charakterystyczne elementy wyglądu obejmują m.in. elektryczne stopnie umieszczone po obu stronach pojazdu dla większego bezpieczeństwa i wygody, jak również zaawansowane technologie, które podświetlają ścieżkę dla pasażerów zmierzających do samochodu lub go opuszczających w nocy.

SsangYong LIV-2Tak jak modele koncepcyjne SsangYong XIV (eXciting user-Interface Vehicle) i SIV (Smart Interface Vehicle) prezentowały pomysły firmy
SsangYong LIV-2

Tak jak modele koncepcyjne SsangYong XIV (eXciting user-Interface Vehicle) i SIV (Smart Interface Vehicle) prezentowały pomysły firmy na subkompaktowe i kompaktowe SUV-y, tak LIV-2 ukazuje wizję SsangYonga w odniesieniu do SUV-ów średniej wielkości w segmencie D i dużej wielkości w segmencie E.

Fot. SsangYong

Założeniem projektu LIV-2 było stworzenie nowoczesnego wnętrza charakterystycznego dla luksusowej limuzny z kierowcą, jak również zapewnienie dużo miejsca dla pracy i odpoczynku. Z tego powodu też wnętrze powinno być wyposażone w szeroki wybór sprzętu komunikacyjnego stosującego najbardziej zaawansowane technologie. Koncepcja „limuzyny z kierowcą” kładzie nacisk na komfort pasażerów podróżujących w drugim rzędzie, którym zapewniono indywidualne fotele i w pełni połączoną konsolę centralną. Oparcia wychylają się do tyłu, a fotele posiadają funkcję masażu wibracyjnego.

Zintegrowany system komunikacji z trzema ekranami – 9,2-calowy monitor w tablicy rozdzielczej oraz 10,1-calowe monitory w zagłówkach, sygnał wi-fi dla urządzeń przenośnych, Apple CarPlay i Google Android oferują maksimum łączności ze światem podczas podróży. W środkowej konsoli drugiego rzędu znajdują się kontrolki zawiadujące wszystkimi tymi funkcjami. Pasażerowie z tyłu mogą sterować całym systemem rozrywkowym posługując się dotykowym panelem kontrolnym i cieszyć się dźwiękiem „surround”, a gniazdka z zasilaniem zapewniają ciągłą możliwość ładowania telefonów i zestawów słuchawkowych.

SsangYong LIV-2Tak jak modele koncepcyjne SsangYong XIV (eXciting user-Interface Vehicle) i SIV (Smart Interface Vehicle) prezentowały pomysły firmy
SsangYong LIV-2

Tak jak modele koncepcyjne SsangYong XIV (eXciting user-Interface Vehicle) i SIV (Smart Interface Vehicle) prezentowały pomysły firmy na subkompaktowe i kompaktowe SUV-y, tak LIV-2 ukazuje wizję SsangYonga w odniesieniu do SUV-ów średniej wielkości w segmencie D i dużej wielkości w segmencie E.

Fot. SsangYong

LIV-2 napędzany jest własnym silnikiem SsangYonga o pojemności 2,2 litra, spełniającym normę Euro 6, w którym zastosowano wspólną szynę bezpośredniego wtrysku paliwa do cylindra pod ciśnieniem 2000 barów.  Do silnika dopasowano 7-biegową automatyczną skrzynię biegów Mercedes-Benz.  Dostępny jest także zupełnie nowy silnik benzynowy GDi turbo o pojemności 2,0 litrów. Zintegrowana głowica kolektora wydechowego wyposażona w sterowany elektrycznie siłownik przepustnicy spalin zapewnia dobrą wydajność paliwową, jak również wysoki stopień redukcji hałasu i wibracji.

 W samochodzie znajduje się zaawansowany system hamowania awaryjnego (AEBS), który wykrywa przy pomocy skanu radarowego i laserowego oraz czujnika umieszczonego na szczycie przedniej szyby przeszkody znajdujące się przed samochodem (takie jak inny pojazd, czy pieszy). W niektórych sytuacjach AEBS może także aktywować autonomiczny system hamowania awaryjnego, co dodatkowo zwiększa ochronę podróżujących.

LIV-2 potrafi także aktywnie unikać kolizji w martwych punktach oraz na skrzyżowaniach, korzystając z asystenta bezpieczeństwa ruchu (TSA) i asystenta świateł drogowych (HBA), który poprawia widoczność podczas jazdy nocą.

System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu minimalizuje ryzyko zajścia wypadku podczas jazdy austostradą, zaś wykrywanie martwego punktu i asystent zmiany pasa ruchu używając dwóch radarów zmniejszają niebezpieczeństwo zderzenia z niewidocznym obiektem. System ostrzegający o bocznym ruchu z tyłu chroni tył pojazdu przed kolizją podczas wyjeżdżania tyłem z zatoczki parkingowej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty