Peugeot 206 2.0 HDi

Zdzisław Podbielski
Peugeot 206 zachwyca urodą nadwozia, a przez wbudowanie nowych wersji silników zyskał na sprawności.

Peugeot 206, gdy trafił do sprzedaży, zachwycał urodą nadwozia. Nie stracił swojego uroku, mimo już ponad trzyletniej obecności, a przez wbudowanie nowych wersji silników zyskał na sprawności.

Peugeot 206 2.0 HDi

Jak wygląd zewnętrzny, tak i wnętrze jest estetyczne, w dobrym stylu. Siedzący z przodu czują się jak w samochodzie o klasę wyżej. Mają dużo miejsca i przed sobą dużą, szeroką deskę rozdzielczą, jakby odsuwającą jadących od szyby przedniej. Można mieć tylko zastrzeżenia do faktury, a nawet jakości tworzyw sztucznych, z których wykonano deskę rozdzielczą.
Pasażerowie siedzący z tyłu mają już mniej miejsca, po prostu jak w segmencie B. W wersji z pojedynczymi drzwiami bocznymi musimy liczyć się z utrudnionym wejściem na tylne siedzenia i stamtąd wydostanie się. Pomagają w tym przesuwane do przodu fotele przednie i pochylane ich oparcia.
Wyposażenie i cena
Peugeot 206 napędzany silnikiem 2.0 HDi oferowany jest w dwóch wersjach wyposażenia: XR Presence i XT. W pierwszej z nich otrzymujemy m.in. dwie przednie poduszki powietrzne, wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek drzwi z pilotem, elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich, regulację ustawienia kierownicy i regulację wysokości fotela kierowcy oraz komputer pokładowy. W XT mamy dodatkowo ABS, elektryczną regulację lusterek zewnętrznych, lampy przeciwmgłowe i obręcze kół ze stopów lekkich. Oferowane jest tzw. opcyjne wyposażenie, np. za 4875 zł. otrzymujemy automatyczną klimatyzację i atermiczną szybę przednią.
Samochód z wyposażeniem XR Presence, w odmianie 3-drzwiowej kosztuje 48 790 zł, w 5-drzwiowej o 1300 zł drożej. Za pojazd z wyposażeniem XT, występującym tylko w odmianie 5-drzwiowej, zapłacimy 53 900 zł.

Peugeot 206 2.0 HDi

Silnik
Zaledwie po roku od wprowadzenia na rynek, model 206 w końcu 1999 r. otrzymał kolejny silnik do wyboru, tym razem bardzo nowoczesną jednostkę wysokoprężną. Ma ona pojemność niespełna 2 litry i bezpośredni wtrysk paliwa metodą common-rail. Jest to silnik 4-cylindrowy z turbodoładowaniem, czyli wyposażony w turbosprężarkę, bez systemu schładzania powietrza doładowującego (intercooler).
Metoda z magistralą common-rail i pompą wysokiego ciśnienia (1350 barów) oraz dokładne sterowanie każdego z wtryskiwaczy i specjalny kształt komory spalania, pozwalają uzyskać optymalną jakość procesu spalania, wysoką sprawność, a także dużą wartość momentu obrotowego w dużym zakresie prędkości obrotowej wału korbowego.
Jazda
Wyżej wymienione walory peugeotowskiego silnika 2.0 HDi sprawiają, że napędzany nim model 206 wykazuje się bardzo dobrą dynamiką, niewielką hałaśliwością i niewielkim zużyciem paliwa.
Na biegach I i II samochód nieco leniwie przyspiesza, a jego silnik jest dość głośny. Sytuacja zmienia się od III biegu, wtedy samochód nabiera wigoru, a silnik pracuje ciszej. Największą chyba zaletą jest ekonomika eksploatacji, wynikająca z małego zużycia paliwa. Na suchej nawierzchni, przy plusowych temperaturach otoczenia, na przebiegu 570 km diesel dwieście szóstki spalił 29 litrów benzyny, czyli 5,1 l/100 km i to podczas dynamicznej jazdy z dwiema osobami. Wynik bardzo dobry.
Peugeot 206 HDi będzie przydatny wszystkim tym, którzy dużo jeżdżą, często w mieście - mały pojazd sprawnie porusza się w ruchu miejskim i jego silnik zadowala się małą ilością paliwa. Poza tym jedziemy wygodnie, bo zawieszenie dobrano dobrze - zdołano w dużym zakresie połączyć wygodę jazdy ze stabilnością w ruchu.
Dane techniczne

Pojemność silnika (cm3
)
1997
Moc maks. (KM-obr./min)90/4000
Moment obr. (Nm-obr./min)215/1750
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)11,6
Prędkość maks. (km/h)180
Średnie zużycie paliwa (l/100 km)4,5-5,0
Pojemność bagażnika (l)245/1130
Cena (zł)48 790 - 53 900
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty