Peugeot 207 1.4 HDI 70 KM

Samochody / Testy

Autor: Daniel Nowakowski

Liczba odwiedzin: 20689

Sprzedawany od czterech lat Peugeot 207 z okazji 200-lecia francuskiej marki doczekał się „urodzinowej”, limitowanej wersji Millesim.

Fot. Daniel Nowakowski Jubileuszowe 207 to w rzeczywistości wzbogacona o 15-calowe aluminiowe felgi i Bluetooth wersja Trendy. Auto jest wyposażone również w przeciwmgielne przednie lampy oraz sportowy pakiet stylistyczny, na który składają się sportowe zderzaki w kolorze nadwozia i listwy boczne z chromowanymi wstawkami.

Wnętrze auta zrobione jest z przyzwoitej jakości tworzyw sztucznych. Górna cześć kokpitu pokryta jest przyjemnym w dotyku, miękkim materiałem. Zegary mają białe tarcze, które pojawiły się po zeszłorocznym face liftingu modelu.

Fotele są dość twarde, ale dobrze wyprofilowane i pozwalają komfortowo podróżować nawet przez dłuższy czas. Niestety odpowiednie ustawienie siedziska nie jest łatwym zadaniem, mimo że regulować można również ich wysokość.

Płyta podłogowa 207 jest wykorzystywana we wszystkich autach segmentu B, które produkuje koncern PSA. Wygospodarowane na niej wnętrze zapewnia wystarczającą ilość miejsca zarówno w pierwszym, jak i w drugim rzędzie foteli. Pojemność bagażnika jest za to przeciętna i wynosi 270 l.

Kabina została dobrze wyciszona, ale chociaż nie słychać klekotu napędzającej testowany egzemplarz wysokoprężnej jednostki, to drgania, które generuje przenoszone są na kierownicę. 

1,4-litrowy silnik Diesla posiada moc 70 KM i maksymalny moment obrotowy 160 Nm dostępny przy 4000 obr./min. Spora w porównaniu z konkurentami masa własna pojazdu – 1245 kg (VW Polo 1057 kg, Ford Fiesta 1030 kg) wpływa na dynamikę jazdy. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 15 s i wymaga dużej dawki cierpliwości przy wyprzedzaniu. Silnik współpracuje z 5-biegową manualną przekładnią o dość długim, ale precyzyjnym skoku lewarka.

Fot. Daniel NowakowskiJeżeli nie mamy sportowej żyłki zadowolić nas powinno spalanie 207. Według producenta auto zużywa w mieście 5,7 l oleju napędowego na 100 km. Poza miastem apetyt na paliwo zmniejsza się o 2 litry.

Zawieszenie 207 jest miękkie, ale trudno je nazwać komfortowym. Na nierównościach podskakuje a przy szybkim wchodzeniu w zakręty trzeba się mocno pilnować.

Na naszym rynku Peugeot 207 konkuruje m.in. z Renault Clio oraz Fordem Fiestą. Limitowanej 207 Millesim nie można już co prawda kupić w salonie, ale za podobną wersję, z wyposażeniem Trendy trzeba zapłacić  58 tys. zł.

Marka/model

Peugeot 207
Trendy

Ford Fiesta
Ghia

Renault Clio
All Inclusive Storia

Cena (zł)

58 000

54 000

46 700

Silnik

Wysokoprężny

Wysokoprężny

Wysokoprężny

Pojemność (l)

1,4

1,4

1,5

Moc (KM)

70

68

65

Moment obrotowy (Nm)

160

160

160

Przyspieszenie 0-100 km/h (s.)

15,1

14,9

15

Prędkość maksymalna

166

162

162

Średnie zużycie paliwa (l/ 100 km)

4,4

4,2

4,3

Emisja CO2 (g/km)

117

110

139

Skrzynia biegów

5-biegowa,
manualna

5-biegowa,
manualna

5-biegowa,
manualna

Pojemność bagażnika (l)

270

281

255

Fot. Daniel Nowakowski

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Zobacz także

Komentarze

    • alan2
    • Faktycznie troszeczkę za ciężki nie szło go jakoś uszczuplić. Tak jak podaje redaktor lżejsze polo z silnikiem 1,6 TDI BMT spala średnio 3,7l a poz miastem 3,2l, i przyśpiesza w 11,5s, a pozostałe paramerty jak skrzynia czy moc są bardzo zblizone do siebie
    • Yossarian
    • Uzywam 207-ke od nowosci, benzyniaka 89 KM. Autko bardzo dobrze sie prowadzi i jest wykonane z duza dbaloscia o jakosc materialow i spasowanie elementow. Znakomite naglosnienie Blaupunkta, jak na auto segmentu B, naprawde! Jednak jest ciezkie: 1200 kg z silnikiem beznynowym 1.4. To oznacza, ze dla dobrej dynamiki jazdy potrzebuje albo benzyne o mocy co najmniej 100 KM, albo wlasnie diesla HDI, dajacego duzy moment przy niewielkich obrotach.
    • jerzyz
    • Posiadam 1.4 benzyna.Dynamika jest słaba.Spalanie przy dynamicznej jeździe nie małe.Ustawienie fotela - potwierdzam.Mam 193 cm wzrostu,miejsca jest sporo,ale prawidłowej pozycji jeszcze nie osiągnąłem ;) Bagażnik - umiarkowany.Komfort - mega.Przesiadłem się z 206.Epoka! Pamiętajcie - 207 ma rozstaw większy od octavii I i golfa IV.Czyli macie auto niczym pełnoprawny kompakt.TO czuć w jeździe.On nie ucieka na łukach.Po prostu to za lekkie auto do rajdowania,zwłaszcza przy bocznych podmuchach.WAda - trudny obrys przodu.Trzeba się nauczyć jeździć z takim dużym "noskiem" :D Szczerze polecam!

Dodaj komentarz

MOTOINTEGRATOR Grupa Inter Cars

Znajdź części do swojego samochodu!