Wygląda na to, że modelem 208 Peugeot chce odbudować rajdowe tradycje, zapoczątkowane jeszcze na przełomie lat 80. i 90. XX wieku przez model 205. Po prezentacji skromnie zmodyfikowanego 208 R2, które powstało z myślą o początkujących adeptach rajdów, tym razem Francuzi postanowili stworzyć bardziej zaawansowany model klasy R5, która w przyszłym roku zastąpi serię S2000. To właśnie w niej Peugeot brał udział jako ekipa fabryczna z autem 207 S2000.
Model 208 R5 będzie napędzany przez zmodyfikowany silnik 1.6 THP o mocy 280 KM. Co ważne, maksymalny moment obrotowy, wynoszący aż 400 Nm, jest dostępny już od 2,5 tys. obr./min. Napęd przekazywany jest zarówno na przednią, jak i tylną oś za pośrednictwem pięciostopniowej skrzyni sekwencyjnej. Ze względu na regulamin klasy R5, zrezygnowano z zastosowania centralnego dyferencjału.
Choć klasa R5 wystartuje już w 2013 roku, Peugeot 208 R5 będzie gotowy dopiero w drugiej połowie 2013 roku. W tym czasie inżynierowie będą prowadzili intensywne testy tego modelu, by przekazać klientom dopracowany produkt.
Ceny tego auta mają się zaczynać od 180 tys. euro (ok. 740 tys. zł).
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?