Peugeot 307 SW

Zdzisław Podbielski
Panoramiczny wypoczynek. Pod takim hasłem Peugeot reklamował nową odmianę 307 SW, wprowadzoną w marcu 2002 r.

- zaledwie kilka miesięcy po ukazaniu się podstawowego modelu 307 hatchback.

 

fot. Peugeot
fot. Peugeot

Ten podstawowy znalazł uznanie u odbiorców i jurorów europejskiego konkursu, uzyskując tytuł "samochodu roku 2002". Jeśli podobny konkurs byłby zorganizowany w kategorii samochodów z uniwersalną wersją nadwoziową to bez wątpienia zwyciężyłoby kombi "trzysta siódemki".

 

Firma Peugeot wyróżnia dwie odmiany uniwersalne nadwozia 307: kombi i SW. Pierwsza z wymienionych odmian to klasyczne rozwiązanie tego typu, z tylną kanapą przeznaczoną dla 3 osób. Kanapa jest składana i wtedy uzyskujemy ogromną przestrzeń bagażową 1770 dm3
. Przestrzeń tę wykorzystano do tworzenia drugiej z wymienionych odmian, a mianowicie SW, która odznacza się bardziej interesującymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi zastosowanymi w budowie nadwozia.

 

Cechy szczególne SW

 

fot. Peugeot
fot. Peugeot

Wnętrze 307 SW może imponować przestrzenią, a dodatkowe wrażenie odbierania tej przestrzeni potęguje nie tylko olbrzymia przednia szyba, ale najbardziej wyróżniający się element - panoramiczny dach. Sprawia on, że powierzchnia zewnętrzna nadwozia aż w jednej trzeciej jest przeszklona. Po prostu zaprasza światło do wnętrza.

Jadący mają świetną widoczność i jeśli do tego dołączymy duży komfort wynikający z przestrzeni wewnętrznej i  peugeotowskiego zawieszenia, łatwo zrozumiemy hasło "panoramiczny wypoczynek".

 

Jest jeszcze inna, charakterystyczna cecha wyróżniająca Peugeota 307 SW. To możliwość przewożenia 7 osób w indywidualnych fotelach. Na stałe są zamontowane dwa rzędy foteli dla 5 osób, ale istnieje możliwość dokupienia dodatkowych dwóch foteli.

Wszystkie fotele mają modułową budowę i można je konfigurować na różne sposoby; wyjmować, przestawiać, zamieniać rzędami, tworzyć stoliki itp., naliczono aż 108 konfiguracji.

 


fot. Peugeot
fot. Peugeot


Silniki

 

Wybór jest spośród czterech silników. Są to jednostki 4-cylindrowe, dwie benzynowe o pojemności skokowej 1.6 i 2.0-litry oraz dwie wysokoprężne o jednakowej 2-litrowej pojemności skokowej, ale zróżnicowane osiąganą mocą. Oba diesle bardzo nowoczesne, z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu common-rail, u Peugeota oznaczone HDi. Mają turbodoładowanie, a ten o większej mocy również chłodzenie powietrza doładowywanego.

 

Jednostki benzynowe również są nowocześnie skonstruowane, choć znane już kilka lat. Ich rozrząd składa się z dwóch wałków i 16-zaworów umieszczonych w głowicy ze stopów lekkich. Odznaczają się niską emisją spalin i elastycznością pracy.

 

Wrażenia z jazdy

 

Peugeoty w ogóle są samochodami, które przyjemnie prowadzić. Ocena taka wynika z ergonomii miejsca kierowcy, precyzji działania urządzeń sterowania i wspomnianego już komfortu wynikającego z dobrze dobranego zawieszenia. Wszystkie te cechy ma 307 SW. Poza tym pojazd zachowuje się stabilnie w ruchu, łatwo utrzymać kierunek jazdy nawet przy dużych prędkościach, ale wówczas trzeba brać pod uwagę, że na zakrętach samochód będzie zdradzał chęć do niewielkiej nadsterowności.

 

Podsumowanie

 

Wydaje się, że trzy walory pojazdu decydują o tym, że kierujemy zainteresowanie w jego stronę. Są to; przyjemna sylwetka, duże wnętrze i wygoda jazdy. Do tych zalet dołączamy jeszcze uniwersalność wnętrza. 307 SW to samochód na dalsze rodzinne wyjazdy.

 

Wybrane dane techniczne - Peugeot 307 SW 2.0 HDi

Rodzaj silnika

wysokoprężny

Liczba cylindrów/zaworów

4/8

Pojemność skokowa (cm3
)

1997

Moc maksymalna (KM-obr/min)

110-4000

Maks. moment obr. (Nm-obr/min)

250-1750

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

13,8

Przyspieszenie 0-1000 m (s)

34,9

Prędkość maksymalna (km/h)

183

Pojemność zbiornika paliwa (dm3
)

60

Zużycie paliwa: cykl miejski/poza-

            miejski/mieszany (dm3
/100 km)

7,2/4,4/5,4

Pojemność bagażnika (dm3
)

520÷1539

Długość x szerokość x wysokość (mm)

4419x1757x1533

Rozstaw osi (mm)

2708

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

Cena wersji 307 SW 2.0 HDi - 110 KM (zł)

83300

 

 

Nasza ocena (przyznana liczba gwiazdek 1÷5)

Przestronność wnętrza

*****

Samochód można przystosować do przewozu 7 osób. Dwie osoby w trzecim rzędzie nie mają wiele miejsca na nogi, ale nie zmniejsza to oceny przestronności wnętrza

Silnik

*****

2.0 HDi - 110 KM: elastyczny, cichy w pracy i ekonomiczny

Poziom hałasu

****

Hałas mało odczuwalny, wynika z niewielkich drgań silnika na biegu luzem

Hamulce

****

Standardowo tarczowe na 4 koła, przednie wentylowane, ABS. Duża skuteczność działania nawet po nagrzaniu przez wielokrotne hamowanie

Dynamika

****

Wysoka nota za intensywność rozpędzania do niższej prędkości niż "katalogowe" 100 km/h

Zużycie paliwa

*****

Samochód, którego masa własna z kierowcą wynosi 1,5 tony, a dopuszczalna masa całkowita ponad 2 tony, wykazuje średnie zużycie 5,4 l/100 km - to świetny wynik

Nowoczesność konstrukcji

*****

Nowa płyta podłogowa, nowoczesne zespoły jezdne i sterowania oraz podobająca się stylizacja nadwozia

Wyposażenie

****

Trzeba dopłacać za lakier metalizowany

 

Wybrane wyposażenie standardowe 307 SW 2.0 HDi Premium

-         Trzy indywidualne fotele w 2 rzędzie

-         Szklany dach panoramiczny z zasłoną sterowaną elektrycznie

-         Poduszki powietrzne; przednie, boczne i kurtynowe

-         ABS + rozdzielacz siły hamowania oraz wspomaganie hamowania awaryjnego

-        Progresywne wspomaganie kierownicy

-         Klimatyzacja automatyczna

-         Lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie i podgrzewane

      -     Komputer pokładowy

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty