To nie jest jeszcze oficjalna informacja, jednak źródła bliskie francuskiej firmie potwierdzają, że decyzja o rozpoczęciu produkcji
„gorącego” 308 już zapadła. Samochód zadebiutował, jako koncept podczas zeszłorocznych targów we Frankfurcie i od razu przypadł do gustu dziennikarzom motoryzacyjnym. Zastosowano w nim turbodoładowaną jednostkę napędową 1,6 THP rozwijającą maksymalną moc 270 KM i maksymalny moment 330 Nm. Napęd jest przekazywany na przednie koła za pośrednictwem manualnej przekładni 6-biegowej. Odpowiednią trakcję zapewnia mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsen, natomiast w awaryjnych sytuacjach lub podczas ekstremalnej jazdy na torze swój potencjał ujawniają tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm z przodu i 330 mm z tyłu.
Wersja seryjna prawdopodobnie otrzyma podobny „zestaw”, a dodatkowo będzie się wyróżniała dedykowanymi obręczami aluminiowymi z szerokimi oponami, poszerzonymi nadkolami i ozdobnymi dokładkami.
Nieoficjalne źródła donoszą również, że Peugeot pracuje nad drogową wersją modelu 2008 DKR oraz zmodyfikowanym 208 T16 Pikes Peak, który posłuży do próby bicia rekordu toru Nürburgring dla samochodów wyścigowych (6 minut i 11 sekund), który został ustanowiony w 1983 przez Stefana Bellofa jadącego Porsche 956 Group C. Zapowiada się więc prawdziwa ofensywa sportowych modeli spod znaku lwa.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?