Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Peugeot 308 SW 1.6 HDI

Janusz Steinbarth
308 SW to oryginalna koncepcja Peugeota, skierowana do osób poszukujących pojemnego i praktycznego samochodu.
Model 308 SW to oryginalna koncepcja Peugeota, skierowana do osób poszukujących pojemnego i praktycznego samochodu, służącemu wspólnemu podróżowaniu w komfortowych warunkach.
Fot. Peugeot
Fot. Peugeot

 

Na wyjątkowe warunki jazdy składa się podwyższona sylwetka nadwozia, panoramiczny, przeszklony dach o powierzchni 1,68 m2 oraz możliwość aranżacji wnętrza na kilka sposobów. Opcjonalnie - dzięki składanym dwóm fotelom w trzecim rzędzie - auto przygotowane jest do przewozu 7 osób.

Fot. Peugeot
Fot. Peugeot

 

Dostęp do bagażnika możliwy jest po otwarciu klapy oraz przez otwieraną szybę tylną. Załadunek zakupów ułatwiają rozsuwana półka bagażnika, a także niski próg.

 

Pojemność bagażnika mierzona do wysokości półki wynosi 674 l, a po zdemontowaniu siedzeń drugiego rzędu rośnie do 2 149 l. Tyle fotele mają identyczne wymiary i są składane co

Fot. Peugeot
Fot. Peugeot

oznacza, że dowolnie można konfigurować kabinę. Po złożeniu fotela obok kierowcy do pozycji stoliczka, można przewieźć dłuższe przedmioty (nawet do 3,1 m). 

 

Nadwozie Peugeota 308 SW ma  4,5 m długości, o 7 cm więcej niż poprzedni model 307 SW. Większy o 10 cm rozstaw osi niż w hatchbacku umożliwił wykorzystanie przestrzeni przy zachowaniu stylistycznych proporcji. Jasne wnętrze docenimy podczas pochmurnej pogody. Gdy słońce zacznie przeszkadzać,

Fot. Peugeot
Fot. Peugeot

jego dostęp można ograniczyć przesuwaną elektrycznie roletą.

 

Konstrukcja nadwozia 308 SW charakteryzuje się podwyższoną sztywnością i odpornością na skręcanie, co ma bezpośredni wpływ na wykorzystanie układów jezdnych. Podobnie jak w hatchbacku, zawieszenie przednie jest typu pseudo McPherson, natomiast tylne ma belkę skrętną.

 

Fot. Peugeot
Fot. Peugeot

Szeroki rozstaw kół i obniżony środek ciężkości przyczyniły się do lepszej stabilności auta, co docenimy podczas ostrzejszej jazdy w zakrętach. W porównaniu do hatchbacka, wersja SW ma amortyzatory o innej charakterystyce tłumienia z racji większego dopuszczalnego obciążenia auta. 

 

Testowany model Peugeota napędzał turbodoładowany, wysokoprężny silnik 1.6 HDI o mocy 110 KM z filtrem cząstek stałych.  To dopracowana, dobrze znana z innych modeli tej firmy jednostka napędowa. Diesel ma dwie niepodważalne zalety: zużywa średnio 4,9 l oleju napędowego na 100 km (o 2,4 l mniej niż taki sam benzynowy) i zapewnia dobrą dynamikę.

 

Do setki Peugeot 308 SW rozpędza się w 12,5 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 185 km/h. Silnik współpracuje z ręczną przekładnią 6-biegową, w której biegi wchodzą lekko. Ponieważ diesel jest elastyczny, na trasie po zapięciu "szóstki" podróż można kontynuować jak z przekładnią automatyczną.  

 

Wybrane dane techniczne

 

Typ silnika

turbodiesel common rail

Liczba cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3)

1560

Moc maksymalna (KM/obr./min)

110/4000

Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min)

240/1750

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

12,5

Prędkość maks. (km/h)

185

Pojemność bagażnika(l)

674

Ładowność (kg)

580

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100km)

4,2/6,6

Cena (zł)

77 700

 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty