Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Peugeot 406

Aureliusz Mikos
Bez względu na to dokąd się wybierasz i jakie masz upodobania, Peugeot 406 stanowi gwarancję spokojnej podróży.

Wersja Break 2,2 HDI** Jeżeli jest to na dodatek HDI kombi to ma ogromny przedział bagażowy i niskie zużycie paliwa.**Peugeot 406 produkowany jest od 1996 roku. Na poczatku 1999 roku poddany został pierwszej modernizacji. Pojawiła się nowa forma pokrywy komory silnikowej, nowe przednie reflektory i zderzak. Wprowadzone zmiany dotyczyły również wersji kombi, którego doskonałe proporcje sprawiają wrażenie pojazdu projektowanego od podstaw.


Peugeot 406


Bagażnik

Na zewnątrz samochód jest elegancki, we wnętrzu wystarczająco przestronny i z olbrzymią ładownością. Zwłaszcza z tyłu jest dużo miejsca, co powinna docenić każda większa rodzina. Oczywiście, w przypadku kombi decydują rozmiary przedziału bagażowego. Pod tym względem Peugeot Break nie ma się czego wstydzić - bagażnik o płaskiej podłodze ma 1,22 m długości i 1,1 m szerokości (mierzone między nadkolami). W porównaniu do ogromnego kombi Scorpio, Peugeot ma więc bagażnik o 11 cm dłuższy, ale o 10 cm węższy. W razie potrzeby można złożyć tylną kanapę, dzięki czemu długość przedziału bagażowego wzrośnie do 2,04 m. Pojemność bagażnika wynosi 526/1741 l mierzona do krawędzi okien. Dopuszczalne obciążenie breaka też jest całkiem spore i wynosi 635 kg.
Wnętrze
Nie brakuje miejsca nad głową, ani na nogi na tylnych siedzeniach. Estetyczna deska rozdzielcza, dobrej jakości wykończenie wnętrza, miękkie i wygodne fotele, to kolejne pozytywne odczucia. Elektryczne podnośniki szyb nie wymagają wniesienia dopłaty. Auto jest seryjnie wyposażone w zdalnie sterowany centralny zamek, który można uruchomić naciśnięciem guzika w breloczku kluczyka. Urządzenie zadziała niezależnie od kierunku, z którego wysyłamy sygnał, co docenimy spiesząc się np. w deszczu.
Silnik i skrzynia biegów
Ten diesel mógłby stanowić wzór dobrego zachowania. Jego praca jest nad wyraz spokojna, a łagodne dźwięki jakie wydaje są zbliżone do jednostki benzynowej. Pomylenie tego diesla z modelami benzynowymi jest niewykluczone. Silnik o pojemności 2 178 cm3 rozwija dostateczną moc i wykonuje swoją pracę tak jak należy. 5 - biegowa skrzynia biegów pasuje do silnika, z tym, że rozwinięcie odpowiedniego momentu wymaga obrotów, toteż trzeba często redukowac biegi. Aby rozpędzić wóz do 100km/h potrzeba 10,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 201km/h. Średnie zużycie paliwa w teście wyniosło 6,5l/100 km, a więc wynik jak na tak duży i ciężki samochód (1460kg) bardzo dobry.
Koszty
Wzorowy diesel, cichy i dynamiczny. Cena najtańszej wersji 2,2 HDI Break wynosi 103 760 zł. Auto zarejestrowane jako ciężarówka kosztuje 86 607 zł. Zawiera się w tym jednak stosunkowo bogate wyposażenie standardowe, ale bez klimatyzacji.

Poduszkę powietrzną po stronie pasażera można zablokować używając kluczyka od stacyjki.Konsola centralna zawiera dwa wgłębienia umożliwiające postawienie jednego lub dwóch kubków.
ESP - kontrola stabilności nadwozia łączy trzy funkcje: REF (automatyczny rozdzielacz siły hamowania), ABS (system zapobiegania blokadzie kół) i ASR (system zapobiegający poślizgowi kół) oraz czwartą: CDS (dynamiczna kontrola stabilności).

Dane techniczne

Pojemność silnika (cm3)2178
Moc maks. (KM-obr./min)136/4000
Moment obr. (Nm-obr./min)314/2000
Pojemność bagażnika (l)526-1741
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)10,5
Prędkość maksymalna (km/h)201
Średnie zużycie paliwa (l/100 km)6,5
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty