Peugeot 5008 FL. Odważna stylistyka
Aby utrzymać się w awangardzie stylistycznej zmieniono przód nowego SUV-a Peugeot 5008. Stylistyka wyróżnia się na tle innych modeli. Nowy grill bez obramowania jest niezwykle udanym atrybutem nowoczesnego stylu, a jednocześnie pozwala zachować płynną linię nadwozia. Jego przedłużeniem są listwy pod światłami, które spajają wszystkie elementy w całość. Na końcu maski został wyeksponowany numer modelu.
Dynamikę sylwetki podkreślają boczne wloty powietrza połyskujące czarnym lakierem oraz lakierowana osłona podwozia, wbudowane w nowe zderzaki i dostępne już od najniższego poziomu wyposażenia.
Wersje GT i GT Pack mają charakterystyczny grill którego wzór doskonale podkreśla zdecydowanie wyższą klasę samochodu widoczną w stylistyce. Zmienione przednie reflektory zyskały na agresywności i zdecydowanie wyróżniają się na tle obecnych kanonów. Już w podstawowym poziomie wyposażenia posiadają diody LED i są przedłużone „kłami” świateł dziennych z chromowaną końcówką. Ciekawy układ świateł doskonale wpisuje się w styl Peugeot i sprawia, że już na pierwszy rzut oka rozpoznajemy samochody tej marki.
Reflektory Full LED wersji GT i GT Pack mają jeszcze bardziej ciekawy wygląd i przyciągają uwagę swoim kształtem i funkcją doświetlania zakrętów (EVS), która poprawia widoczność podczas jazdy z prędkością do 90 km/h. Światła przeciwmgłowe zostały zastąpione funkcją „Foggy Mode” wbudowaną w reflektory Full LED. W razie mgły przy włączeniu tylnych świateł przeciwmgłowych zostają uruchomione światła mijania ze zmniejszonym natężeniem wiązki świetlnej.
Nowe, bardziej nowoczesne światła tylne również są wyposażone w technologię Full LED (łącznie ze światłami cofania), z trójwymiarowym śladem pazura wyróżniającym samochody marki. Nowy model jest również wyposażony w sekwencyjne kierunkowskazy.
Przezroczyste, przydymione klosze świateł stanowią naturalne przedłużenie czarnego pasa na tylnej klapie i poszerzają optycznie nadwozie.
Patrząc z boku na wersję GT Pack zauważymy nowe, diamentowane aluminiowe obręcze kół 19” „San Francisco”, które podkreślają wyjątkowość tej wersji.
Również oznaczenia GT na przednich błotnikach i klapie bagażnika mają nowocześniejszy kształt.
Peugeot 5008 FL. Kolory nadwozia
Nowy SUV Peugeot 5008 będzie dostępny w kilku kolorach nadwozia:
- Niebieski Célèbes (nowy);
- Metallic Cooper (nowy),
- Biały Perłowy;
- Szary Artense;
- Szary Platinium;
- Czarny Perla Nera;
- Czerwony Ultimate.
Dla wymagających klientów, dla których ważny jest styl, oferowana jest nowa opcja „Black Pack” w najwyższych poziomach wyposażenia GT i GT Pack.
Obejmuje liczne elementy w ciemnej kolorystyce:
- grill i logo „Dark chrome”;
- oznaczenia 5008 / GT / PEUGEOT w matowo-czarnym kolorze;
- osłonę podwozia w czarnym lśniącym kolorze;
- listwy w przednich błotnikach w czarnym lśniącym kolorze;
- relingi dachowe w matowo-czarnym kolorze;
- listwy dachowe w czarnym lśniącym kolorze;
- czarne, lśniące listwy okienne;
- listwę w tylnym zderzaku w czarnym lśniącym kolorze;
- czarną dolną część drzwi;
- specjalne obręcze 19” „Washington” w kolorze Czarny Onyx pokryte lakierem Black mist.
Peugeot 5008 FL. Jeszcze więcej emocji za sterami nowego Peugeot i-Cockpit®
Sukces PEUGEOT 5008 to również zasługa spektakularnego wnętrza. W nowym SUV-ie PEUGEOT 5008 zobaczymy zmieniony PEUGEOT i-Cockpit®, jeszcze bardziej nowoczesny i wysokiej klasy panel zegarów 12,3”, którego ustawienia można dowolnie zmieniać, jest wyposażony w ekran cyfrowy wykonany w technologii Normally Black, zapewniającej wysoką jakość obrazu i lepszą czytelność dzięki zwiększeniu kontrastu. A także nowy, centralnie umieszczony ekran dotykowy HD 10” , który jest wyposażony w siedem eleganckich przycisków typu „toggle switch”, zapewniających bezpośredni dostęp do najważniejszych funkcji związanych z obsługa pojazdu.
Wersje z silnikami spalinowymi i automatycznymi skrzyniami biegów są w standardzie wyposażone w przełącznik trybów jazdy, umieszczony na środkowej konsoli. Można wybrać jeden z trzech trybów: Normal, Sport i Eco.
Peugeot 5008 FL. Inteligentne technologie
Systemy wspomagania prowadzenia najnowszej generacji uzupełniają bogatą ofertę technologii pokładowych w nowym SUV-ie Peugeot 5008:
- system noktowizyjny Night Vision, unikatowy w segmencie kompaktowych SUV-ów, wykrywa żywe istoty (pieszych i zwierzęta) znajdujące się przed samochodem w nocy lub w warunkach ograniczonej widoczności. System zapewnia wykrywanie obiektów w odległości do 200-250 m, poza zasięgiem wiązki reflektorów. Obraz z kamery na podczerwień jest wyświetlany na panelu cyfrowych zegarów – idealnie w polu widzenia kierowcy;
- adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go (w wersjach z automatyczną skrzynią biegów EAT8), umożliwia automatyczny rozruch, jeśli samochód zatrzymuje się na krócej niż 3 sekundy. Przy dłuższym zatrzymaniu wystarczy wcisnąć pedał gazu lub przycisk pod kierownicą, by ponownie uruchomić funkcję. Funkcja jest dostępna od prędkości 0 km/h. Wyposażenie jest dostępne w pakiecie Drive Assist Plus;
- system utrzymania położenia na pasie ruchu (współpracujący z adaptacyjnym tempomatem z funkcją Stop&Go) umożliwia kierowcy wybór położenia na pasie. Kierowca musi jednak trzymać ręce na kierownicy. Jest dostępny w pakiecie Drive Assist Plus;
- system automatycznego hamowania awaryjnego najnowszej generacji rozpoznaje pieszych i rowerzystów w dzień i w nocy przy prędkości od 5 km/h do 140 km/h i ostrzega kierowcę o ryzyku kolizji;
- system rozszerzonego monitorowania znaków drogowych (stopu, zakazu wjazdu, zakazu wyprzedzania…).
Smartfony są nieodłącznym elementem codziennego życia. Również w kabinie nowego SUVa Peugeot 5008. Dzięki funkcji MirrorScreen wykorzystującej protokoły Apple CarPlay™ i Android Auto™ informacje ze smartfona są wyświetlane na ekranie. Urządzenia przenośne można doładować z gniazda USB w pierwszym rzędzie i z dwóch nowych gniazd USB w drugim rzędzie. Jest również bezprzewodowa ładowarka do smartfonów.
Nowy Peugeot 5008 może być także wyposażony w wysokiej klasy system Hi-Fi o mocy 515 W firmy FOCAL®, który jest doskonałą wizytówką umiejętności francuskiego producenta. Zmienił się również wygląd osłon głośników – tweetersów i głośnika centralnego, które obecnie mają kolor brązowy Belem.
Peugeot 5008 jest dostępny z następującymi silnikami spalinowymi:
Silniki benzynowe
Trzycylindrowe o pojemności skokowej 1,2 l:
- PureTech 130 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach;
- PureTech 130 S&S EAT8;
Czterocylindrowe o pojemności skokowej 1,6 l:
- PureTech 180 EAT8.
Silniki wysokoprężne
Czterocylindrowe o pojemności skokowej 1,5 l:
- BlueHdi 130 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach;
- BlueHDi 130 S&S z automatyczną skrzynią biegów EAT8.
Czterocylindrowe o pojemności skokowej 2,0 l:
- BlueHDi 180 S&S z automatyczną skrzynią biegów EAT8.
Peugeot 5008 FL. Ciekawa i oryginalna budowa gamy
5008 inauguruje nowe wzbogacenie gamy pod względem elementów stylistycznych i wyposażenia. Podstawą gamy są trzy poziomy wyposażenia. Każdy z nich można uzupełnić za pomocą pakietów. Jest to odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy szukają wyższego komfortu, estetyki lub funkcjonalności.
Peugeot 5008 FL. Ceny
Najtańszy Peugeot 5008 FL z benzynowym silnikiem PureTech 130 S&S i manualną 6-biegową skrzynią w wersji wyposażeniowej Active kosztuje od 124 000 złotych.
Najdroższa wersja benzynowa z silnikiem PureTech 180 S&S wyposażona w 8-biegową skrzynię automatyczną w wersji wyposażeniowej GT Pack kosztuje od 184 000 złotych.
Najtańsza wersja wysokoprężna z silnikiem BlueHDi 130 S&S i manualną 6-biegową skrzynią w wersji wyposażeniowej Active kosztuje od 136 000 złotych.
Najdroższa wersja wysokoprężna z silnikiem BlueHDi 180 S&S wyposażona w 8-biegową skrzynię automatyczną w wersji wyposażeniowej GT Pack kosztuje od 195 200 złotych.
Zobacz także: Testujemy elektrycznego Opla Corsę
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?