Peugeot 307 wciąż prezentuje się bardzo nowocześnie i niewiele używanych egzemplarzy trafia na giełdy i do autokomisów.
Peugeota 307 zaprezentowano na salonie w Genewie w roku 2001. Wystartował w 3- i 5-drzwiowej wersji hatchback, która w następnym roku została uzupełniona skarosowaniem typu kombi oraz kabrioletem z metalowym składanym dachem noszącym oznaczenie CC.
Styl
Nadwozie, wyraz nowego stylu Peugeota, jest eleganckie i wysokie, ma największy rozstaw osi w klasie kompaktów,
dzięki temu wnętrze pojazdu jest bardzo przestronne. Wnętrze wykończone materiałami dobrej jakości, które są odporne na działanie czasu. Pasażerowie siedzą wysoko, co poprawia wrażenie przestrzenności, lecz do gabarytów samochodu trzeba się przyzwyczaić, bowiem łatwo jest zahaczyć o przeszkodę końcem zderzaka przedniego.
Silniki i podwozie
Peugeota 307 mogą napędzać czterocylindrowe silniki benzynowe o pojemnościach i mocach odpowiednio 1,4 l - 75
KM; 1,6 l - 110 KM; 2,0 l - 138 KM oraz wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem 1,4 HDi - 68 KM; 2,0 HDi o mocy 90 i 110 KM.
Pojazd ma dopracowany układ zawieszenia, który dobrze tłumi nierówności drogi, a jednocześnie pracuje cicho. Również układ kierowniczy i hamulcowy są godne pochwały. Auto rozpędzone do prędkości 100 km/h hamuje na odcinku 39 m, co jest bardzo dobrym wynikiem. Użyty do napędu najtańszych wersji silnik 1,4 o mocy 75 KM jest zbyt słaby i zapewnia tylko poprawną dynamikę. Ponadto przy przebiegach powyżej 100 tysięcy km może generować znaczne nakłady na wykonanie napraw. Godny polecenia jest silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 110 KM, który ma wystarczającą dynamikę, charakteryzuje się umiarkowanym
zapotrzebowaniem na paliwo i nie podnosi zbytnio ceny samochodu.
Znane i cenione silniki wysokoprężne osiągają duże przebiegi, cechując się małym apetytem na paliwo, jednak są wrażliwe na jakość oleju napędowego. Naprawa układu zasilania nowoczesnych jednostek napędowych z bezpośrednim wtryskiem i wysokociśnieniowym układem zasilania jest złożona i bardzo kosztowna.
Eksploatacja
Chociaż nadwozie jest nowoczesne, to nisko przebiegająca krawędź pierwszego słupka sprawia, że zajmowanie miejsc na siedzeniach przednich nie obywa się bez trudności, a osoby wysokie mogą uderzyć się w głowę. Ogólnie samochód nie jest awaryjny, jednak występują problemy z przełącznikiem zespolonym usytuowanym przy kierownicy, który nie wraca samoczynnie do
położenia spoczynkowego. Relatywnie szybko następuje zużycie korozyjne tylnego tłumika. Działanie czujnika deszczu włączającego wycieraczki i czujnika zmierzchowego włączającego światła nie podlega stałym prawidłom, być może jest tu winna elektronika sterująca.
Sytuacja rynkowa
Samochód ma bardzo przestronne wnętrze, oferuje dobry komfort jazdy i dużą gamę jednostek napędowych. Chociaż najstarsze egzemplarze mają już cztery lata, rzadko występuje na rynku aut używanych. Dzięki zaletom jest ceniony przez właścicieli, którzy niechętnie się z nim rozstają. Samochód przez swą atrakcyjną sylwetkę i wartość rynkową jest podatny na zakusy złodziei. Ten produkt Peugeota stanowi bezpośrednią konkurencję dla VW Golfa, Opla Astry, Forda Focusa i Fiata Stilo.
Zalety:
- przestronne, wygodne wnętrze,
- dobry komfort jazdy.
Wady:
- ograniczona widoczność z wnętrza pojazdu,
- dość duża masa auta.
Ceny części zamiennych i usług serwisowych w złotych
Reflektor główny | 650 |
Zderzak przedni | 1200 |
Błotnik przedni | 550 |
Klocki hamulcowe | 340 |
Tarcze hamulcowe | 700 |
Przegląd po 20 tys. km | 380 |
Przegląd po 60 tys. km z materiałami | 720 |
Orientacyjne ceny samochodów używanych w tys. złotych:
Rok produkcji | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 |
1,4i | 29,4 | 34,4 | 38,1 | 39,2 |
1,6i | 33,8 | 38,9 | 42,9 | 46,4 |
2,0i | 37,0 | 42,4 | 45,1 | 47,9 |
2,0 HDi | 35,9 | 41,2 | 43,6 | 46,4 |
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika | benzynowy | benzynowy | benzynowy | diesel |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | 4 | 4 |
Pojemność silnika (cm3) | 1360 | 1587 | 1997 | 1997 |
Moc maksymalna (KM) | 75 | 109 | 136 | 90 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) | 120 | 147 | 190 | 205 |
Czas rozpędzania 0-100 km/h (s) | 15,6 | 11,7 | 10,4 | 13,8 |
Prędkość maksymalna km/h | 167 | 190 | 205 | 179 |
Średnie zużycie paliwa l/100km | 7,8 | 8,5 | 9,2 | 6,8 |
Długość x szerokość x wysokość (cm) * | 420 x 175 x 151 | |||
Objętość bagażnika (l) | 341 |
* wersja hatchback
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?