Piesi też muszą „użyć wyobraźni”

(rt)
Fot. KRBRD
Fot. KRBRD
6 listopada br. rozpoczął się trzeci etap kampanii społecznej „Użyj wyobraźni” skierowanej głównie do pieszych, których nieprawidłowe zachowanie jest dla nich śmiertelnie niebezpieczne.

Fot. KRBRD
Fot. KRBRD


 
Jak wynika z policyjnych statystyk, ponad 30 proc. wypadków, do których doszło na polskich drogach w ubiegłym roku, to zdarzenia z udziałem pieszych. I to właśnie do tej grupy użytkowników drogi adresowana jest kolejna odsłona kampanii pod hasłem "Niewidoczni".

 

-Co roku, każdego dnia - jesienią i zimą - na drogach ginie średnio siedmiu pieszych. Ta kampania ma trafić do ludzi, którzy właściwie nie dbają o swoje bezpieczeństwo. Wielu pieszych ma, bowiem złudne przekonanie, że skoro oni widzą nadjeżdżające oświetlone auta, to i kierowcy ich widzą. W rzeczywistości kierowca jadący z prędkością 80 km/h widzi pieszego ubranego na ciemno z odległości 30, 40 metrów. Ma 1,5 sekundy na reakcję - wyjaśnia komendant główny policji Andrzej Matejuk.

 

Jak wynika z danych Policji, w 2008 r. odnotowano 15 024 wypadków z udziałem osób pieszych, w których zginęły 1 893 osoby a 14 263 odniosło obrażenia ciała. W wielu przypadkach to sami piesi, swoim zachowaniem przyczyniali się do zaistnienia zdarzenia drogowego.

 

Wśród głównych przyczyn wypadków spowodowanych przez pieszych znajdują się: nieostrożne wejście na jezdnię przed nadjeżdżającym pojazdem (3 564 wypadki), przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym (762 wypadków), zachowanie nietrzeźwych (331 wypadków).

 

W czasie trwania kampanii policjanci ruchu drogowego nasilą działania kontrolne wobec kierujących pojazdami, ale jednocześnie nasilą kontrole wobec nieprawidłowych zachowań samych pieszych.

 

Źródło: KRBRD

 

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty