Podsumowanie II edycji Coval Pucharu Polski Off-Road

(ip)
20 sierpnia ogłoszono oficjalne rezultaty II Rundy COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL. Zawodnicy w napięciu oczekiwali również na wyniki podsumowujące obie rundy. Dla niektórych przegrana teraz mogła oznaczać brak szans na podium w klasyfikacji generalnej.
Fot. Organizator
Fot. Organizator

Tradycyjnie rajd rozpoczął emocjonujący Prolog. Dodatkową atrakcją był przejazd jako pierwszego, znanego w świecie żużlowym zawodnika, Zenona Plecha. Główną bolączką Prologu były ciężkie warunki pogodowe, na zmianę słońce i deszcz, które dawały się we znaki wszystkim startującym. Na trasie zawodnicy mogli pościgać się zarówno na prostych odcinkach, jak i wzbudzać zachwyt kibiców, wyskakując wysoko nad przygotowane podjazdy. Po tym etapie wyniki wyglądały następująco: w klasie Extreme najlepszy czas odnotowała załoga Szczygielski/Mielnicki (109) : 1:52,78, jednak kolejne dwa miejsca różniły się od siebie niespełna sekundą. W klasie Adventure zawodnicy również szli łeb w łeb, ale najlepsza okazała się załoga Zygarlicki/Helowicz z numerem 223, ustanawiając czas 2:06,83.

**CZYTAJ TAKŻE

II runda Coval Pucharu Polski Off-Road w ChoczewiePodsumowanie I rundy Coval Pucharu Polski Off-Road

**

Dużym wyzwaniem okazał się Odcinek Nocny, który ze względu na wcześniejsze opady był bardzo trudny. Niejednokrotnie auta były zanurzone przynajmniej do połowy, a dla pilotów brodzenie i pokazywanie trasy kierowcy, były nie lada wyzwaniem. Na tym odcinku wielu załogom nie udało się uzyskać kompletu pieczątek, w związku z tym kary w postaci dodatkowych minut, spowodowały w wielu przypadkach spadek na dużo niższe pozycje. Zmieszczenie się w limicie 4 godzin również nie należało do najłatwiejszych wyczynów. Ostatecznie po Odcinku Nocnym, w klasie Extreme na pierwszym miejscu wylądowała załoga Łukaszewski/Duhanik (101) z wynikiem 3:31. Zeszłorocznym zwycięzcom podczas pierwszej rundy nie poszczęściło się, dlatego też wygrana w tym i kolejnym etapie jest dla nich bardzo istotna. Natomiast klasa Adventure należała do zespołu Bukowski/Batkowski (207) , którzy ustanowili wynik: 3:54.

Zmęczenie oraz awarie podczas Odcinka Nocnego spowodowały, że do etapu dziennego przystąpiło już mniej załóg (38). Dzień okazał się dużo trudniejszy technicznie. Nie brakowało trawersów i przepraw wodnych, a w wielu przypadkach wyciągarka okazała się być niezbędna. Zdarzyły się również awarie, które uniemożliwiły niektórym załogą dalszą rywalizację. W klasie Extreme najlepsza okazała się załoga Łukaszewski/Duhanik (101) z czasem.5:13. Drugie miejsce należało do ekipy Kufel/Burzyński (105):11:55, a

Fot. Organizator
Fot. Organizator

zaraz za nimi Bruski/Dargacz (144):15:59. W klasie Adventure pierwsze miejsce przypadło załodze Bukowski/Batkowski (207):11:04 , drugie ekipie Szamszon/Krysa (216): 11:30, natomiast trzecie Stokłosie/Trzebny (210):15:55 .

Oczekiwanie na oficjalne wyniki było bardzo emocjonujące, zwłaszcza na te podsumowujące obie rundy. W II Rundzie najlepsi w klasie Extreme okazali się typowani już po Odcinku Nocnym Łukaszewski/Duhanik (101), zaraz za nimi Kufel/Burzyński (105), a na miejscu trzecim Kiersztyn/Markiewicz (107). W klasie Adventure również nie było większego zaskoczenia. Na podium stanęła załoga, która od samego początku świetnie radziła sobie w tej rundzie: Bukowski/Batkowski (207), po nich Szamszon/Krysa (216) oraz Stokłosa/Trzebny (210).

Fot. Organizator
Fot. Organizator
Fot. Organizator
Fot. Organizator
Fot. Organizator
Fot. Organizator
Fot. Organizator
Fot. Organizator
Fot. Organizator
Fot. Organizator
Fot. Organizator
Fot. Organizator
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty