Pokolenie Y woli SUV-y

źródło: Mototarget.pl
Ford Kuga / Fot. Ford
Ford Kuga / Fot. Ford
Z najnowszych badań wynika, że generacja iPhone’a jest również generacją samochodów typu SUV.
Ford Kuga / Fot. Ford
Ford Kuga / Fot. Ford

Z ankiety przeprowadzonej na zlecenie Ford Motor Company wynika, że samochody typu SUV są bardzo pożądane przez pokolenie Y, czyli osoby w wieku od 17 do 34 lat. Szacuje się, że wraz z wejściem przez te osoby w wiek, w  którym będą mogły kupić nowy samochód, popularność europejskich SUV-ów wzrośnie.

Jak podaje firma Benenson Strategy Group zajmująca się badaniami i doradztwem strategicznym, pokolenie Y uważa, że SUV-y dają poczucie siły podczas jazdy, są modne i bardziej sportowe niż samochody innych typów.

Pokolenie Y w większym stopniu, niż reszta społeczeństwa twierdzi również, że samochód stanowi doskonałe uzupełnienie aktywnego stylu życia, a ponad połowa z nich widzi w tej roli SUV-a.

„Ankieta zwraca uwagę na dwa ważne zagadnienia - popularność SUV-ów w Europie nie jest efektem chwilowej fascynacji, a młodzi ludzie nie są tak obojętni wobec kwestii posiadania samochodu, jak się ogólnie przyjęło - szczególnie, jeśli chodzi o SUV-y,” powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe. „Większość młodych klientów z Europy postrzega SUV-y, jako idealne auta dla siebie, zarówno z powodów racjonalnych, jak i emocjonalnych.”

Warto wiedzieć: Nie tylko Krasić. TOP 10 piłkarzy z najlepszym CV w Ekstraklasie

Pokolenie Y stanowi 24 procent populacji dorosłych Europejczyków. Z badania wynika, że 25 procent osób, które w najbliższym roku zamierzają kupić samochód, rozważa zakup SUV-a.

Z kolei analizy przeprowadzone przez instytut IHS dowodzą, że sprzedaż SUV-ów w Europie wzrośnie z 20 procent całkowitego rynku samochodów osobowych w roku 2014 do 27 procent
w roku 2020.

Badanie przeprowadzone na grupie 5 000 dorosłych respondentów we Francji, w Niemczech, we Włoszech, w Hiszpanii oraz w Wielkiej Brytanii wykazało również, że:

- 54 procent pokolenia Y uważa, że SUV-y są lepsze, niż samochody innych typów
w eksploatacji miejskiej i pozamiejskiej.
- 52 procent pokolenia Y uważa, że SUV-y zapewniają wyższe bezpieczeństwo, niż samochody innych typów.
- 84 procent pokolenia Y uważa, że SUV-y są obecnie bardziej oszczędne i ekologiczne, niż pięć lat temu.
- 52 procent pokolenia Y, które zamierza kupić SUV-a uważa, że to jedyny typ samochodu stanowiący połączenie solidnej konstrukcji oraz racjonalnego i emocjonalnego usposobienia.

„Klienci wybierają wszechstronne rozwiązania, poczynając od smartfona, który może służyć, jako aparat cyfrowy, odtwarzacz muzyczny i latarka, a kończąc na samochodzie, który jest wydajnym, elastycznym i niezawodnym środkiem transportu dla całej rodziny,” dodał de Waard.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty