Polo BlueMotion, Polo Blue GT i CrossPolo w najlepszej formie

(ip)
W styczniu Volkswagen zaprezentował udoskonaloną generację Polo. Zaledwie miesiąc po debiucie klasycznych wersji wyposażenia – Trendline, Comfortline i Highline, pojawiają się jako światowe premiery na Genewskim Salonie Samochodowym samodzielne modele Polo TSI BlueMotion, Polo TDI BlueMotion, Polo BlueGT i CrossPolo. Volkswagen prezentuje także nowe pakiety R-Line Exterieur i Interieur dla Polo.
Nowe Polo BlueMotion jako TSI i TDI
Volkswagen Polo TDI BlueMotion, Fot: Volkswagen
Volkswagen Polo TDI BlueMotion, Fot: Volkswagen


Po raz pierwszy dostępny jest model Volkswagena BlueMotion z silnikiem benzynowym: nowe Polo TSI BlueMotion. Jednostka napędowa – 1,0-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, jest skonstruowany całkowicie od nowa. Ten trzycylindrowy silnik rozwija moc 70 kW/95 KM. Polo TSI BlueMotion ze zużyciem paliwa 4,1 l/100 km i emisją CO2 na poziomie 94 g/km ustanawia nowy rekord wśród pięcioosobowych aut benzynowych.

Rekordowymi wartościami może pochwalić się także Polo TDI BlueMotion. Jego silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, rozwijający moc 55 kW/75 KM, zużywa zaledwie 3,1 l/100 km (emisja CO2 82 g/km). Jest to zatem najoszczędniejszy pięciomiejscowy samochód osobowy z silnikiem wysokoprężnym na świecie. W porównaniu z i tak już ekstremalnie efektywnym poprzednikiem, 1,2-litrowym silnikiem trzycylindrowym, nowy silnik w Polo jest o 0,2 l/100 km oszczędniejszy. Teoretyczny zasięg Polo TDI BlueMotion na 45-litrowym zbiorniku i z manualną przekładnią pięciobiegową wynosi 1400 kilometrów.

Zmodyfikowany spód nadwozia, dopracowana osłona chłodnicy oraz zmiany pod kątem aerodynamiki wprowadzone do tylnego i przedniego spojlera obniżyły opór powietrza wersji BlueMotion. Opony zoptymalizowane pod kątem oporów toczenia również przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa. Ekologiczne właściwości Polo TSI BlueMotion i TDI BlueMotion podkreśla między innymi przygotowany specjalnie dla tych modeli lakier metaliczny w kolorze niebieskim Clearwater. Również dla obu modeli Polo BlueMotion zastrzeżone są nowe, 15-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Buenos Aires. Charakterystyczna tkanina tapicerki siedzeń, chromowane elementy dekoracyjne i obszyte skórą kierownica i osłona dźwigni zmiany biegów i dźwigni hamulca ręcznego dbają o wyjątkową atmosferę we wnętrzu BlueMotion.

Nowe Polo BlueGT

Volkswagen Polo BlueGT, Fot: Volkswagen
Volkswagen Polo BlueGT, Fot: Volkswagen

olo BlueGT stanowi połączenie sportowych cech i efektywności. Jego silnik TSI o pojemności 1,4 litra rozwija moc 110 kW/150 KM (przedtem 103 kW/140 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm i jest dostępny od 1500 obr./min. Moc jest przenoszona na przednią oś przez 6-biegową przekładnię manualną lub opcjonalną, 7-biegową DSG. W przypadku manualnej skrzyni biegów, Polo BlueGT zużywa średnio 4,8 l/100 km (emisja CO2 110 g/km). W połączeniu z 7-biegową DSG zużycie paliwa spada do 4,7 l/100 km (108 g/km CO2). Przy takiej efektywności udało się zwiększyć prędkość maksymalną o 10 km/h do 220 km/h.

Doskonałą funkcją techniczną silnika BlueGT jest system aktywnego zarządzania pracą cylindrów, zwany w skrócie ACT. Volkswagen wraz z tą funkcją wprowadził do małych samochodów technologię poprawiającą efektywność, znaną wcześniej z dużych, ośmio- lub dwunastocylindrowych silników. Tymczasowe odłączenie drugiego i trzeciego cylindra przy niskich i średnich obciążeniach, obniża zużycie paliwa w znormalizowanym cyklu europejskim o 0,3 l/100 km. Przy jeździe ze stałą prędkością daje to oszczędność paliwa na poziomie nawet 1,0 l/100 km.

Nowe Polo BlueGT zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz posiada charakterystyczne cechy. Na zewnątrz są to między innymi nowe, przyciemnione tylne światła, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich, spojler dachowy, zmodyfikowane zderzaki (z tyłu z dyfuzorem), specjalne progi oraz obniżone o 15 mm nadwozie. We wnętrzu można znaleźć takie elementy, jak rozszerzone funkcje komputera pokładowego (informacja o ACT), tempomat i sportowe przednie fotele.

Nowe CrossPolo
Volkswagen CrossPolo, Fot: Volkswagen
Volkswagen CrossPolo, Fot: Volkswagen


Kontrastowa, srebrna osłona podwozia w przednim i tylnym zderzaku oraz czarne osłony na nadkolach, progach i drzwiach nadają nowemu CrossPolo typowy dla niego, terenowy charakter. Obudowy lusterek oraz relingi dachowe, utrzymane w srebrnym kolorze niezależnie od koloru nadwozia, wprowadzają interesujące akcenty. Ofertę wyposażenia uzupełniają teraz dwa nowe, metaliczne lakiery (pomarańczowy Honey i beżowy Titanium) oraz nowe, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Canyon. Także ten model ma przyciemnione tylne światła, które otrzymały nową formę.

Seryjne sportowe fotele pokryte są ekskluzywnymi, zaprojektowanymi specjalnie dla tego Polo tkaninami. Do wyposażenia CrossPolo należą także reflektory H7 (opcjonalnie: bi-ksenonowe) i światła przeciwmgłowe. Nowa kierownica oraz dźwignia zmiany biegów i hamulca ręcznego obszyte są skórą. Kontrastowe szwy stwarzają wrażenie ekskluzywności w dwukolorowym wnętrzu, podobnie jak nowy wyświetlacz wielofunkcyjny w kształcie tuby oraz aplikacje z matowego chromu. W Europie można zamawiać CrossPolo z trzema silnikami benzynowymi i trzema wysokoprężnymi o spektrum mocy od 55 kW/75 KM do 81 kW/110 KM. W Niemczech są to dwie jednostki benzynowe i dwie wysokoprężne, ponieważ tam spektrum mocy rozpoczyna się od 66 kW/90 KM. Jesienią pojawi się kolejny silnik TSI. Wszystkie silniki posiadają system Start-Stop oraz tryb rekuperacji i spełniają normę emisji spalin EU 6.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty