Elektryczne Wspomaganie Kierownicy (EPS). Korzyści, jakie mają kierowcy z montowanego systemu EPS to poprawa wyczucia, kiedy koła samochodu znajdują się w pozycji "na wprost" i aktywny powrót kół do pozycji "na wprost", wymagający minimalnego wysiłku ze strony kierowcy. Średnio system EPS Delphi zapewnia oszczędność paliwa na poziomie 0,2 do 0,3 litra na 100 kilometrów, w porównaniu z hydraulicznymi systemami wspomagania kierownicy. Ponadto
zaawansowane technologie EPS Delphi umożliwiają redukcję emisji CO2 nawet do 8 gramów na kilometr. Układ kierowniczy do Alfy MiTo jest produkowany w zakładach Delphi w Tychach.
Moduł sterujący (BCM) o swojej uproszczonej strukturze, możliwościach integracji i kompaktowości, montowany w Alfie MiTo ma możliwość obsługiwania innowacyjnych funkcji, które zapewniają użytkownikom większą wygodę i bezpieczeństwo. Moduły BCM są produkowane w zakładzie Delphi w
Szombathely na Węgrzech, ich oprogramowanie powstało i zostało przetestowane w Centrum Technicznym Delphi w Krakowie.
Zintegrowany przełącznik na kolumnie kierowniczej (CIM) przesyła komendy, poprzez kodowanie rezystorowe, do BCM, skąd przesyłane są sygnały do aktywacji świateł, kierunkowskazów, wszystkich funkcji wycieraczek i menu komputera pokładowego. Jest to również główny interfejs pomiędzy urządzeniami elektrycznymi zamontowanymi w kolumnie kierownicy (dwustopniowa poduszka powietrzna, klakson, wyłączniki kierownicy), a systemami elektrycznymi i elektronicznymi zamontowanym w pojeździe.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?