Popyt na paliwa coraz niższy

(pp) źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse
Popyt na benzynę i olej napędowy w ostatnich miesiącach znacznie się zmniejszył. Dlatego też najwięksi gracze na polskim rynku paliw szukają rozwiązań, które zachęcą do tankowania większą ilość kierowców - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

Jednym z takich pomysłów jest otwarcie sieci tanich, samoobsługowych stacji paliw. Zarówno PKN Orlen, jak i Lotos, planują w przyszłym roku otworzyć w naszym kraju sieć takich punktów. Jednak nie tylko oni chcą zainwestować w takie rozwiązanie. Uruchomienie bezobsługowych stacji paliw planuje także sieć marketów Biedronka.

Z drugiej strony, z Polski zamierza wycofać się największy gracz na rynku punktów bezobsługowych - Neste. Jeśli do tego dojdzie, pozostawi po sobie około 100 stacji w całym kraju, których przejęcie może być atrakcyjne dla polskich firm.

Kolejnym pomysłem na zwiększenie liczby klientów jest wzbogacenie oferty o większe, lepiej wyposażone sklepy znajdujące się przy stacjach paliw. Dla koncernów paliwowych taka forma sprzedaży jest bardziej opłacalna, gdyż mogą one sobie pozwolić na wyższe marże, niż w przypadku oleju napędowego czy benzyny.

Według danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego, popyt na paliwo do diesla spadł w trzech pierwszych kwartałach 2012 roku o 8%, zaś na benzynę o 4%. To jedne z najniższych wyników od kilku lat.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty