Zespół Porsche dzielił liczący 5,137 km odcinek toru Nürburgring z stawką 19 innych prototypów WEC. W poniedziałek za kierownicą 919 Hybrid siedzieli: Timo Bernhard (Niemcy) i Brendon Hartley (Nowa Zelandia), a we wtorek - Romain Dumas (Francja) i Marc Lieb (Niemcy). Wspólnie cała czwórka kierowców pokonała w czasie testów dystans 1275 km.
Szef zespołu Andreas Siedl powiedział: „To były dla nas udane sesje. Przetestowaliśmy kilka nowych rzeczy i przygotowaliśmy się do 6-godzinnego wyścigu pod koniec sierpnia. Doświadczenia z testów 919 były ważne także dla naszych kierowców. Ponieważ Nürburgring jest w kalendarzu WEC nowością, nie dysponujemy informacjami z ubiegłych lat. Pracowaliśmy nad zestrojeniem samochodu i napędu hybrydowego specjalnie pod kątem tego toru. Sądzę, że deszczowy poniedziałek był dla wszystkich przydatnym ćwiczeniem. Z niecierpliwością czekamy na pierwszy wyścig WEC w Niemczech. To ojczyzna najszybszych prototypów WEC, a Porsche ma z torem Nürburgring bliskie powiązania - zarówno historyczne, ze względu na wspaniałe sukcesy sportowe, jak i bieżące, z uwagi na testy i prace rozwojowe aut drogowych”.
Po 3 z 8 rund WEC Porsche jest liderem klasyfikacji mistrzostw konstruktorów - z wynikiem 140 punktów wyprzedza Audi (124) i Toyotę (71).
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?