Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Porsche Cayenne

pim
Porsche Cayenne jest jak Belmondo - niby brzydal, ale jego łobuzerskiemu wdziękowi nie sposób się oprzeć.
Porsche Cayenne

Porsche ma już na swoim koncie samochody, które z powodzeniem startowały w rajdzie Paryż - Dakar, ale kiedy po raz pierwszy oświadczyło, że chce produkować samochody terenowe, zdawało się, że bierze na siebie zbyt wielkie ryzyko. Wygląda jednak, że firma wyszła z tego zagrożenia obronną ręką. Nawet, jeżeli połączenie linii sportowego, smukłego coupe, jakimi są od lat samochody tej firmy, z wysokim i kanciastym nadwoziem terenowca, miejscami nie jest przekonujące.
W wyglądzie cayenne znajdziemy wiele elementów wskazujących, że mamy do czynienia z Porsche. Charakterystyczny, choć nieco jakby "napuchnięty" jest zarys maski, a zwłaszcza reflektorów cayenne.

Porsche Cayenne

Bez trudu rozpoznajemy w nim porsche. We wnętrzu także znajdziemy wiele elementów odpowiadających rozwiązaniom z innych modeli tej firmy. Wśród okrągłych zegarów jest podwójny, cyfrowy i mechaniczny prędkościomierz, a także stacyjka po lewej stronie kierownicy.
Wyższe nadwozie cayenne jest nieco pojemniejsze niż w przypadku innych modeli Posche. Widać to zwłaszcza z tylnej kanapy pięcioosobowego samochodu. Terenowe porsche wyróżnia się także spośród swoich "braci" bagażnikiem, mieszczącym w podstawowej wersji 540 l, a po złożeniu tylnych siedzeń rosnącym do 1770 l. Gdyby to jednak nie wystarczyło, na dach można włożyć jeszcze 100 kg bagaży.
W przypadku takiego połączenia dwóch typów aut poważnym wyzwaniem jest zawieszenie.

Porsche Cayenne

Sportowe modele Porsche mają inne wymagania niż samochody terenowe. Elektronika pomaga je połączyć. Przełączniki, umieszczone przy dźwigni zmiany biegów pozwalają w zależności od potrzeb zmieniać twardość zawieszenia.
Zastosowany w cayenne Porsche Traction Management dzieli napęd między przedni i tylną oś w stosunku 38 do 62, czyli w pewnym stopniu zachowuje typowy dla tej marki napęd na tylne koła. Jeżeli trzeba, podczas jazdy w terenie może całą siłę napędową przekazać na jedną oś.
A jest co przekazywać. Słabsza wersja cayenne ma 340 KM i maksymalny moment obrotowy 420 Nm. Ponad dwutonowy samochód osiąga 100 km/h w 7,2 sekundy. Silniejsza wersja ma taką samą pojemność silnika (4,5 l), ale dzięki turbosprężarce ma moc 450 KM. Maksymalny moment obrotowy tego silnika wynosi 620 Nm. Na osiągnięcie 100 km/h ten samochód potrzebuje zaledwie 5.6 sekundy.
Silnik V8 ma spory apetyt. Średnio potrzebuje 15 litrów na przebycie 100 km, ale jeżeli kogoś stać na wydanie 290 tys. złotych na kupno tego samochodu, to takimi drobiazgami głowy nie będzie sobie zawracał. A chętnych na te auta jest na świecie sporo. Cayenne dopiero wchodzi na rynek, a Porsche już ma zamówienia na całoroczną produkcję tego modelu.
Porsche Cayenne a konkurencja

modelPorsche CayenneBMW X5Mercedes MLVolkswagen Touareg
silnik4,5 aut.4,6 aut.55 AMG aut.4,9 TDI aut.
moc (KM)340347347313
maks. moment obr (Nm)420480510750
prędkość maks. (km/h)242240235225
przyspieszenie 0 - 100 km/h (s)7,26,56,7b.d
średnie spalanie (l/100 km)14,914,914,8b.d
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty