Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 34680 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Porsche Cayenne trzeciej generacji. SUV ze sportowymi genami

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Porsche Cayenne S 

Trzecią generację Porsche Cayenne można już zamawiać. Ceny modelu Cayenne rozpoczynają się od 359 120 zł, Cayenne S od 451 320 zł, a Cayenne Turbo od 681 080 zł.

Fot. Wojciech Frelichowski Porsche wprowadza na rynek nowy model Cayenne. To trzecia generacja tego dużego SUV-a, który w najnowszym wydaniu zyskała mocno sportowy wygląd. Nowości są również w konstrukcji, napędzie i wyposażeniu.

Porsche Cayenne S 

Trzecią generację Porsche Cayenne można już zamawiać. Ceny modelu Cayenne rozpoczynają się od 359 120 zł, Cayenne S od 451 320 zł, a Cayenne Turbo od 681 080 zł.

Fot. Wojciech Frelichowski Porsche Cayenne weszło po raz pierwszy na rynek w 2002 roku i od razu stało się sensacją. Głównie dlatego, iż niemiecka firma była znana przede wszystkim ze sportowych dwudrzwiowych samochodów, z modelem 911 na czele. Tymczasem Cayenne było SUV-em i to sporych gabarytach. Ale od czego są powiązania z Grupą Volkswagen, w której Porsche ma spore udziały, Cayenne było konstrukcyjnie spokrewnione z Volkswagenem Touaregiem. W dość krótkim czasie SUV Porsche stał się najlepiej sprzedającym się modelem tej marki w Stanach Zjednoczonych.

Druga generacja Cayenne pojawiła się w 2010 r. Także i ten pojazd powstał na płycie podłogowej Volkswagena Touarega, tyle że drugiej generacji. Przed trzema laty auto przeszło modernizację, a teraz na rynek wchodzi nowa, trzecia generacja Cayenne.

Światła z matrycami

Bryła nowego Cayenne jest generalnie podobna do poprzedniego modelu, ale jednocześnie pojawiło się szereg elementów, które nadają autu wyjątkowego charakteru. To połączenie stylu masywnego SUV-a z porywczością sportowca. Zatem nowe są powiększone wloty powietrza w przednim zderzaku, zaś reflektory główne zyskały bardziej dynamiczny kształt. Standardowo są to światła LED. Na życzenie dostępne są lampy z Porsche Dynamic Light System (PDLS) z licznymi trybami działania, takimi jak doświetlanie zakrętów lub tryb autostradowy. Topowy wariant dysponuje matrycowymi reflektorami LED z systemem PDLS Plus. Zestaw 84 osobno aktywowanych diod zapewniają w pełni zmienny kształt i intensywność wiązki światła. Ma to zapobiegać nie tylko przed oślepianiem światłami drogowymi kierowców aut nadjeżdżających z przeciwka, ale również przed samooślepianiem kierowcy Cayenne światłem odbijanym przez tablice drogowe.

Z tyłu nadwozia pojawiły się przeprojektowane lampy z przestrzennym wypełnieniem i smukłym pasem diod LED, który łączy trójwymiarowe logo Porsche.

Choć rozstaw osi pozostał ten sam (2895 mm), to wymiary nadwozia uległy powiększeniu. Długość auta wynosi teraz 4918 mm (+63 mm), natomiast szerokość to 1983 (+23 mm). Koła mają o 1 cal większą średnicę, co w połączeniu z montowanymi po raz pierwszy szerszymi oponami tylnej osi podkreśla lepszą dynamikę jazdy.

Karoserię w całości wykonano z aluminium. Także podłoga kabiny, przednia sekcja nadwozia oraz niemal wszystkie elementy podwozia wykonano z lekkich stopów. W rezultacie bazowym model Cayenne bez obciążenia waży 1985 kg, o 55 kg mniej niż poprzednik. Za to bagażnik jest o sto litrów większy. Teraz jego pojemność wynosi 770 litrów.

Cyfrowy kokpit

Porsche Cayenne S 

Trzecią generację Porsche Cayenne można już zamawiać. Ceny modelu Cayenne rozpoczynają się od 359 120 zł, Cayenne S od 451 320 zł, a Cayenne Turbo od 681 080 zł.

Fot. Wojciech Frelichowski Całkowitą metamorfozę przeszło wnętrze. Zastosowano kokpit Porsche Advanced Cockpit z innowacyjną koncepcją obsługi i wyświetlania informacji. Jej sercem jest 12,3-calowy ekran dotykowy z systemem multimedialnym Porsche Communication Management (PCM) (znanym już z nowego Porsche Panamera). Sterowanie licznymi funkcjami cyfrowymi odbywa się tu intuicyjnie, w tym za pomocą obsługi głosowej. Standardowy moduł Porsche Connect Plus zapewnia dostęp do usług online oraz do internetu i obejmuje nawigację online z informacjami na temat ruchu drogowego w czasie rzeczywistym.

Analogowe instrumenty na konsoli środkowej zarezerwowano dla głównych funkcji pojazdu. Pozostałe przyciski zostały zintegrowane z przypominającą szkło płaszczyzną pomiędzy przednimi fotelami, a przy ich naciśnięciu kierowca lub pasażer otrzymują akustyczną i dotykową informację zwrotną.

Redakcja poleca:

Odcinkowy pomiar prędkości. Czy rejestruje wykroczenia w nocy?
Rejestracja samochodu. Będą zmiany
Te modele to liderzy niezawodności. Ranking

Zobacz także: Skoda Octavia w naszym teście

Centralne miejsce na panelu wskaźników zajmuje analogowy obrotomierz. Sąsiadują z nim dwa 7-calowe ekrany full HD, prezentujące istotne informacje na temat jazdy oraz dodatkowe dane, których zakres można wybierać za pomocą przycisków na wielofunkcyjnej kierownicy. Jednym z ciekawszych systemów jest asystent jazdy nocnej z kamerą termowizyjną. System PCM pozwala też kierowcy dostosować do swoich potrzeb nie tylko ekran startowy. Zapamiętuje również osobiste preferencje dotyczące świateł, programów jazdy i układów wspomagających. Zależnie od poziomu wyposażenia uwzględnia też ustawienia nowych systemów nagłośnienia sygnowanych przez firmy Bose i Burmester. Ponadto w nowym Cayenne można zastosować zintegrowaną kartę SIM zobsługą LTE, co pozwala korzystać z rozbudowanych usług Connect Plus. Częścią nowego, standardowego pakietu jest też aplikacja Offroad Precision App, opracowana specjalnie dla Porsche Cayenne. Pozwala ona dokumentować przeprawy przez wymagający teren, pomagając kierowcy doskonalić własne umiejętności w oparciu o nagrania wideo.

Porsche Cayenne S 

Trzecią generację Porsche Cayenne można już zamawiać. Ceny modelu Cayenne rozpoczynają się od 359 120 zł, Cayenne S od 451 320 zł, a Cayenne Turbo od 681 080 zł.

Fot. Wojciech Frelichowski

Porsche Cayenne S

Trzecią generację Porsche Cayenne można już zamawiać. Ceny modelu Cayenne rozpoczynają się od 359 120 zł, Cayenne S od 451 320 zł, a Cayenne Turbo od 681 080 zł.

Fot. Wojciech Frelichowski

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Porsche Cayenne zdjęcia

Porsche Cayenne dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Porsche Cayenne opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z moto.gratka.pl

Porsche Cayenne Cena

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.