Podczas LA Auto Show debiutuje trzecia wersja nadwoziowa pierwszej serii modelowej Porsche w 100% na prąd – to Taycan GTS Sport Turismo. Nowość dzieli sportową sylwetkę i opadającą ku tyłowi linię dachu z rodziną Taycan Cross Turismo.
Taycan Sport Turismo łączy sportową sylwetkę, opadającą ku tyłowi linię dachu i funkcjonalny design wariantu Cross Turismo. Przestrzeń nad głowami z tyłu jest tu o ponad 45 mm większa niż w sportowej limuzynie Taycan, a pojemność bagażnika kryjącego się pod dużą tylną pokrywą wynosi przeszło 1200 litrów. Taycan Sport Turismo nie ma jednak off-roadowych elementów designu.
Z zewnątrz samochód wyróżniają liczne czarne lub przyciemniane detale, m.in. przedni zderzak, podstawki lusterek bocznych oraz obramowanie bocznych szyb – jak zwykle w przypadku Porsche z rodziny GTS. Elegancką, a atmosferę we wnętrzu zapewniają liczne dodatki pokryte czarnym materiałem Race-Tex oraz standardowy pakiet elementów ozdobnych ze szczotkowanego aluminium z anodowanym, czarnym wykończeniem.
Dach panoramiczny z funkcją kontroli stopnia nasłonecznienia: przezroczysty lub matowy za dotknięciem palca
Jako nowe opcjonalne wyposażenie dla Porsche Taycan GTS dostępny jest panoramiczny dach z funkcją kontroli stopnia nasłonecznienia. Elektrycznie sterowana ciekłokrystaliczna folia sprawia, że przyciemnienie dachu można regulować, od przezroczystego do matowego – chroni to podróżujących przed oślepianiem bez konieczności zaciemniania wnętrza.
Dach jest podzielony na dziewięć segmentów, które można regulować indywidualnie – to pierwsze takie rozwiązanie w branży motoryzacyjnej na świecie. Oprócz ustawień Clear (przezroczyste) i Matt (matowe) można również wybrać opcje Semi (pośrednie) oraz Bold (mocne). Są to predefiniowane wzory z wąskimi lub szerokimi segmentami.
W trybie overboost, podczas korzystania z Launch Control moc wynosi 440 kW (598 KM). Sprint od zera do 100 km/h w przypadku obu odmian nadwoziowych zajmuje 3,7 s, a ich maksymalna prędkość to 250 km/h. Oferując do 504 km zasięgu WLTP, nowy sportowy wariant Porsche Taycan jest pierwszym, który przekroczył granicę 500 km.
Taycan GTS otrzymuje specjalnie przystosowane adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne wraz z Porsche Active Suspension Management (PASM) – z korzyścią dla dynamiki poprzecznej. Także zestrojenie opcjonalnej skrętnej tylnej osi jest jeszcze bardziej sportowe. Charakter nowej odmiany podkreśla zmodyfikowane, „soczystsze” brzmienie układu napędowego – Porsche Electric Sport Sound.
Ceny Porsche Taycan GTS oraz Porsche Taycan GTS Sport Turismo rozpoczynają się od, odpowiednio, 574 tys. zł oraz 578 tys. zł z VAT. Oba warianty trafią do dealerów wiosną 2022 r. W przyszłości w gamie Porsche Taycan Sport Turismo pojawią się kolejne wersje napędowe.
Zobacz także: Peugeot 308 w odmianie kombi
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?