Andreas Preuninger, szef oddziału Porsche GT, ujawnił w rozmowie z dziennikarzami magazynu Car, iż zgodnie z ustaleniami jego zespołu, najnowsze odmiany GT i RS mają być lżejsze od modeli poprzedniej generacji, ale niekoniecznie dużo mocniejsze. „Osobiście uważam, że 500 KM w zupełności wystarczy. Stosowanie silników o mocy 700 czy 800 KM wiąże się z koniecznością użycia większych hamulców i wzmocnionego zawieszenia, co z kolei podnosi masę własną auta - przyznaje Preuninger.
Andreas zaznaczył, że zamiast zwiększać moc o 50 KM lepiej skupić się na osiągnięciu idealnego stosunku mocy jednostkowej do masy. Należy się jednak spodziewać, że nowe wersje GT i RS i tak będą dysponowały wyższą mocą w stosunku do aut sprzedawanych obecnie, bo tego wymagają klienci.
Z rozmowy dowiadujemy się również, że Porsche 911 GT3 nowej generacji otrzyma wolnossący silnik i manualną skrzynię biegów, jednak na życzenie specjaliści niemieckiej firmy zainstalują przekładnię PDK.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?