Powrót Toyoty Motorsport do rajdów WRC

(ip)
Toyota Yaris WRC / Fot. Toyota
Toyota Yaris WRC / Fot. Toyota
W 2017 roku, po 18 latach przerwy Toyota Motorsport GmbH (TMG) wróci do serii FIA World Rally Championship. Zespół wystartuje Yarisem WRC, zaprojektowanym i zbudowanym od podstaw w centrum technicznym TMG w Kolonii.
Toyota Yaris WRC / Fot. Toyota
Toyota Yaris WRC / Fot. Toyota

Informację o powrocie ogłosił prezydent marki Akio Toyoda. Podczas konferencji w Tokio po raz pierwszy zaprezentowano model Yaris WRC. Najbliższe dwa lata TMG spędzi na testowaniu pojazdu. Przypomnijmy, że w latach 90. Toyota czterokrotnie wygrywała mistrzostwa świata kierowców oraz trzykrotnie producentów. TMG zakończyło swoją 25-letnią obecność w WRC tytułem mistrza świata w 1999 roku.

Pod maską wyścigowego auta znajduje się turbodoładowany 1.6-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jest on zdolny wygenerować moc 300 KM.

Toyota Yaris WRC / Fot. Toyota
Toyota Yaris WRC / Fot. Toyota

Po oficjalnym ogłoszeniu informacji, która dotąd była pilnie strzeżona, zespół będzie zamierza zatrudnić nowych inżynierów i specjalistów, do pomocy przy projekcie.

W dotychczasowych testach korzystano z umiejętności kilku młodych kierowców. Spośród nich wybrany został 27-letni Francuz Eric Camilli, który jako pierwszy weźmie udział w specjalnym programie szkolenia kierowców juniorów. Celem programu jest umożliwienie młodym sportowcom osiągnięcie najwyższej formy i zdobycie najważniejszych trofeów.

Kolejne próby będą dokonywane na europejskich drogach o różnych nawierzchniach. Wszystko po to, by Toyota jak najlepiej przygotowała się do powrotu do WRC.

 

Dane techniczne Toyoty Yaris WRC:

Nadwozie
Typstalowe
Hamulcetarczowe o średnicy 300 mm
(specyfikacja asfaltowa) lub
355 mm (spec. szutrowa)
Rozmiar kół7 x 15'' na asfalcie
8 x 18'' na szutrze
OponyMichelin
Wymiary
nadwozia
długość: 3910 mm
szerokość: 1820 mm

 

Silnik
Pojemność1.6 l
Typczterocylindrowy rzędowy
Bezpośredni
wtrysk paliwa
ciśnienie do 200 bar
Paliwobenzyna
Maksymalne ciśnienie
dołdowania
2,5 bara
Moc300 KM przy 6000 obr./min
Moment obrotowy420 Nm
Maks. prędkość
obrotowa
8 500 obr./min
Skrzynia biegówsześciostopniowa sekwencyjna
SprzęgłoZF Sachs
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty