Poznań: Przebudowa Dąbrowskiego - będzie mniej przystanków i przejść

Marcin Idczak
Fot. Paweł Miecznik
Fot. Paweł Miecznik
Około 20 milionów złotych ma kosztować przebudowa ulicy Dąbrowskiego na odcinku pomiędzy Botaniczną a Przybyszewskiego.
Fot. Paweł Miecznik
Fot. Paweł Miecznik

Jeszcze wiosną ma rozpocząć się przebudowa pierwszego fragmentu ul. Dąbrowskiego.  – Prace będą prowadzone na odcinku pomiędzy Botaniczną a Przybyszewskiego i na przylegającej do skrzyżowania części tej ostatniej ulicy – zapowiada Kazimierz Skałecki, wiceprezes Poznańskich Inwestycji Miejskich.

Koszt modernizacji wyliczono na około 20 milionów złotych. Przed tygodniem otwarto koperty w przetargu. Trwa weryfikacja złożonych ofert. Wiadomo, że najtańszą złożyła firma z Hiszpanii – 19 milionów złotych. Jednak nie wiadomo, czy to ona będzie wykonawcą przebudowy. Poznańskie Inwestycje Miejskie liczą się z tym, że przegrani w postępowaniu złożą odwołania. Dlatego nie chcą podać konkretnej daty rozpoczęcia modernizacji.Drogowcy chcą zmienić układ komunikacyjny. Nie wszyscy znający się na rozwiązaniach w ruchu tramwajowym i autobusowym się z tym zgadzają.

Fot. Paweł Miecznik
Fot. Paweł Miecznik

– Projekt został tak przygotowany, że komunikacja miejska będzie musiała być ściśle powiązana z powstającym system ITS (inteligentne sterowanie ruchem – przyp. red.) – mówi Michał Beim, specjalista od transportu publicznego z Instytutu Sobieskiego.

Od razu zaznacza, że najbardziej niepokoi go to, czy zmniejszenie liczby przystanków na ulicy Dąbrowskiego przed skrzyżowaniem z Przybyszewskiego i Żeromskiego o jeden i stworzenie wspólnego dla linii 2, 7, 17, 18, 82, 91, 95 wystarczy do obsługi dzisiejszych i przyszłych natężeń ruchu komunikacji publicznej.Jednocześnie będzie więcej pasów do skrętu dla kierowców, którzy od strony Ogrodów mają jechać w lewo w Żeromskiego. To według Michała Beima może powodować, że autobusy i tramwaje nie będą mieściły się na wysepce i zaczną blokować przejazd także samochodom.

Według drogowców nowe rozwiązanie spowoduje, że będzie można zmienić cykle świateł, a tym samym zwiększy się przepustowość. Dzięki temu nie grożą zatory na i przed przystankiem. Dodatkowo nad całością ma czuwać wspomniany system ITS.

Fot. Paweł Miecznik
Fot. Paweł Miecznik

– Niestety, jeśli nie będzie on działał należycie lub co gorsza - zdarzy się awaria to może pasażerowie autobusów i tramwajów będą mieli duży z problem z pokonaniem skrzyżowania – stwierdza Michał Beim.

Dodatkowo zlikwidowane ma zostać przejście dla pieszych, które znajduje się w okolicach ul. Szamotulskiej. – Z uwagi na zbyt bliski termin rozpoczęcia prac, nie uda się nam już wpłynąć na to, by ponownie przeanalizować warianty stworzenia przystanków. Jednak będziemy apelowali o zachowanie przejścia – dodaje Michał Beim.

                                                                           Źródło: Głos Wielkopolski

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty