Często usterki na peryferiach pojazdu prowadzą do nierównomiernego zużycia tarcz, które prowadzą do tak zwanego bicia kierownicy. Dlatego, przygotowaliśmy 8 wskazówek, których zastosowanie sprawi, że hamulce w samochodzie będą zawsze działały prawidłowo, a problem bicia nie wystąpi.
Wskazówka 1. Koło/Opony
- Idealnie wyważone
- Żadnego bicia bocznego lub w górę
- Felgi - prawidłowa praca
- Mocować tylko zgodnie z przewidzianym momentem mocującym (na krzyż)
Wskazówka 2. Zacisk
- Dobry stan ogólny
- Nieuszkodzone osłonki
- Tłoczki -swoboda poruszania
- Elementy prowadzące OK
- Nowe klocki - swobodne przesuwanie w zacisku
Wskazówka 3. Klocki
- Stosować tylko oryginalne klocki ATE lub inne spełniające wymogi producenta
- Dokładnie dopasować rodzaj klocka
- Pierwsze 200 km - bez gwałtownego hamowania i przeciążania klocków hamulcowych
Wskazówka 4. Tarcze hamulcowe
- Wymiana tylko osiowo (z jednego opakowania)
- Dokładnie usunąć powłokę antykorozyjną właściwym środkiem
- Powierzchnia mocowania (centrowania) musi być czysta i bez uszkodzeń
- Przy tarczach wentylowanych: zwrócić uwagę na kierunek obrotu; klamry wyważające nie usuwać!
- Czysto wycentrować i zgodnie z przypisanym momentem mocującym, we właściwej kolejności przykręcić.
- Wskazówki producenta: głównie na krzyż, Jednakże wiadomo z praktyki: często dwustopniowo zgodnie ruchem wskazówek zegara.
- Wraz z tarczami hamulcowymi, zamontować nowe oryginalne klocki ATE, lub inne spełniające wymogi producenta. W przypadku problematycznych pojazdów, przymocować tarczę zgodnie momentem mocującym
- Sprawdzić miernikiem zegarowym w odległości 10 mm od brzegu tarczy bicie boczne.
- Przy podwyższonym biciu bocznym - o ile jest to możliwe.
Wskazówka 5. Piasta koła
- Dokładnie oczyścić miejsce mocowania, musi być metalicznie czyste
- Nie nakładać żadnych past (np. pasty miedzianej)
- Nie może być śladu rdzy lub brudu.
- Miejsce mocowania nie może być skrzywione lub uszkodzone.
- Sprawdzić ew. skrzywienie miejsca mocowania. UWAGA! Skrzywienie piast prowadzi w efekcie do podwójnie dużego bicia bocznego tarcz.
- Podczas montażu tarcz, dochować momentu mocowania oraz właściwej kolejności (na krzyż).
- Sprawdzić ew. wybicie poduszek (silentblok)
- Sprawdzić ew. wybicie poduszek stabilizatora.
- Również amortyzator musi być sprawny i bez usterek.
- Parametry nastawienia osi przedniej muszą spełniać wymogi producenta pojazdu.
Wskazówka 6. Zawieszenie kół
- Sprawdzić ew. wybicie poduszek (silentblok)
- Ewentualnie wymienić na twardsze
- Sprawdzić ew. wybicie poduszek stabilizatora.
- Również amortyzator musi być sprawny i bez usterek.
- Parametry nastawienia osi przedniej muszą spełniać wymogi producenta pojazdu.
Wskazówka 7. Łożyska koła
- Sprawdzić zużycie i ewentualne uszkodzenia
- Nastawić zgodnie z zaleceniami i zabezpieczyć.
Wskazówka 7. Elementy zawieszenia
- Sprawdzić zużycie i ewentualne uszkodzenia
- Nastawić zgodnie z zaleceniami i zabezpieczyć.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?