Przed zmianami, które weszły w życie w 2013 roku, za pierwszym podejściem testy zaliczało nawet 80% kandydatów na kierowców. Wtedy jednak beza pytań liczyła ok. 300 pozycji i była ogólnodostępna. Obecnie jest to 2,6 tys. pytań, które od niedawna są jawne. W całym 2013 roku za pierwszym podejściem teorię zdawało 54% osób, a w 2014 roku 46%.
Przypomnijmy, by móc przystąpić do części praktycznej, trzeba najpierw zdać egzamin teoretyczny, który składa się z 32 pytań. Egzaminowany ma 25 minut by odpowiedzieć na wszystkie z nich. Przy każdym pytaniu w teście prawidłowa jest jedna odpowiedź i nie ma możliwości powrotu do wcześniejszego pytania. Suma możliwych do zdobycia punktów wynosi 74, a do zaliczenia egzaminu potrzebnych jest min. 68 pkt. Egzamin teoretyczny jest ważny bezterminowo.
- Częstym błędem, popełnianym przez kandydatów na kierowców, jest uczenie się pytań egzaminacyjnych „na pamięć”. Baza pytań będzie stale rozbudowywana a zatem metoda ta stanie się nieskuteczna - w przypadku, gdy kursant będzie się starał zapamiętać odpowiedzi na pytania, może się to przełożyć na coraz większą liczbę popełnianych błędów. Właściwym rozwiązaniem jest sięganie do przepisów prawa wsparte samodzielnym myśleniem, które w praktyce będzie użyteczne także po samym egzaminie, kiedy młody kierowca będzie zdany tylko na własne umiejętności - zwraca uwagę dr inż. Tomasz Kamiński, kierownik Centrum Telemetyki Instytutu Transportu Samochodowego.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?