Premiera nowego Audi A3 na targach w Genewie

(pp/ip)
Nowe A3, mające swoją premierę podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, jest już trzecią generacją tego pojazdu. Podobnie jak BMW serii 1 i Mercedes Klasy A, będzie stanowiło propozycję z segmentu kompakt premium.
Fot. Audi
Fot. Audi

Sylwetka nowego Audi A3 została nakreślona w zwarty sposób, dzięki czemu jego wymiary pozostały kompaktowe. W porównaniu do poprzedniego modelu, długość (4237 mm) i wysokość (1421 mm) są takie same. Z kolei rozstaw osi zwiększył się o 23 mm, do 2601 mm. Odpowiednio krótszy jest teraz przedni zwis. Szerokość pojazdu zwiększyła się o 12 mm, do 1777 milimetrów.
 
Dominującym elementem przodu jest plastycznie ukształtowana osłona chłodnicy "singleframe" z sześcioma narożnikami, zaś maska silnika jest jej przedłużeniem. Duże wloty powietrza z przodu podkreślają sportowy charakter auta. Reflektory są płaskie i mają charakterystyczną falistą krawędź dolną. Na życzenie klienta, Audi oferuje reflektory ksenon plus.

Fot. Audi
Fot. Audi

Ostro poprowadzona z boku pojazdu linia "tornado" dzieli powierzchnię poniżej okien. Jest to kolejny klasyczny element stylistyki Audi. Dynamiczna linia biegnąca nad progami skierowana jest mocno w górę. Płaskie, wąskie słupki C oraz dach, który w subtelny sposób przechodzi w spojler nadają pojazdowi dynamiczny wygląd.

Stylistyka tylnej części wraz z krawędzią nad dyfuzorem podkreśla szerokość nowego kompaktowego Audi. W opcji z reflektorami ksenonowymi plus, podzielone diodowe światła tylne nawiązują do formy reflektorów przednich. W zależności od silnika, nowe A3 posiada po lewej stronie jedną lub dwie rury wydechowe zintegrowane z dyfuzorem.

Fot. Audi
Fot. Audi

Nowe A3 oferowane jest w 13 kolorach lakieru. Szczególne atrakcyjnie przedstawia się opcjonalny pakiet zewnętrzny "aluminium". Pakiet stylistyczny "S line" jest skierowany do klientów ze sportowymi upodobaniami.

W całym pojeździe wiele elementów podwozia, układu wydechowego i wnętrza straciło na wadze. Audi A3 1.4 TFSI waży zaledwie 1175 kg - o 80 kg mniej niż jego poprzednia wersja i najlepszy wynik wśród kompaktowych samochodów segmentu premium.

Karoseria A3 ma też inne atuty. Jak zapewnia producent, jest wysoce odporna na uderzenia, sztywna i wyciszona. Izolująca dźwięk przednia szyba, należy do wyposażenia standardowego, a wiele innych konstrukcyjnych innowacji zmniejsza szum wewnątrz nowego A3, nawet przy dużych prędkościach.

Fot. Audi
Fot. Audi

Przemyślana aerodynamika, która obejmuje również zabudowę podwozia oraz komorę silnika, przyczyniła się do uzyskania współczynnika oporu powietrza o wartości 0,31.

Jeśli zaś chodzi o wnętrze, zostało ono zaprojektowane zgodnie z pozostałymi pojazdami marki z Inglostadt. Podobnie jak w przypadku większych modeli Audi, linia kokpitu tzw. "wrap-around" ma kształt odwróconego łuku. Płaska i sprawiająca wrażenie cienkiej tablica rozdzielcza, unosi się niejako w powietrzu, na lekko wyglądającej konsoli środkowej skierowanej w stronę kierowcy.

Wnętrze utrzymane jest w spokojnych odcieniach czerni oraz szarego tytanu. Świeżych akcentów nadają odcienie beżu, kasztanowy oraz pomarańczowy. Na życzenie klienta fotele obszyte są różnymi gatunkami skóry lub w opcji skórą Alcantara.

Fot. Audi
Fot. Audi

Bagażnik nowego Audi A3 ma 365 litrów objętości. Po złożeniu tylnych, dzielonych siedzeń, jego objętość rośnie do 1100 litrów. Podłoga bagażnika ma dwa poziomy. Może być płaska lub głęboka. Na życzenie klienta, Audi oferuje także otwór w tylnej kanapie z pokrowcem na narty, dwustronną matę oraz zestaw schowków w bagażniku pojazdu.

We wszystkich wersjach wyposażenia, nowe Audi A3 posiada klimatyzację z manualną regulacją, regulację wysokości przednich foteli, komputer pokładowy z programem wydajnej jazdy oraz pełen pakiet zabezpieczający pasażerów przed skutkami wypadku. Do zestawu siedmiu poduszek powietrznych, należy także poduszka dla kierowcy na wysokości kolan. W wersji Ambition, w wyposażeniu standardowym znajdują się reflektory przeciwmgielne oraz sportowe siedzenia regulowane w wielu płaszczyznach.

Fot. Audi
Fot. Audi

W momencie wprowadzenie na rynek Audi oferuje nowe A3 z jednym silnikiem TDI oraz dwoma TFSI. Trzy czterocylindrowe jednostki zostały skonstruowane od podstaw. Łączą one w sobie takie technologie, jak bezpośredni wtrysk paliwa, turbodoładowanie, innowacyjny układ zarządzania temperaturą oraz system start&stop.

Silnik 1.4 TFSI generuje 122 KM mocy oraz 200 Nm momentu obrotowego, który jest dostępny już od 1500 obr/min. A3 z tym silnikiem, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 203 km/h. Średnie zużycie paliwa to 5,2 litra na 100 km, a emisja CO2 120 gramów na kilometr. Z kolei motor 1.8 TFSI generuje moc 180 KM, zapewniając moment obrotowy na poziomie 250 Nm przy 1250-5000 obr/min. Łączy w sobie bezpośredni wtrysk paliwa z dodatkowym wtryskiem do kolektora ssącego, w zależności

Fot. Audi
Fot. Audi

od wymagań sterując zaworami, poprzez system Audi Valvelift. Wykorzystuje także skomplikowany układ zarządzania temperaturą do szybkiego podgrzewania zimnego silnika. Dzięki niemu, A3 osiąga prędkośc 100 km/h w 7,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 232 km/h. Średnie spalanie kształtuje się na poziomie 5,6 litra na 100 km, a emisja CO2 to 130 g CO2 na kilometr.

Silnik 2.0 TDI dysponuje 143 KM mocy i momentem obrotowym 320 Nm. A3 z tym motorem przyspiesza do 100 km/h w 8,6 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosi 216 km/h. Zadowala się średnio 4,1 litrami paliwa na 100 km, a emisja CO2  jest na poziomie 106 g na km.

Fot. Audi
Fot. Audi

Silniki 1.4 TFSI i 2.0 TDI współpracują z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. W przypadku jednostki 1.8 TFSI zastosowano siedmiostopniową przekładnię S tronic. Wszystkie skrzynie biegów przenoszą siły na przednie koła. Stały napęd na wszystkie koła quattro trafi do sprzedaży w drugiej połowie 2012 roku.

Audi nie ujawniło jeszcze cen nowego A3 w Polsce. Pojazd powinien trafić do sprzedaży w drugim kwartale 2012 roku.

Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty