Premiery Opla w Genewie

(ip)
Adam Rocks Fot: Opel
Adam Rocks Fot: Opel
Podczas tegorocznej edycji Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w dniach 7–17 marca 2013 r. czekają nas aż cztery premiery Opla. Kabriolet Cascada, miejski crossover ADAM ROCKS w wersji koncepcyjnej, rajdowy ADAM R2 w wersji koncepcyjnej oraz Zafira Tourer 1,6 CDTI.
Opel Cascada
Opel Cascada Fot: Opel
Opel Cascada Fot: Opel

Nowy Opel Cascada to czteromiejscowy kabriolet o wydłużonej sylwetce z wysokiej jakości miękkim dachem. Jako jeden z czołowych modeli Opla Cascada wyróżnia się nie tylko gabarytami (długość: prawie 4,7 m), lecz także atrakcyjnym wyglądem oraz ciekawymi rozwiązaniami technologicznymi.

Sztywna konstrukcja nadwozia, zawieszenie przednie z kolumnami HiPerStrut oraz adaptacyjne zawieszenie mechatroniczne FlexiRide zapewniają komfort i dynamikę jazdy. Wszyscy podróżujący mogą poczuć wiatr we włosach, gdyż miękki dach otwiera się po naciśnięciu guzika w ciągu 17 sekund przy prędkości jazdy do 50 km/h. W trakcie postoju dach można otworzyć także za pomocą pilota.

W porównaniu z innymi kabrioletami Cascada jest wyjątkowo ładowna. Pojemność jej bagażnika wynosi do 380 litrów (przy zamkniętym dachu). To dowód na to, że efektowny wygląd nie wyklucza praktyczności. Samochód jest również wyposażony w system FlexFold, który ułatwia składanie tylnych foteli (dzielonych 50:50), powiększając przy tym przestrzeń bagażową. Rozwiązanie to jest niedostępne w kabrioletach z twardym dachem.

Specjalne elementy wyposażenia, takie jak automatyczne podajniki pasów bezpieczeństwa, skórzana tapicerka Nappa, wentylowane fotele o ergonomicznym kształcie, a także szeroka gama rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa sprawiają, że Cascada to samochód wygodny, przyjemny i bezpieczny podczas prowadzenia. Ceny modeli standardowych są wyjątkowo atrakcyjne i zaczynają się już od 25 945 euro (rekomendowana cena detaliczna z VAT w Niemczech). Nowa Cascada będzie dostępna w salonach od kwietnia.

Adam Rocks

Adam Rocks Fot: Opel
Adam Rocks Fot: Opel

Adam to samochód miejski Opla w segmencie A. Podczas genewskiego Salonu zobaczymy najnowszą koncepcję samochodu miejskiego typu mini crossover nazwanego Adam Rocks. Ten trzydrzwiowy model o długości 3,7 m, zdecydowanych proporcjach, śmiałej stylistyce i otwieranym dachu może zainicjować powstanie nowego segmentu rynkowego.

Adam Rocks stworzono dla osób poszukujących wolności z dala od „utartych szlaków”, poza miejskim krajobrazem. Model ten, zainspirowany entuzjastami dyscypliny parkour, posiada wyższe i szersze koła oraz bardziej muskularny i kompaktowy wygląd. Jego zdecydowany charakter uwydatniają reflektory wykonane w technologii LED oraz wyrazista przednia krata wlotu powietrza. Kierunkowskazy w kształcie bumerangu nadają stylistyce Adam Rocks jeszcze więcej indywidualności, podobnie jak ciekawie zaprojektowane nakładki na dużych, 18-calowych felgach.

Atmosferę wolności osobistej modelu Adam Rocks dodatkowo podkreśla jego stylizacja na kabriolet. Pozwalający cieszyć się widokiem nieba zwijany dach na całej szerokości i długości (aż do tylnych słupków) wykonany jest z materiału. Jedna z jego atrakcyjniejszych cech to „inteligencja”: specjalna aplikacja pogodowa zintegrowana z multimedialnym systemem IntellLink informuje o nadchodzącym froncie atmosferycznym — na kolorowym wyświetlaczu pojawia się stosowny komunikat, dzięki czemu dach zamyka się automatycznie.

Adam Rally R2

Opel powrócił do sportu motorowego w listopadzie 2012 roku, dzięki Modelowi Adam „Cup”. Międzynarodowy Salon

Adam Rally R2 Fot: Opel
Adam Rally R2 Fot: Opel

Samochodowy w Genewie to okazja do zaprezentowania kolejnego osiągnięcia firmy — nowej studyjnej wersji powstałej na bazie niedawno wprowadzonego na rynek miejskiego modelu Adam skonstruowanego z uwzględnieniem przepisów FIAdotyczących samochodów klasyR2.

Specjalne elementy nadwozia m.in. spoilery na dachu i tylnej klapie, pochodzące z linii produktowej OPC, oraz przednie i tylne osłony podwozia podkreślają całkowicie sportowy i wyczynowy charakter tego samochodu.

Adam R2 napędzany jest silnikiem ECOTEC 16V o pojemności 1,6 litra ze zmiennymi fazami wałka rozrządu o mocy około 136 kW/185 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym około 190 Nm. Regulowane zawieszenie, z możliwością ustawienia trybu do jazdy po nawierzchni asfaltowej lub szutrowej, gwarantuje maksymalną przyczepność i dynamikę prowadzenia. Układ hamulcowy z hydraulicznym hamulcem ręcznym typu „fly-off”, czterotłoczkowymi zaciskami Brembo oraz regulacją ciśnienia osi tylnej zapewnia wyjątkową skuteczność hamowania.

Wnętrze R2 ma wszystkie cechy profesjonalnego samochodu rajdowego. Jego wyposażenie obejmuje całą gamę zintegrowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa: fotele sportowe SPARCO Competition kompatybilne z systemem bezpieczeństwa kierowcy HANS; kabinę z ciekłokrystalicznym sygnalizatorem zmiany biegów, lampką kontrolną i komputerem pokładowym MONIT; centralny panel sterowania; lampkę do czytania map oraz system gaśniczy. Po uzyskaniu homologacji Adam R2 będzie najwyższej klasy samochodem rajdowym przeznaczonym dla sportowców amatorów uczestniczących w międzynarodowych zawodach rozgrywanych w całej Europie.

Nowy Opel Zafira Tourer 1,6 CDTI

Opel Zafira Tourer Fot: Opel
Opel Zafira Tourer Fot: Opel

CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra to całkowicie nowy i najbardziej ekologiczny silnik w historii firmy, który zadebiutuje w Genewie w modelu Zafira Tourer. Zastosowanie technologii „BlueInjection” SCR (selektywna redukcja katalityczna) sprawiło, że CDTI ECOTEC 1,6 jest pierwszym, czterocylindrowym silnikiem Opla nowej generacji spełniającym przyszłe wymagania emisyjne Euro 6.

Maksymalna moc oraz moment obrotowy silnika CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra w nowej Zafirze Tourer wynoszą odpowiednio 100 kW/136 KM oraz 320 Nm przy wyjątkowo oszczędnym zużyciu paliwa w cyklu mieszanym (zaledwie 4,1 litra/100 km) oraz niskim poziomie emisji (109 g/km CO2).

Żaden z dostępnych na rynku kompaktowych vanów nie łączy tak imponujących osiągów (maksymalna prędkość 193 km/h) z tak niewielkim zużyciem paliwa. Najnowszy silnik Opla wyróżnia się w swojej klasie dzięki optymalnej korelacji wysokiej mocy i momentu obrotowego, a także dzięki redukcji poziomu hałasu i wibracji oraz wyższej kulturze pracy. Nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra wraz z jego innowacyjnym układem regulacji jest autorskim projektem Opla stworzonym przez globalny zespół inżynierów pracujących w Turynie, Rüsselsheim i w Stanach Zjednoczonych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty