Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przykry zapach klimatyzacji

Maciej Fabijański
Fot: Hella
Fot: Hella
Z biegiem czasu po włączeniu układu klimatyzacji do wnętrza pojazdu oprócz orzeźwiającego chłodu może przedostawać się również nieprzyjemna woń.

To skutek wytworzenia się pleśni i bakterii wokół odpływu  skroplin z parownika. Skraplanie pary wodnej na zewnętrznych

Fot: Hella
Fot: Hella

powierzchniach parownika jest zjawiskiem zupełnie normalnym. W upalne dni pod samochodem potrafi powstać  z tego powodu całkiem spora kałuża wody i nie jest to nic niepokojącego. Częściowe lub całkowite zatkanie rurki odprowadzającej na zewnątrz skropliny spowoduje, że zaczną się one osadzać na obudowie parownika. To z kolei zmniejszy zdolność układu do usuwania wilgoci z powietrza i będzie sprzyjać  rozwojowi różnych form drobnoustrojowych, których obecność wkrótce zarejestrują zmysły powonienia pasażerów. Innym objawem świadczącym o tym, że skropliny nie mogą wydostać się na zewnątrz będzie zaparowywanie wewnętrznych powierzchni szyb podczas pracy klimatyzacji.
              
Przykry zapach klimatyzacji można usunąć za pomocą przeznaczonych do celu środków chemicznych. Wtryskuje się je na przykład do wnętrza przewodów nawiewowych lub rozpyla we wnętrzu podczas pracy klimatyzacji. Należy jednocześnie okresowo sprawdzać i w razie potrzeby udrażniać rurkę odprowadzającą skropliny z parownika. W ten sposób wilgoć nie będzie mogła gromadzić się w okolicy parownika co utrudni rozwój pleśni i bakterii.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty