Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PSA chce podawać rzeczywiste spalanie

(kr)
Fot. Peugeot
Fot. Peugeot
Eksperci nie mają wątpliwości, że skandal z udziałem Volkswagena, który zaniżał wyniki emisji spalin w swoich autach, może rozprzestrzenić się na resztę rynku samochodowego. Niektórzy specjaliści uważają, że proceder ten był i jest realizowany na o wiele większą skalę, niż można się spodziewać.
Fot. Peugeot
Fot. Peugeot

Weźmy choćby dane dotyczące spalania, prezentowane w katalogach. W wielu przypadkach w trakcie jazdy osiągnięcie wartości podawanych przez producenta jest bardzo trudne, czasem nawet niemożliwe. Zdarzają się auta, które - użytkowane w normalny sposób - zużywają prawie dwa razy więcej paliwa, niż to wynika z zapewnień marki.

O tym się mówi: "Łysy z UEFA" będzie prezydentem FIFA?!

Producenci od dawna twierdzą rzecz jasna, że chcieliby ujednolicenia kryteriów pomiaru. Same testy powinny być przeprowadzane w bardziej realistycznych warunkach - argumentują. Są to niestety najczęściej tylko slogany, ponieważ efektów takich oświadczeń nie widać.

Z tego trendu chce wyłamać się koncern PSA, który od 2016 roku planuje podawać realne wartości spalania oraz emisji spalin w swoich samochodach. Auta PSA będą testowane w rzeczywistych warunkach, w normalnym ruchu, dzięki czemu katalogowa wartość spalania będzie bardzo zbliżona do rzeczywistej.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty