Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rajd Polski 2015. Sebastien Ogier triumfuje, Robert Kubica ósmy [video]

Tomasz Szmandra / video: TVN/x-news
Sébastien Ogier  i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC)
Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC)
Podobnie jak przed rokiem, Sebastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagena Polo R WRC) wygrali Rajd Polski - siódmą rundę mistrzostwach świata. Robert Kubica i Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) po przebiciu opony na ostatnim odcinku, zajęli ósmą lokatę.
Sébastien Ogier  i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC)
Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC)

Wielka szkoda, bo polska załoga podczas całego rajdu zaprezentowała się z bardzo dobrej strony. Na większości oesów Kubica utrzymywał równe tempo, notując czasy w czołówce, a przy tym unikając poważniejszych przygód na trasie. Przed ostatnim, 19. odcinkiem były kierowca F1 zajmował siódmą lokatę, a do szóstego w klasyfikacji Thierry Neuville’a  z zespołu Hyundaia, tracił niewiele ponad 14 sekund. Stało się jasne, że następnego dnia, podczas kończących rajd dwóch odcinków w Baranowie, krakowianin będzie się starał wyprzedzić belgijskiego kierowcę. Niestety, przebita opona pokrzyżowała te plany, a na dodatek oznaczała spadek na ósmą pozycję w klasyfikacji generalnej.  „Na naszej linii przejazdu był kamień i złapałem kapcia. To trochę rozczarowujące stracić jedną pozycję na ostatnim oesie, ale jechało mi się bardzo dobrze i mam coraz większe zaufanie do siebie. To był dla nas dobry weekend, tylko ostatni odcinek okazał się pechowy. Staraliśmy się obronić siódme miejsce, ale się nie udało. Jeżeli jednak utrzymamy takie tempo podczas kolejnego rajdu w Sébastien Ogier  i Julien Ingrassia oraz Andreas Mikkelsen i Ole Flene Finlandii, będzie dobrze.”- podsumował Kubica.

Cała impreza przebiegała pod znakiem upalnej pogody i dominacji zespołu Volkswagena, którego załogi omal nie zajęły trzech czołowych miejsc. Od pierwszego odcinka specjalnego ton rywalizacji nadawał Sebastien Ogier, który łącznie wygrał 8 prób na mazurskich trasach oraz jego kolega z niemieckiego teamu  Andreas Mikkelsen, najszybszy na dwóch oesach. Na początku rajdu usiłował z nimi rywalizować Estończyk Ott Tänak (Ford Fiesta RS WRC), który dość nieoczekiwanie triumfował na 6. odcinkach specjalnych.

Po drugim etapie rajdu Ogier  zaledwie o 5,6 sekundy wyprzedzał Mikkelsena , a trzeci Tänak tracił do lidera ponad 17 sekund. Podobnie jak w czwartek i piątek, również sobotni etap zakończył przejazd superoesu w Mikołajkach gdzie po raz kolejny nasz

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

ybszy był Ogier. Dwukrotny mistrz świata nie dał szans rywalom także podczas finałowych, niedzielnych odcinków w Baranowie, z których drugi - tzw. Power Stage - był premiowany bonusowymi punktami dla najszybszych trzech zawodników.  „Andreas mocno mnie naciskał, więc musiałem dać z siebie absolutnie wszystko. Już na zapoznaniu z trasą wiedzieliśmy, że drogi tutaj są niesamowicie szybkie, a w czasie rajdu okazało się, że są jeszcze szybsze. Czuliśmy się jednak świetnie na tych odcinkach, a moi przyjaciele mówili mi, że byliśmy nawet szybsi od helikoptera telewizji przekazującej relację z rajdu! – powiedział  Sebastien Ogier.gena Jari-Matti Latvalą. Po przedostatnim odcinku rajdu Fin tracił zaledwie 1,1 sekundy do Estończyka, ale podobnie jak w przypadku Kubicy,  rywalizacja rozstrzygnęła się w dramatycznych okolicznościach podczas finałowej próby. Latvala postawił wszystko na jedna kartę, ale wypadł z trasy i uderzył w drzewo. Na szczęście, mimo uszkodzenia chłodnicy i 4-minutowego spóźnienia udało mu się dotrzeć do mety.

W klasyfikacji WRC 2 triumfował zespół Skody, korzystający z nowe Fabii R5. Fin Esapekka Lappi wyprzedził Pontusa Tidemanda o 56,1 sekundy. Krzysztof Hołowczyc (Ford Fiesta R5) zajął 10. miejsce w tej kategorii i 24. w „generalce”,  tuż za Maciejem Oleksowiczem.

Klasyfikacja generalna LOTOS 72. Rajdu Polski:
1. Sébastien Ogier (FRA)/Julien Ingrassia (FRA) Volkswagen Polo R WRC 2.26:11.5     
2. Andreas Mikkelsen (NOR)/Ole Flene (NOR) Volkswagen Polo R WRC + 11.9
3. Ott Tänak (EST)/Raigo Molder (EST) Ford Fiesta RS WRC + 23.0
4. Jari-Matti Latvala (FIN)/Miikka Anttila (FIN) Volkswagen Polo R WRC + 44.7    
5. Hayden Paddon (NZ)/John Kennard (NZ) Hyundai i20 WRC + 1:14.6
6. Thierry Neuville (BEL)/Nicolas Gilsoul (BEL) Hyundai i20 WRC + 1:44.5 
7. Kris Meeke (GB)/Paul Nagle (IRL) Citroën DS3 WRC + 1.57.7
8. Robert Kubica (POL)/Maciej Szczepaniak (POL) Ford Fiesta RS WRC + 2:08.3
9. Mads Østberg (N)/Jonas Andersson (S) Citroën DS3 WRC + 2:18.2
10. Dani Sordo (E)/Marc Marti (E) Hyundai i20 WRC + 2:48.4

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty