Ranking najlepszych stacji benzynowych w Polsce i Europie

Wiadomości / Raporty

Autor: (ip)

Liczba odwiedzin: 13710

Po badaniu w salonach i warsztatach samochodowych, przyszedł czas na pomiar jakości obsługi polskich i zagranicznych stacji benzynowych. Pod lupą International Service Check znalazło się 31 sieci paliwowych zlokalizowanych w dziewięciu krajach Europy. Wśród nich najlepsze okazały się rumuńskie i słowackie, wśród Fot. Lotos poszczególnych oddziałów - polski Lotos w Bydgoszczy, który znalazł się na pierwszym miejscu wśród wszystkich objętych badaniem.

CZYTAJ TAKŻE

Lotos Optima - tańsze stacje benzynowe

Dobra jakość paliw na śląskich stacjach


Badanie rozpoczęło się już w październiku 2010 roku w Rumunii. W czerwcu br. projekt uzupełniono o kolejne wyniki uzyskane w innych krajach europejskich. W rezultacie badaniem objęto 9 krajów, 31 sieci paliwowych oraz 52 oddziały sieci (8 sieci w więcej niż jednym kraju), co w sumie dało 208 wizyt.

W każdym kraju pod uwagę wzięto po 4 placówki wybranych do badania sieci. Zostały one każdorazowo odwiedzone przez innego klienta testowego.

W Polsce przeprowadzono 32 badania na stacjach należących do 8 sieci: Bliska, BP, Huzar, Lotos, Lukoil, Moya, Orlen i Statoil;
W Bułgarii zlecono 20 wizyt na stacjach: EKO, Lukoil, OMV, Petrol, Rompetrol;
W Czechach wykonano 40 badań w 10 sieciach: Agip, EuroOil, KM-Prona, Kontakt, Lukoil, OMV, Pap Oil, RoBiN OIL, Slovnaft, Tank ONO;
W Estonii pod uwagę wzięto 3 sieci (9 wizyt): Lukoil, Olerex, Statoil;
Na Litwie klienci testowi odwiedzili 20 stacji należących do 5 sieci: Baltic Petroleum, EMSI, Lukoil, Orlen, Statoil;
Na Łotwie przeprowadzono 20 badań w sieciach: Dinaz, Lukoil, Statoil, Viada, Virši-A;
W Rumunii przebadano 24 stacje – 6 sieci: ENI, Lukoil, MOL, OMV, Petrom, Rompetrol;
Na Słowacji zbadano 4 sieci (16 wizyt): Agip, Lukoil, OMV, Slovnaft;
Na Węgrzech (20 badań) wybrano 5 sieci: Agip, AVIA, Lukoil, MOL, OMV.

Badania trwały od 4 do 17 czerwca 2011 roku (w Rumunii od 19 października do 14 listopada 2010).

Zadanie klientów testowych polegało na odwiedzeniu wskazanej stacji benzynowej i zatankowaniu dowolnej ilości paliwa. Podczas wizyty badający poddawali ocenie wygląd zewnętrzny i wewnętrzny stacji (w tym toalety), sprawdzali czystość, dostępność akcesoriów, prezentację dostępnego towaru (ceny, wygląd, daty ważności), wygląd i zachowanie personelu oraz przede wszystkim to, co w badaniu najistotniejsze - jakość obsługi.

W czasie badania klienci sprawdzali, czy pracownicy pytali o kartę klienta i czy proponowali przystąpienie do programu lojalnościowego (o ile stacja taki program prowadziła), czy spontanicznie informowali o aktualnych promocjach albo próbowali dokonać sprzedaży dodatkowej.

Najlepsze wyniki wśród badanych krajów (wszystkie sieci) osiągnęły:

1.Rumunia – 77,9%
Słowacja – 77,9%
2.Bułgaria – 75,5%
3.Węgry - 74,3%

Najlepsze wyniki spośród wszystkich badanych sieci osiągnęły:

1.OMV Węgry – 90,7%
2.Lukoil Słowacja – 88%
3.MOL Węgry – 87,6%

A w Polsce…

1.Statoil Polska – 83%
2.Lukoil Polska – 77,9%
3.Lotos Polska – 74,9%

W Polsce najlepszymi stacjami okazały się okazały się:

1. Lotos, Bydgoszcz - Wojska Polskiego 1– 100% (1 miejsce z 208)
2. Statoil, Wrocław - ul. Dmowskiego 5 – 92,1% (17 miejsce z 208)
3. Statoil, Zabrze - ul. Wolności 484 – 90,5% (22 miejsce z 208)

Co podobało się klientom najbardziej

Czechy: - Wizytę oceniam pozytywnie, głównie za sprawą pracowników. Sama stacja jest czysta, a sklep dobrze zaopatrzony.

Estonia: - Podsumowując, mogę powiedzieć, że jestem zadowolona z wizyty, wszystko było czyste i schludne, ceny benzyny dobrze widoczne. Obsługa miła i sympatyczna. Na pewno wrócę tam ponownie, by zatankować.

Łotwa: - Podsumowując - wizyta była udana i przyjemna. Ponieważ po raz pierwszy kupowałem na stacji tej sieci, miło było poznać zasady ich programu lojalnościowego, jak również personel, który był wyszkolony, pracował szybko i sprawnie.

Polska: - Ogólnie z wizyty jestem zadowolony, pracownica obsługująca mnie była miła uprzejma i pomocna, sprawiała wrażenie chętnej do pomocy. Na stacji panował porządek, a wszystkie urządzenia, z którymi miałem kontakt były czyste i sprawne.

Co podobało się najmniej?

Czechy: - Po wizycie nie czuję się zachęcona do powrotu na tę stację. Na stacji brakuje podstawowych akcesoriów, obsługa jest nieprzyjemna, używa niecenzuralnych słów, a toaleta jest płatna.

Rumunia: - Nie jestem zadowolony z wizyty i nie polecę tej stacji, głównie ze względu na brudną i niewyposażoną toaletę, ale również słabo przygotowanych do obsługi, mało aktywnych i przyjaznych pracowników.

Węgry: - Wizyta była krótka, ale niesatysfakcjonująca. Pracownica była znudzona i odpowiadała na moje pytania z przymusu.

Fot. Archiwum Polskapresse CZYTAJ TAKŻE

Pożar stacji benzynowej w Nowym Dworze Gdańskim

Puszczykowo: 10 tysięcy mieszkańców i ani jednej stacji benzynowej


Estonia: - Nie jestem zadowolony z obsługi na wizytowanej stacji. Obsługa była mało przyjemna i negatywnie nastawiona do klienta.

Polska: - Nie jestem zadowolony z wizyty. Jedyną pozytywna rzeczą z dzisiejszego badania był fakt, że w miarę szybko udało mi się zapłacić za zatankowaną benzynę. Jednak więcej było minusów, począwszy od czasu jaki trzeba czekać, aby móc w ogóle rozpocząć tankowanie, skończywszy na zbyt małej ilości pracowników obsługi.

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Komentarze

    • agbaro
    • Dla mnie pozycję stacji paliw wyznacza jakość paliwa i czystość toalet. Wiem czego potrzebuję i oczekuję fachowej obsługi. Nagabywanie o karty klienta, programy i promocje zwyczajnie mnie irytuje. Nie znoszę hotdogów na Orlenach. Bywa, że trzech głodomorów potrafi przez 15 minut postawić stację dęba, bo trzeba dla nich ekstra szykować posiłek. Jeśli dla sieci Orlen ważniejszy jest zysk z kilku bułek od mojego rachunku za 70l ON to jadę dalej. Powinni w badaniach wziąć jeszcze pod uwagę długość czekania na obsługę do tankowania LPG. Nie wiem też dlaczego LPG w Polsce nie jest samoobsługowe.
    • Robbi
    • "Nie znoszę hotdogów na Orlenach. Bywa, że trzech głodomorów potrafi przez 15 minut postawić stację dęba, bo trzeba dla nich ekstra szykować posiłek. Jeśli dla sieci Orlen ważniejszy jest zysk z kilku bułek od mojego rachunku za 70l ON to jadę dalej" - co za bzdury piszesz.Jedzenie na stacja to normalka na świecie i dobrze że tak jest. Na BP czy Statolilu tez sprzedaja hotdogi i także trzeba czekać. Na dodatek na BP ok 12 w nocy trawa przekazanie kasy i robią sobie pauze oklo 0,5 godziny.
    • agbaro
    • Owszem, jedzenie na stacjach to normalka. Możemy sobie kupić przy kasie kanapkę, czy inny gotowy produkt ale nie ma mowy o szykowaniu dania przy kasie paliwowej nad gazetami, pomiędzy wódką, a olejem silnikowym przez osobę kasującą za paliwo. Niezbyt mi się podoba jak obsługa przelicza pieniądze, drukuje faktury, co jakiś czas leci tankować LPG i potem babra się w jedzeniu. Napisz mi gdzie takie coś widziałeś na świecie bo jestem ciekawy. Z tego co ja widziałem to przeważnie jest drugie pomieszczenie na konsumpcje lub przynajmniej wyznaczona strefa.
    • piotrzieba1
    • Zupełnie się zgadzam z Agbaro, a Robbi chyba rzadko jeździ za granicę. Owszem, tam można kupić posiłek, ale zajmują się tym zupełnie inne osoby, a kiedy chcę zapłącić za paliwo, to dzieje się to wszystko ekspresowo. W niektórych krajach, to często nawet nie zdążę wysiąść a już jestem obsługiwany. Nie ulega jednak wątpliwości, że nasze stacje są łądne i czyste na głównych trasach. Z takimi lokalnymi to już trochę gorzej...
    • Komentarz usunięty
    • Komentarz usunięty
    • thom (gość)
    • Wolna obsługa jest na BP, okropnie brudne są też na BP stanowiska tankowania, kilka razy potem miałem tłuste i śliskie od podeszwy butów pedały - co nie było zbytnio bezpieczne w dodatku przy włączonym nawiewie na nogi można było nieźle czuć smród benzyny/ON. Wiem że fast foody dają nieźle popalić na Orlenach, BP i Statoilach - tworzą się kolejki. Ale z WC jest coraz lepiej w PL. Ogólnie problem jest z kosztami zatrudnienia i marną kasą za pracę ich pracowników na zmiany 24/24h. Dlatego problem szybko nie minie. Najgorzej byłoby jeśli pracownik LPG idzie najpierw na zewnątrz tankować a potem wydaje posiłki. Ciekawe czy te sieci stacji benz. mają w ogóle wdrożony HACCP? W PL LPG nie może być samoobsługowy, dlatego Nestle na tym traci sporo jako niszowy pod kątem obsługi konkurent dla innych.
    • pyśka (gość)
    • jak dla mnie najgorszą stacją jest LOTOS OPTIMA w Kędzierzynie Koźlu.Byłam tam przejazdem. Pierwszy raz na stacji czułam się jak intruz. Najpierw nie mogłam się doprosić o zatankowanie, później czekałam przy kasie ponieważ sprzedawcy byli zajęci rozmową między sobą i opowiadaniem sobie o sobotniej imprezie na, którą się wybierają.
    • Komentarz usunięty
    • Komentarz usunięty
    • Komentarz usunięty
    • Krzych (gość)
    • To chyba jakiś żart, niejednokrotnie tankuję na Optimie w Koźlu i takiej atmosfery na stacji życzę wszystkim klientom....rzeczywiście nie ma tam podjazdowych ale na Optimach to normalne...trzeba tankować samenu ..ale ceny mają ok
    • Krzysztof (gość)
    • no to co że ceny są ok jak robią łaskę ,że kogoś obsłużą. Na wypisanie faktury czekałem 10 minut. To już wole Olen chociaż tez im się nie spieszy . Atmosfera na Lotosie ? Chyba wśród pracowników , bo jako klient nie czułem się tam za dobrze.
    • Klient (gość)
    • Dziwicie się dlaczego jest tak rozwinięta gastronomia na stacjach ? Przykład: stacja ze 100 złotych za paliwo ma 3zł na czysto. A z zakupów na sklepie typu chipsy, cola, hot-dog ze 100 złotych stacja ma 30zł. Więc się nie dziwcie. Tyle w temacie. . . .

Dodaj komentarz