Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Raport Dekra 2016. Lista najmniej awaryjnych samochodów

Wojciech Frelichowski
Najmniej awaryjne samochody Przebieg 0 do 50 000 km - samochody małe Toyota Yaris / Fot. Toyota
Najmniej awaryjne samochody Przebieg 0 do 50 000 km - samochody małe Toyota Yaris / Fot. Toyota
Dekra opublikowała raport na temat używanych samochodów 2016. Tym razem sklasyfikowano 474 modele w kilkunastu klasach. Które z aut okazały się najmniej awaryjne?
Jak informuje Dekra, w trakcie przygotowywania raportu eksperci tej organizacji poddają ocenie wyniki około 15 milionów przeglądów okresowych pojazdów
Jak informuje Dekra, w trakcie przygotowywania raportu eksperci tej organizacji poddają ocenie wyniki około 15 milionów przeglądów okresowych pojazdów przeprowadzonych w ciągu dwóch lat. W statystyce ujęte są tylko te usterki, które rzeczywiście mają wpływ na ocenę modeli. Nie są uwzględniane typowe usterki eksploatacyjne, których wystąpienie związane jest z postępowaniem właściciela pojazdu, a nie z funkcjonowaniem danego modelu.

Fot. Archiwum

Jak informuje Dekra, w trakcie przygotowywania raportu eksperci tej organizacji poddają ocenie wyniki około 15 milionów przeglądów okresowych pojazdów przeprowadzonych w ciągu dwóch lat. W statystyce ujęte są tylko te usterki, które rzeczywiście mają wpływ na ocenę modeli. Nie są uwzględniane typowe usterki eksploatacyjne, których wystąpienie związane jest z postępowaniem właściciela pojazdu, a nie z funkcjonowaniem danego modelu.

W najnowszym raporcie ujęto ocenie 474 modeli. Uwzględniane są jedynie dane dotyczące modeli, w przypadku których dla określonych zakresów przebiegu w czasie przeprowadzania analizy przebadano co najmniej tysiąc pojazdów. Wykryte usterki są analizowane według trzech zakresów przebiegu, a nie według okresów przeglądów głównych, ponieważ stan techniczny pojazdu znacznie bardziej zależy od ilości przejechanych kilometrów, niż od wieku. Dekra rozróżnia trzy zakresy przebiegu - od 0 do 50 tys. km, od 50 tys. do 100 tys. km i od 100 tys. do 150 tys. km.

Ocena specjalna służąca za podstawę dla raportu uwzględnia przede wszystkim usterki związane z jakością pojazdu. Analizy wykonywano dla następujących podzespołów: podwozie/układ kierowniczy, silnik/spaliny, karoseria/rama/wnętrze, układ hamulcowy, instalacja elektryczna/elektronika/oświetlenie.

Co roku Dekra przyznaje tytuł "Najlepszy we wszystkich klasach”. Otrzymuje je ten samochód, który uzyska najlepszy wynik, z uwzględnieniem wszystkich klas pojazdów i trzech zakresów przebiegu. W tej kategorii podstawę oceny stanowi długi zakres eksploatacji – od 0 do 150 000 kilometrów. W tym roku tytuł ten przyznano Audi A6 (DMI: 94,4), które wyprzedziło Mercedesa klasy E (93,0) i Audi Q5 (89,0).

W tabelach prezentujemy wyniki modeli najbardziej popularnych klas samochodów. W ocenie poszczególnych badanych podzespołów Dekra podaje, jak dużo usterek stwierdzono na sto sprawdzonych samochodów (w procentach). W nawiasach przy nazwie modelu oznacza rok początku produkcji danego pojazdu.

NAJMNIEJ AWARYJNE SAMOCHODY – DEKRA

Przebieg 0 do 50 000 km

Samochody małe

Model

podwozie (%)

silnik (%)

karoseria (%)

Układ hamulcowy (%)

Instalacja elektryczna/
elektronika (%)

DMI

Toyota Yaris (2011)

0,1

0,3

0,5

1,2

3,3

92,7

Audi A1 (2010)

0,1

0,7

0,5

1,4

3,2

92,4

Suzuki Swift (2010)

0,2

0,6

0,6

1,8

4,6

90

 

Samochody kompaktowe

Model

podwozie (%)

silnik

(%)

karoseria (%)

Układ hamulcowy (%)

Instalacja elektryczna/
elektronika (%)

DMI

Honda Civic (2011)

0,0

0,4

0,3

0,4

2,4

94,8

Hyundai i30 (2011)

0,0

0,3

0,1

1,2

2,7

94,4

BMW serii 1 (2011)

0,1

0,3

0,4

0,8

2,9

94,1

 

Samochody klasy średniej

Model

podwozie (%)

silnik

(%)

karoseria (%)

Układ hamulcowy (%)

Instalacja elektryczna/
elektronika (%)

DMI

Volvo S60/V60 (2010)

0,4

0,3

0,2

0,3

1,3

96,6

Mercedes C (2007)

0,2

0,3

0,2

0,4

2,3

95,1

Audi A4 (2008)

0,1

0,2

0,4

0,3

3,4

94,2

 

Samochody klasy wyższej/luksusowe

Model

podwozie (%)

silnik

(%)

karoseria (%)

Układ hamulcowy (%)

Instalacja elektryczna/
elektronika (%)

DMI

Mercedes CLS (2010)

0,1

0,2

0,1

0,1

0,6

98,3

Mercedes E (2009)

0,1

0,3

0,2

0,5

0,7

97,6

Audi A6 (2010)

0,1

0,2

0,5

0,3

0,8

97,5

 

Samochody sportowe/coupe

Model

podwozie (%)

silnik

(%)

karoseria (%)

Układ hamulcowy (%)

Instalacja elektryczna/
elektronika (%)

DMI

Mercedes SLK (2011)

0,1

0,3

0,0

0,0

0,6

98,3

BMW Z4 (2009)

0,3

1,0

0,3

0,3

1,4

95,6

BMW serii 6 (2011)

0,0

0,4

0,3

0,6

3,5

93,5

 

Samochody terenowe/SUV

Model

podwozie (%)

silnik

(%)

karoseria (%)

Układ hamulcowy (%)

Instalacja elektryczna/
elektronika (%)

DMI

Mercedes M (2011)

0,2

0,5

0,2

0,3

0,2

98,5

Mercedes GLK (2008)

0,0

0,4

0,4

0,2

1,3

96,8

Volvo XC60 (2008)

0,1

0,8

0,2

0,2

1,9

95,9

 

Samochody typu van

Model

podwozie (%)

silnik

(%)

karoseria (%)

Układ hamulcowy (%)

Instalacja elektryczna/
elektronika (%)

DMI

Mercedes B (2011)

0,0

0,1

0,1

0,1

0,8

98,5

Ford C-Max (2010)

0,2

0,5

0,3

0,7

4,5

91,2

Hyundai ix20 (2010)

0,4

0,8

0,3

2,1

4,6

90,3

 

Samochody osobowo-dostawcze

Model

podwozie (%)

silnik

(%)

karoseria (%)

Układ hamulcowy (%)

Instalacja elektryczna/
elektronika (%)

DMI

Opel Combo (2011)

0,7

1,9

1,2

1,4

7,7

84,8

Mercedes Vito/Viano (2003)

0,8

3,0

1,3

3,1

6,5

84,1

Volkswagen Amarok (2010)

0,6

2,3

1,3

1,9

9,0

82,4

 

Przebieg 50 000 do 100 000 km

Samochody małe

Model

podwozie (%)

silnik

(%)

karoseria (%)

Układ hamulcowy (%)

Instalacja elektryczna/
elektronika (%)

DMI

Audi A1 (2010)

0,2

1,5

1,5

2,4

4,6

87,2

Toyota iQ (2008)

0,3

0,5

1,2

6,0

7,2

83,5

Suzuki Swift (2010)

0,4

2,2

1,9

5,1

11,6

78,4

 

Samochody kompaktowe

Model

podwozie (%)

silnik

(%)

karoseria (%)

Układ hamulcowy (%)

Instalacja elektryczna/
elektronika (%)

DMI

BMW serii1 (2011)

0,3

0,8

1,1

2,6

6,5

86,9

Mazda 3 (2009)

0,5

1,3

0,8

3,1

10,1

82,3

Citroen C4 (2010)

0,3

1,8

1,0

7,8

6,8

82,1

 

Samochody klasy średniej

Model

podwozie (%)

silnik

(%)

karoseria (%)

Układ hamulcowy (%)

Instalacja elektryczna/
elektronika (%)

DMI

Volvo S60/V60 (2010)

0,8

0,9

0,4

2,6

2,0

91,5

Audi A5 (2007)

0,7

1,2

1,2

1,7

4,8

88,1

Audi A4 (2008)

0,4

0,6

1,0

1,6

5,9

88,1

 

Samochody klasy wyższej/luksusowe

Model

podwozie (%)

Silnik

(%)

karoseria (%)

Układ hamulcowy (%)

Instalacja elektryczna/
elektronika (%)

DMI

Mercedes CLS (2010)

0,4

0,4

0,6

0,9

1,1

95,7

Mercedes E (2009)

0,4

0,8

0,7

2,2

1,4

93,6

BMW serii 5 (2009)

0,6

1,9

1,2

2,5

4,2

86,8

 

Samochody sportowe/coupe

Model

podwozie (%)

silnik

(%)

karoseria (%)

Układ hamulcowy (%)

Instalacja elektryczna/
elektronika (%)

DMI

BMW Z4 (2009)

1,4

2,5

1,0

1,2

2,8

88,3

Audi TT (2006)

0,8

2,2

1,3

1,9

9,6

81,5

Porsche 911 (2004)

3,3

5,5

0,8

3,7

5,8

79,1

 

Samochody terenowe/SUV

Model

podwozie (%)

silnik

(%)

karoseria (%)

Układ hamulcowy (%)

Instalacja elektryczna/
elektronika (%)

DMI

Mercedes M (2011)

0,1

1,8

0,8

1,0

1,1

94,6

Audi Q5 (2008)

0,3

0,9

0,9

1,2

4,3

90,8

Audi Q3 (2011)

0,2

0,2

1,0

2,7

2,4

90,5

 

Samochody typu van

Model

podwozie (%)

silnik

(%)

karoseria (%)

Układ hamulcowy (%)

Instalacja elektryczna/
elektronika (%)

DMI

Mercedes B (2011)

0,0

0,3

0,3

1,4

1,8

95,7

Opel Meriva (2010)

1,0

3,4

0,8

3,2

7,8

81,5

Ford C-Max (2010)

0,3

1,7

0,9

4,1

8,2

80,8

 

Samochody osobowo-dostawcze

Model

podwozie (%)

silnik

(%)

karoseria (%)

Układ hamulcowy (%)

Instalacja elektryczna/
elektronika (%)

DMI

Volkswagen Amarok (2010)

1,3

1,9

2,3

7,1

14,9

70,5

Mercedes Vito/Viano (2003)

4,0

8,2

2,3

9,2

13,7

65

Fiat Doblo (2010)

4,8

5,8

3,9

7,0

16,9

61,2

 

Przebieg 100 000 do 150 000 km

Samochody małe

Model

podwozie (%)

silnik

(%)

karoseria (%)

Układ hamulcowy (%)

Instalacja elektryczna/
elektronika (%)

DMI

Mazda 2 (2007)

6,7

8,7

1,4

5,0

24,2

57,6

Volkswagen Polo (2009)

4,8

5,2

2,3

16,9

19,5

57,3

Ford Fiesta (2008)

3,8

5,9

3,0

9,1

26,9

54,1

 

Samochody kompaktowe

Model

podwozie (%)

silnik

(%)

karoseria (%)

Układ hamulcowy (%)

Instalacja elektryczna/
elektronika (%)

DMI

Toyota Prius (2003)

2,1

3,7

0,7

10,2

14,5

70,1

Ford Focus (2010)

1,2

4,2

2,7

8,3

13,7

69

Opel Astra (2009)

1,7

3,4

2,1

11,7

13,1

67,6

 

Samochody klasy średniej

Model

podwozie (%)

silnik

(%)

karoseria (%)

Układ hamulcowy (%)

Instalacja elektryczna/
elektronika (%)

DMI

BMW serii 3 (2011)

0,6

2,4

3,2

4,5

6,7

80,3

Audi A5 (2007)

2,3

2,2

1,6

3,1

8,5

79,8

Audi A4 (2008)

1.0

1,5

1,9

3,6

9,8

79,4

 

Samochody klasy wyższej/luksusowe

Model

podwozie (%)

silnik

(%)

karoseria (%)

Układ hamulcowy (%)

Instalacja elektryczna/
elektronika (%)

DMI

Audi A6 (2011)

0,2

1,2

2,3

1,4

2,0

90,9

Mercedes E (2009)

0,6

1,9

1,6

3,6

3,2

87,7

BMW serii 5 (2009)

2,1

2,9

2,5

3,4

5,0

81,3

 

Samochody sportowe/coupe

Model

podwozie (%)

silnik

(%)

karoseria (%)

Układ hamulcowy (%)

Instalacja elektryczna/
elektronika (%)

DMI

Audi TT (2006)

1,4

6,4

1,8

4,8

16,2

68,6

Volkswagen Scirocco (2008)

2,5

4,9

1,9

6,9

19,9

63,5

Volkswagen Eos (2006)

4,3

7,1

1,9

12,7

19,1

57,4

 

Samochody terenowe/SUV

Model

podwozie (%)

silnik

(%)

karoseria (%)

Układ hamulcowy (%)

Instalacja elektryczna/
elektronika (%)

DMI

Audi Q5 (2008)

1,1

2,0

2,8

2,9

6,9

82,1

Volvo XC60 (2008)

1,0

2,8

1,1

3,9

6,7

82

Mercedes GLK (2008)

0,9

3,4

1,8

5,4

6,2

80

 

Samochody typu van

Model

podwozie (%)

silnik

(%)

karoseria (%)

Układ hamulcowy (%)

Instalacja elektryczna/
elektronika (%)

DMI

Volkswagen Sharan (2010)

6,6

1,1

2,5

6,9

9,6

72,5

Renault Scenic (2009)

1,9

4,9

1,5

8,6

14,9

66,5

Toyota Corolla Verso (2004)

0,8

4,7

1,5

8,8

32,8

57

 

Samochody osobowo-dostawcze

Model

podwozie (%)

silnik

(%)

karoseria (%)

Układ hamulcowy (%)

Instalacja elektryczna/
elektronika (%)

DMI

Peugeot Partner (2008)

4,2

10,6

3,6

14,7

31,2

50,2

Citroen Berlingo (2008)

3,7

11,8

3,3

12,2

35,6

47,8

Mercedes Vito/Viano (2003)

9,2

14,5

4,7

18,3

24,8

43,4

 

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty