Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Raport TUV 2016. Lista najbardziej awaryjnych aut

(kr)
Chevrolet Spark - najbardziej awaryjne auto w grupie 2-3 letnich (14,6%) / Fot. Chevrolet
Chevrolet Spark - najbardziej awaryjne auto w grupie 2-3 letnich (14,6%) / Fot. Chevrolet
Niemieckie Stowarzyszenie Dozoru Technicznego (TUV) zaprezentowało nowy raport awaryjności. Do sporządzenia zestawienia wykorzystano dane z 8,8 miliona przeglądów. W rankingu sklasyfikowano w sumie 233 modele. Które z nich były najbardziej awaryjne?
Fiat Stilo - najbardziej awaryjne auto w grupie 10-11 letnich (40,0%) / Fot. Fiat
Fiat Stilo - najbardziej awaryjne auto w grupie 10-11 letnich (40,0%) / Fot. Fiat

Raport TUV powstaje na podstawie danych zebranych podczas okresowych przeglądów technicznych samochodów osobowych w stacjach kontroli pojazdów na terenie Niemiec. Niemieckie Stowarzyszenie Dozoru Technicznego ma największy udział w takich przeglądach. Drugą pod względem liczby przeprowadzonych badań technicznych instytucją w Niemczech jest DEKRA, czyli Niemieckie Stowarzyszenie Rzeczoznawców Technicznych, a rzecią GTÜ czyli Towarzystwo Nadzoru Technicznego. Przeglądy są prowadzone również przez inne podmioty z sektora nadzoru technicznego, ale mają one niewielki udział w rynku tych usług.

Badania techniczne aut wyglądają podobnie jak w Polsce, są jednak bardziej wnikliwe i obejmują większą liczbę punktów kontrolnych. Sprawdza się sprawność hamulców, amortyzatorów, oświetlenia, podwozia, ogumienia, układu wydechowego, zwracając jednocześnie uwagę na zaawansowanie procesów korozyjnych w elementach ważnych z punktu widzenia bezpieczeństwa. Istotne jest, że każde badanie przebiega tak samo i obejmuje ten sam zestaw czynności kontrolnych. W ten sposób można obiektywnie i w pełni porównywalnie z innymi ocenić każdy samochód opuszczający stanowisko diagnostyczne. Do statystyki pobiera się jedynie dane o istotnych usterkach  a końcowy wynik określa się udziałem aut z poważnymi usterkami w całkowitej liczbie zbadanych egzemplarzy danego modelu. Jako reprezentatywną przyjmuje się liczbę przynajmniej 10 000 zbadanych samochodów konkretnego modelu.

W najnowszym rankingu samochody używane podzielono na pięć grup:

- auta 2-3 letnie (usterki wykryto w 7,8% samochodów - w stosunku do 8,4% przed rokiem)
- auta 4-5 letnie (13,2% - 13,9% przed rokiem)
- auta 6-7 letnie (19,1% - 20,1% przed rokiem)
- auta 8-9 letnie (24,9% - 26,8% przed rokiem)
- auta 10-11 letnie (31,4% - 32,1% przed rokiem)

W każdej z kategorii zmniejszył się procent aut, które były dotknięte awarią. W poniższym zestawieniu procenty przy aucie oznaczają odsetek samochodów danego modelu, który zmagał się z awariami.

Najbardziej awaryjnym pojazdem jest Fiat Stilo, chociaż po piętach depcze mu Mercedes Klasy M. W grupach 2-3 i 6-7 letnich pojazdów najgorszy był Chevrolet.

Najbardziej awaryjne auta według TUV:

Auta 2-3 letnie

1. Chevrolet Spark (14,6%)
2. Fiat 500 (14,1)
3. Fiat Punto (13,3%)
4. Ford Ka (13,2%)
5. Citroen C5 (13,0%)

Auta 4-5 letnie

1. Dacia Logan (28,1%)
2. Fiat Panda (23,3%)
3. Dacia Sandero (22,8%)
4. Renault Kangoo (22,2%)
5. Citroen C4 (21,7%)

Auta 6-7 letnie

1. Chevrolet Matiz (34,6%)
2. Dacia Logan (32,9%)
3. Renault Kangoo (31,4%)
4. Citroen C4 (29,4%)
5. Chevrolet Captiva (29,0%)

Auta 8-9 letnie

1. Renault Kangoo (35,1%)
2. Kia Sorento (35,1%)
3. Renault Twingo (34,6%)
4. Ford Ka (34,3%)
5. Ford Galaxy (33,8%)

Auta 10-11 letnie

1. Fiat Stilo (44,0%)
2. Mercedes klasa M (43,7%)
3. Ford Galaxy (41,8%)
4. Volkswagen Sharan (41,4%)
5. Kia Sorento (41,4%)

W galerii prezentujemy liderów poszczególnych kategorii.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty